Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. december 9. 12:16 Élet, Pénz

Egy Coca-Cola-termék kapta a túlzó marketing citromdíját

A Foodwatch fogyasztóvédelmi portál minden évben összegyűjti azoknak az áruknak a listáját, amelyek esetében a gyártó cég túl messzire megy a marketinggel.

A végső győztesről az interneten lehet szavazni. Idén Németországban a Coca-Cola Glacéau Smartwater vize kapta a negatív fogyasztóvédelmi díjat. Az indoklás szerint azért, mert az amerikai üdítőgyártó a normál piaci árhoz képest hétszeres összegért értékesíti a terméket, amely nem is minősül ásványvíznek.

A Foodwatch szerint a Coca-Cola marketingesei egy tudományosnak hangzó mesét találtak ki a vízről, miközben a termék átlagos tulajdonságokkal bír.

Az „okosvíz” Magyarországon is kapható. A Coca-Cola marketingesei valóban nem fogták vissza magukat (ráadásul közben helyesírási hibát is vétve): „Tiszta, friss íz melyet a felhők ihlettek. A válasz van, hogy a lábad előtt hever, de néha a fejed fölött lebeg… minket is a felhők inspiráltak”.

Az okosvíz literje Magyarországon 245 forintba kerül, ami körülbelül ötszörös ár ahhoz képest, hogy mennyibe kerül egy liter kevésbé márkás, de mégiscsak ásványvíz.

A termék egyébként úgy készül, hogy a vizet felforralják, gőzzé alakítják, lényegében desztillálják, majd kondenzálják, vagyis újra folyékonnyá teszik. A művelet közben a legtöbb ásványi anyag kiválasztódik, és mesterségesen pótolják ásványi sókkal.

A Coca-Cola a honlapján mindezt úgy fogalmazta meg, hogy

„a víz körforgásához hasonlóan a természetes ásványvizet párává alakítjuk, majd, miután lecsapódott, ásványi sókat adunk hozzá. Ennek köszönheti a Smartwater utánozhatatlan, tiszta, friss ízét. Okos, mert okosan készül”.

A cég honlapján elérhető az összetétel is: vizet, kalcium-kloridot, magnézium-kloridot és kálium-bikarbonátot tartalmaz.

A Coca-Cola válaszolt a fogyasztóvédelmi szervezetnek. Szerintük a termék megfelel a szigorú élelmiszeripari előírásoknak, az összetételt pedig mindenki elolvashatja az üvegen. A cég egyébként nem akarta különösebben kommentálni a fogyasztóvédelmi citromdíjat. Szerintük a fogyasztók döntik el, hogy milyen vizet isznak.

Az alábbi videón az látható, hogy a fogyasztóvédelmi szervezet át akarja adni a Coca-Cola berlini székháza előtt az „arany képviselőfánk”, azaz magyarul a citromdíjat a cég szóvivőjének. De ő inkább elmenekül a lehetőség elől.

A Foodwatch listáján egyébként szerepelt még a Dennree olívaolaja is, amely az üvegen lévő címke szerint 49 százalékban napraforgóolajat tartalmaz. A Heinz pedig kifejezetten gyerekeknek készített ketchupot, de nem derült ki, hogy miben más a termék a hagyományos ketchuphoz képest.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Coca-Cola és a Nestlé felel a legtöbb műanyagszemétért a világonA Coca-Cola, a PepsiCo és a Nestlé termékeinek műanyagszemete járul hozzá a leginkább a környezetszennyezéshez a világban, állapították meg környezetvédelmi aktivisták, miután begyűjtöttek 200 ezer darab műanyagszemetet az Egyesült Királyság partjaitól kezdve Vietnamig, és végignézték azokat - írja az Independent.

Élet Pénz citromdíj Coca-Cola marketing okosvíz Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Fabók Bálint
2021. április 13. 06:54 Élet, Vállalat

„Nem oltatjuk be magunkat, kerüljön ez bármibe” – erős az oltásellenesség a fizikai dolgozóknál

Húsz kétkezi dolgozóval beszéltünk, ami alapján egész áruházakban, gyárrészlegekben nincs egyetlen beoltott sem. A kollégák jelentős része nem is kér az oltásból.

Avatar Avatar
2021. április 6. 14:44 Élet

„A politikusok csak akkor hallgatnak a gazdasági kutatókra, ha válság van”

Azért beszélünk a korábbinál sokkal többet az egyenlőtlenségről, mert populizmushoz vezetett - mondja Olivier Blanchard a Rajk Szakkollégium videóinterjú-sorozatában.

Avatar
2021. április 4. 18:53 Élet

Egészségünk nagyrészt a tanult képességeinken múlik

A genetika és a nevelés is fontos az egészség szempontjából, sőt, az utóbbi végső soron többet nyom a latba.

Fontos

Fabók Bálint
2021. április 15. 14:41 Adat, Közélet

A fideszes szavazók 89 százaléka, az ellenzékiek 58 százaléka nincs tisztában a valós járványhelyzettel

Magyarország helyzete rendkívüli a járványban: halálozásban és átoltottságban is a top 10-ben vagyunk. A lakosság többsége azonban csak az egyikkel van tisztában.

Jandó Zoltán Torontáli Zoltán
2021. április 15. 06:48 Pénz

Jól hangzik az 50 százalékos állami támogatás napelemre, csak nem biztos, hogy megéri igénybe venni

Roham indult a napelemes ingyenpénzért, de ha elkezd valaki alaposan számolni, akkor hamar rájön, hogy hosszú távon a konstrukcióval nem feltétlenül jár jól.

Váczi István
2021. április 14. 17:15 Adat

Szinte már az összes kínai vakcinát beadták Magyarországon

A Pfizer és a Moderna beadási aránya a Sinopharménál is magasabb, de ez nem meglepő. Az utóbbi napok híreinek hatása akkor lesz lemérhető, amikor újabb szállítmányok érkeznek majd a kínai vakcinából.