Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. január 21. 16:25 Élet, Piac

A szépségipar mindent megmozgat, hogy végre sminkelni kezdjék magukat a férfiak is

Az arclemosó, a hidratálókrém, a szőrtelenítő és a hajfixáló zselé férfi változatai már jó ideje beköltöztek a fürdőszobákba, most már csak az hiányzik, hogy a sminkkészletek is kövessék őket. Legalábbis a szépségipar ezt szeretné, és bár már egy jó évtizede mindent megtesz ennek érdekében, talán 2018 tényleg az áttörés éve lehet. A piacot nagyon meg tudná dobni, ha a férfiak tömegesen kezdenék sminkelni magukat.

Ahogy Glen Jankowski, a Leeds Beckett University szociológus tanára írja elemzésében, akkor lesz sikeres a marketing, ha a férfiakat meggyőzik arról, hogy a smink “férfias” is lehet. A gyártók a termékeik férfias átnevezésével próbálkoznak, vagy azzal érvelnek, hogy a jó smink úgy tudja kiemelni az arc egyes vonásait, hogy férfiasabb kinézetet kölcsönöz a használójának.

Az áttörésben segíthet, hogy a férfi sminkelésről szóló videóblogok, azaz vlogok egyre népszerűbbek. A legnézettebb vloggerek, mint például Patrick Starr, James Charles vagy Jeffree Star több millió követőt vonzanak, akiknek már több mint 10 százaléka férfi. A kozmetikai ipar cégei egyre erősebben támogatják a vloggereket (pénzzel és termékmintákkal), akik ebből és a YouTube előfizetésekből jól keresnek. Így egyre többen vágnak bele, és egyre szélesebb körben terjesztik az igét.

Jankowski azt mondja, a kutatások szerint a férfiak kezdenek felzárkózni a nőkhöz abban, hogy egyre többen elégedetlenek a testképükkel. Egyre többen küzdenek emiatt étkezési problémákkal is, és ilyenkor gyakran a magas fehérjetartalmú italokhoz, esetleg szteroidokhoz nyúlnak. A trendet nagyon felerősíti a média, mivel a férfilapok csak magas, izmos, szikár, sűrű hajú modellekkel dolgoznak.

Egyelőre a férfiak messze nem tartanak ott, ahol a nők, vagyis tőlük még kevésbé várja el a társadalom, hogy úgy nézzenek ki, mint a címlapon szereplő modellek, a trend azonban ebbe az irányba mutat, és a nyomás erősödik. Ez pedig minden valószínűség szerint oda vezet, hogy az arcra vonatkozó elvárások is szigorúbbak lesznek, az igazán jó férfinak ne legyen kezeletlen pórusa, ránca vagy bőrfoltja.

A kozmetikai ipar mindenképpen ebben bízik, mert eddigi erőfeszítései ellenére a férfiaknak 2016-ban csak mintegy 50 milliárd dollár értékben értékesített különböző készítményeket, a nők ezzel szemben 250 milliárd dollárért vásároltak.

 

Élet Piac férfiak kozmetika smink Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Rigó Anita
2018. október 16. 11:30 Élet

Utolsók voltunk, de már várhatóan a belgáknál és az olaszoknál is több évig dolgozunk

Az elmúlt két évtizedben sokat javul a magyarok munkaerőpiaci aktivitásának várható hossza.

Torontáli Zoltán
2018. október 14. 11:52 Élet, Világ

A Rossmann tulajdonosa csak azokat az országokat támogatná, ahol nincs túl sok gyerek

Dirk Rossmann szerint ez a kulcsa Afrika fejlődésének és az Európába áramló menekültek megállításának is.

Torontáli Zoltán
2018. október 11. 11:01 Élet, Pénz

Párját ritkítja Európában a magyar élelmiszerek drágulása

Magyarország az élvonalban van a drágulásban az Európai Unión belül.

Fontos

Wiedemann Tamás
2018. október 16. 06:52 Állam

Technikailag felfüggesztettek Brüssszelben három magyar uniós programot

Rég nem látott problémával néz szembe a kormány: nincs pénz a költségvetésben. Az uniós pénzek késése miatt gond lehet az év végi hiánycéllal is. Az Európai Bizottság feljelentéseket vár, többek között az Eliossal szemben is.

Wiedemann Tamás Váczi István
2018. október 15. 13:45 Állam, Pénz

Máshová terelné a pénzt a kormány azzal, hogy megszünteti a legnépszerűbb állami lakástámogatási formát

Túl nagy volt az extraprofit, meg amúgy is ott van a CSOK – erre hivatkozva szüntetné meg a kormánypárt a lakásra gyűjtők állami támogatását. De a lakáslottó is nyerhet a lakástakarék megszüntetésén.

Hajdu Miklós Kasnyik Márton
2018. október 15. 09:02 Piac

Kihalási hullám van a magyar cégeknél, és ennek meg is van az oka

2017 és 2018 között csökkent a cégek száma az első féléves adatok alapján, és növekedésbe fordult egy olyan mutató, ami a bedőlések kockázatát méri.