A pandémia felgyorsította a digitális átállást a bankszektorban is, inkább a lehetőséget látom benne, mintsem a kihívást – mondja a G7 podcast következő adásában Csoknyai-Horváth Gabriella, az OTP Bank HR szakterületi vezetője.
A G7 podcast legújabb adásának témája a HR trendek és a digitalizáció kapcsolata.
A G7 podcast vendégei:
Majoros Gábor – az SAP SuccessFactors üzletágvezetője
Csoknyai-Horváth Gabriella – OTP Bank HR szakterületi vezető, tehetség bevonzás és karriermenedzsment terület
Majoros Gábor, az SAP SuccessFactors magyarországi üzletágvezetője szerint HR szempontból valóban kihívás a mostani helyzet, de azok a vállalatok mindenképp előnyben voltak, akik már a pandémia előtt megkezdték üzleti és HR folyamataik digitalizálását. „A világ legnagyobb felhőalapú HR megoldását, az SAP SuccessFactors-t 160 millió felhasználó használja világszerte, és nagy büszkeségünk, hogy magyarországi üzemeltetési központban, több száz fejlesztővel, innen Budapestről szolgáljuk ki mind a 7000 ügyfelet globálisan, köztük az OTP-t is, akik HR területen már évek óta élen járnak az innovációban” – tette hozzá Majoros Gábor. Mint elmondta, a HR digitális platformokra ültetése hasonlóan zajlik, mint bármilyen más üzleti területé. Ha a banki hasonlatnál maradunk, akkor az a cél, hogy a munkavállalóknak pont olyan kényelmes, felhasználóbarát és észrevétlenül a hétköznapokba épülő élmény lehessen a HR ügyeik intézése, mint a mobilbankolás az ügyfeleknek.
A SuccessFactors megoldás a HR teljes területét lefedi, egy kolléga beléptetésétől egészen a kilépésig. A rendszer a toborzást, az új kollégák beilleszkedését segítő megoldásoktól kezdve, a tanulási-fejlesztési folyamatokon, tréningek szervezésén, karrierutak menedzselésén át a teljesítményértékelésig, visszajelzési rendszerek kiépítéséig minden szakaszban a HR keze alá dolgozik mesterséges intelligenciával megtámogatott szoftverekkel. Majoros Gábor kiemelte, hogy a repetatív adminisztrációs folyamatokat azért fontos automatizálni, hogy a HR az igazi értéket jelentő feladatokkal foglalkozhasson: a munkavállalók lojalitásának erősítésén és a munkavállalói élmény fokozásán.
Csoknyai-Horváth Gabriella elmondta, hogy a SuccessFactors különböző moduljainak használata a HR területen már évek óta elkezdődött az OTP Banknál, illetve egyéb üzleti területeken is stratégiai kérdés a digitális transzformáció, amely évek óta zajlik. „A pandémiás helyzetet mi nem nyomásként éltük meg, inkább lehetőségként a digitális képességek erősítésére.” A HR és az egyéb rendszerek megfelelő digitalizáltsága sokat segített abban, hogy az OTP-nek sikerült mintegy 5000 munkatársat két hét alatt home office-ra átállítani még a vírus betörésekor, és az ügyfelek nagy része is gyorsan váltott a bankfióki ügyintézésről az online felületekre. Szinte órák alatt kellett megoldani a fizetési moratóriumra való átállást. Gyors reagálásra volt szükség a fióki és ügyfélszolgálati kollégák felkészítésében is.
Csoknyai-Horváth Gabriellától megtudtuk, hogy további digitális fejlesztéseket és bővítéseket tervez a HR területen az OTP Bank, ugyanakkor fontosnak tartja megtalálni az egyensúlyt, hogy mi az a tevékenység, amit gyorsan és pontosan át lehet ültetni digitális platformokra, ezzel növelve a hatékonyságot, és mi az, amit továbbra is személyes kapcsolatokra alapozva kell működtetni a jövőben, hiszen az emberi kapcsolatok és a személyes jelenlét nagyon fontos a munkahelyen is. Véleménye szerint az irodákat a továbbiakban kevésbé munkaállomásként, mint inkább közösségi terekként fogjuk használni, a közös ötletelések fontos színhelyei lesznek majd.
Kövesd a G7 Beszélgetéseket Spotify-on, iTunes-on, Overcaston vagy bármelyik podcast-appon.
A podcast elkészítését az SAP Hungary támogatta.
Podcast
Fontos