Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. szeptember 3. 15:19 Élet, Piac

Hiába sikeres a Tesla marketingje, a rapperek a Mercedesre és a Bentleyre esküsznek

Jelenleg a Tesla az egyik legerősebb autóipari brand, legalábbis ami a hírverést illeti. Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója mindent elkövet annak érdekében, hogy a márka minden nap szerepeljen a hírek között. Az egyik leglátványosabb eset az volt, amikor egyszerűen kilőtt egy Teslát az űrbe. A jelek szerint a hiába, a menőségi trendekre különösen érzékeny reppereknél ugyanis sehol nincs a Tesla.

A Quartzy most annak járt utána, hogy a zeneiparban milyen autómárkák a legnépszerűbbek. A portál a Rap Genius adatbázisa alapján vizsgálta meg a zeneszámok szövegeit. Majd megszámolták, hogy hány esetben említenek meg egy autómárkát. A végeredmény alapján kiderült, hogy a Tesla a kanyarban sincs, legalábbis a hiphop és rapzenészek számaiban.

My name is Kendrick Lamar / AKA Benz is to me just a car

mondta például Kendrick Lamar A$AP Rocky Fuckin’ Problems című számában, ezzel arra utalva, hogy ő annyira menő, hogy neki egy Merci csak egy sima autó, semmi extra. És valóban, az egymillió szóra jutó említések száma alapján magasan a Mercedes győzött az összes rapszövegben.

A német luxusmárkát a Bentley és a Porsche követte, a Tesla jelentősen lemaradt, csak a 13. hely jutott neki. Annak ellenére beszélnek a repperek közel 50-szer többször a Mercedesekről, mint a Teslákról, hogy a Mercedes amúgy lefelé trendál, 1999-ben volt a legnépszerűbb. Még a Honda is négyszer annyi említést kapott, mint a Tesla.

 

A lehetséges magyarázatok között szerepel, hogy az elektromos autók csak az utóbbi években kezdtek elterjedni. A Tesla 2008-ban jelent meg a piacon, miközben a Mercedes (Az Egyesült Államokban Benz), vagy a Bentley már évtizedek óta jelen lévő márka. Miközben Európában, például Norvégiában egyre népszerűbbek az elektromos autók, az Egyesült Államokban még most sem terjedtek el tömegesen.

Bár Kalifornia az ötszázalékos részarányával kitűnik a mezőnyből, az az amerikai piacon értékesített új autók mindössze egy százaléka rendelkezik tiszta elektromos hajtáslánccal.

Egy másik magyarázat szerint egyébként is furcsán venné ki magát, ha a Bronxban rappelő zenész egy Teslába üljön be, miután elmesélte a kőkemény életről szóló történetét.

Amúgy is különbség van a keleti és nyugati oldal zeneszámai között. Kaliforniában az utóbbi időben az olyan oldtimerek kerültek előtérbe, mint a Chevrolet, Cadillac és Oldsmobile. A keleti parton eközben – talán a keményebb tél miatt – a terepjárók népszerűek. Délen pedig, leginkább a napsütötte Miamiban a rap és hiphop előadók a régi Cadillacekra és az új Bugattikra, illetve Maybachekre esküsznek.

Persze a Teslának kis megvannak a rajongói. A hollywood-sztár Will Smith húszéves fia, Jaden féltucat nótájában van szó a Tesláról, sőt a tavalyi albumában (Syre) egy Tesla Model X-et vezet.

Sőt, a magyar előadóművész Kis Grófó is a világ előtt jár: már a tavaly nyári slágerében is Teslán gördült be a buliba (igaz, a legutóbbi videójában már BMW-ra váltott).

Élet Piac Bentley hiphop mercedes rap tesla Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2018. november 20. 17:05 Élet, Világ

Nem sikerült a Google-nak vércukormérő kontaktlencsét fejleszteni

Ilyen az, amikor egy nagyon ígéretes fejlesztés négy év próbálkozás után kimúlik, a projektet felfüggesztették.

Hajdu Miklós
2018. november 20. 12:50 Élet

A magyar iskolarendszer még mindig ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint 10-15 éve

Bár számos reform történt a közoktatásban, a kétezres évek problémáinak jelentős része még mindig aktuális.

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Fontos

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.

Rigó Anita
2018. november 18. 07:29 Élet

Az általánost végzettek és a tizenévesek körében beindult a baby-boom Magyarországon

Harminc fölött és húsz alatt vállalnak több gyermeket a magyar nők. Több a gyereknélküli vagy a sokgyerekes család, kevesebb a kétgyerekes család.

Jandó Zoltán
2018. november 17. 07:22 Pénz, Piac

Háromszáz milliárdnyi Mészáros-vagyon vált láthatóvá

Hiába estek a Mészáros-részvények, a felcsúti milliárdos nem lett szegényebb. Közel 120 milliárd forintra értékelték az állami megrendelésekkel kipárnázott építőipari cégeit, a Mészáros és Mészáros Kft-t és az R-Kordot.