Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. december 9. 12:16 Élet, Pénz

Egy Coca-Cola-termék kapta a túlzó marketing citromdíját

A Foodwatch fogyasztóvédelmi portál minden évben összegyűjti azoknak az áruknak a listáját, amelyek esetében a gyártó cég túl messzire megy a marketinggel.

A végső győztesről az interneten lehet szavazni. Idén Németországban a Coca-Cola Glacéau Smartwater vize kapta a negatív fogyasztóvédelmi díjat. Az indoklás szerint azért, mert az amerikai üdítőgyártó a normál piaci árhoz képest hétszeres összegért értékesíti a terméket, amely nem is minősül ásványvíznek.

A Foodwatch szerint a Coca-Cola marketingesei egy tudományosnak hangzó mesét találtak ki a vízről, miközben a termék átlagos tulajdonságokkal bír.

Az „okosvíz” Magyarországon is kapható. A Coca-Cola marketingesei valóban nem fogták vissza magukat (ráadásul közben helyesírási hibát is vétve): „Tiszta, friss íz melyet a felhők ihlettek. A válasz van, hogy a lábad előtt hever, de néha a fejed fölött lebeg… minket is a felhők inspiráltak”.

Az okosvíz literje Magyarországon 245 forintba kerül, ami körülbelül ötszörös ár ahhoz képest, hogy mennyibe kerül egy liter kevésbé márkás, de mégiscsak ásványvíz.

A termék egyébként úgy készül, hogy a vizet felforralják, gőzzé alakítják, lényegében desztillálják, majd kondenzálják, vagyis újra folyékonnyá teszik. A művelet közben a legtöbb ásványi anyag kiválasztódik, és mesterségesen pótolják ásványi sókkal.

A Coca-Cola a honlapján mindezt úgy fogalmazta meg, hogy

„a víz körforgásához hasonlóan a természetes ásványvizet párává alakítjuk, majd, miután lecsapódott, ásványi sókat adunk hozzá. Ennek köszönheti a Smartwater utánozhatatlan, tiszta, friss ízét. Okos, mert okosan készül”.

A cég honlapján elérhető az összetétel is: vizet, kalcium-kloridot, magnézium-kloridot és kálium-bikarbonátot tartalmaz.

A Coca-Cola válaszolt a fogyasztóvédelmi szervezetnek. Szerintük a termék megfelel a szigorú élelmiszeripari előírásoknak, az összetételt pedig mindenki elolvashatja az üvegen. A cég egyébként nem akarta különösebben kommentálni a fogyasztóvédelmi citromdíjat. Szerintük a fogyasztók döntik el, hogy milyen vizet isznak.

Az alábbi videón az látható, hogy a fogyasztóvédelmi szervezet át akarja adni a Coca-Cola berlini székháza előtt az „arany képviselőfánk”, azaz magyarul a citromdíjat a cég szóvivőjének. De ő inkább elmenekül a lehetőség elől.

A Foodwatch listáján egyébként szerepelt még a Dennree olívaolaja is, amely az üvegen lévő címke szerint 49 százalékban napraforgóolajat tartalmaz. A Heinz pedig kifejezetten gyerekeknek készített ketchupot, de nem derült ki, hogy miben más a termék a hagyományos ketchuphoz képest.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Coca-Cola és a Nestlé felel a legtöbb műanyagszemétért a világonA Coca-Cola, a PepsiCo és a Nestlé termékeinek műanyagszemete járul hozzá a leginkább a környezetszennyezéshez a világban, állapították meg környezetvédelmi aktivisták, miután begyűjtöttek 200 ezer darab műanyagszemetet az Egyesült Királyság partjaitól kezdve Vietnamig, és végignézték azokat - írja az Independent.

Élet Pénz citromdíj Coca-Cola marketing okosvíz Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Pálos Máté
2022. május 10. 11:41 Élet, Vállalat

Olyan jól keresett a futár, hogy a finn hatóságok inkább nem adtak neki letelepedési engedélyt

Minden papírja rendben volt, azonban gyanúsnak találták, hogy futárként ilyen sokat keres. Jogi útra tereli az ügyet.

Katona Hajnalka
2022. május 7. 12:45 Élet

A városok zöldítése az emberek mentális egészsége miatt is fontos

A zöldövezetben felnövő gyerekeknél kisebb eséllyel alakul ki mentális betegség felnőtt korban.

Torontáli Zoltán
2022. május 4. 17:08 Élet

Közel 8 milliárd forintért indulhat a Giro Budapestről, de mit hoz Magyarországnak?

Mint minden hasonló nagy versenynek, a Giro d’Italiának is nagy az egyszeri közvetlen költsége, a haszna pedig közvetett. A magyar biciklisport viszont nagyot léphet vele előre.

Fontos

Pálos Máté
2022. május 19. 04:34 Pénz, Vállalat

„Akkor közölték az árat, amikor elindították a kamiont” – jelentős drágulás jön a könyveknél

Évtizedek óta nem volt ekkora káosz a nyomdai megrendelések és a könyvek árképzése körül; előfordul, hogy már gyártás közben kell változtatni egy könyv árán.

Trippon Mariann
2022. május 18. 18:01 Adat, Pénz

Erős volt az első negyedéves növekedés, de fenntartható-e?

Az utóbbi években a magyar gazdaság tartósan az uniós és régiós átlag felett tudott növekedni, az egyensúlytalanságok miatt azonban elkerülhetetlen a gazdaságpolitikai fordulat.

Jandó Zoltán
2022. május 18. 04:34 Pénz, Vállalat

Háromszor annyiért vesszük az orosz gázt, mint a románok, és negyedével drágábban, mint az EU-átlag

Egyetlen olyan uniós tagállam volt februárban, amely drágábban vásárolta az orosz gázt, mint Magyarország: a főbb európai útvonalaktól valóban eléggé elzárt Litvánia.