Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2018. október 13. 12:05 Világ

A Coca-Cola és a Nestlé felel a legtöbb műanyagszemétért a világon

A Coca-Cola, a PepsiCo és a Nestlé termékeinek műanyagszemete járul hozzá a leginkább a környezetszennyezéshez a világban, állapították meg környezetvédelmi aktivisták, miután begyűjtöttek 200 ezer darab műanyagszemetet az Egyesült Királyság partjaitól kezdve Vietnamig, és végignézték azokat – írja az Independent.

A Break Free From Plastic (Szabadulj meg a műanyagtól) mozgalom akciójának eredménye szerint Európában ezeknek a vállalatoknak a termékcsomagolásai adták a műanyagszemét közel felét. A vizsgálatban 1300 környezetvédelmi csoport, köztük a Greenpeace önkéntesei vettek részt.

Az összes azonosított márka közül a Coca-Cola bizonyult a legnagyobb környezetszennyezőnek, mivel a résztvevő 42 országból 40-ben találtak ilyen márkájú műanyagszemetet.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEszed a műanyagot, anélkül hogy tudnál rólaA palackozott víztől a csirke zúzáig egész sor ételben találtak már kisméretű műanyagokat.

A Coca-Cola az eredményekre reagálva közölte, hogy egyetért a környezetvédők céljaival, és kész mindent megtenni, hogy kiküszöbölje az óceánszennyezést. A vállalat 2030-ig szeretné elérni, hogy annyi palackot, illetve fémdobozt segítsen begyűjteni és újrahasznosítani, amennyit elad, és hogy addigra a csomagolásainak 50 százaléka már újrahasznosított legyen.

A Nestlének is hasonlóak a tervei, a cég már 2025-ig el akarja érni, hogy a csomagolásainak 100 százaléka visszaváltható vagy újrahasznosítható legyen. A PepsiCo sem akar lemaradni a környezetvédelmi törekvésekben, és szintén kitűzte célul, hogy 2025-ig a csomagolásainak 100 százalékát újrahasznosíthatóra, komposztálhatóra vagy biológiailag lebonthatóra cseréli.

Ez az az úgynevezett márkaaudit mutatja a legjobb képet arról, hogy mely vállalatok okozzák a legtöbb környezetszennyezést a világban, a mozgalom pedig reméli, hogy ezzel a politikusok és a gyártó cégek is több figyelmet szánnak majd a műnyagszemét ökológiai lábnyomának a csökkentésére.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBrutálisan megemelnék a műanyag evőeszközök, tányérok és szívószálak díjátA termékdíj 33-szoros emelése összhangban van az európai törekvésekkel, de nem világos, hogy mivel fogják helyettesíteni ezeket a termékeket a felhasználók.

Világ Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Stubnya Bence
2020. szeptember 20. 17:39 Világ

A felmelegedés olyan következményeit éljük át idén, amiket csak évtizedek múlva vártak

Egymás után dőlnek a melegrekordok, soha nem látott kiterjedésben ég az USA nyugati partja, miközben ilyesmire nem számítottak ennyire hamar a tudósok.

Torontáli Zoltán
2020. szeptember 19. 12:32 Vállalat, Világ

Megvan a Nutella-prémium, októberben 750 ezer forinttal többet kapnak a dolgozók

A Ferrero gyárai a járvány első hulláma alatt sem zártak be, a cég nagyrészt elérte a céljait, ezért idén is magas prémiumot fizet az alkalmazottainak.

Hajdu Miklós
2020. szeptember 17. 15:44 Világ

Felkészületlenek a szélsőséges klímára a világkereskedelem csomópontjai

Készületlenül érik a kikötőket az egyre súlyosabb viharok és az áradások, pedig a világkereskedelem szempontjából kulcsfontosságú a tengeri hajózás problémamentes működése.

Fontos

Fabók Bálint
2020. szeptember 21. 06:53 Élet

„Ezelőtt harminc évvel voltak ennyien a strandokon” – kimagasló nyara volt a balatoni turizmusnak

A járvány és a rossz idő miatt nagyon nehezen indult az évük, az augusztus azonban rekordforgalmat hozott több balatoni vendéglátósnak.

Kasnyik Márton
2020. szeptember 19. 07:41 Adat

Lehet, hogy a covid a történelem szemétdombjára küldi az influenzát

Híre-hamva sincs az influenzának azokban az országokban, ahol ilyenkor dúlni szokott. Átmeneti győzelem ez, vagy sikerül végleg megszabadulnunk tőle?

Avatar
2020. szeptember 18. 14:37 Élet

Miért változott meg ennyire az emberek hozzáállása a vírushoz?

A félelem után a többségnél idővel a megnyugvás érzése kerekedik felül, akkor is, ha ez nem indokolt.