Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. augusztus 17. 10:55 Közélet

Még négy évig Mészáros Lőrinc szállíthatja az ásványvizet a MÁV-nak

Újabb négy évig a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Vivienvíz Kft.-től veszi a „nyári védőitalokat” a MÁV-csoport. Az erről szóló szerződést szerdán írták alá a felek, a Vivienvíz részéről a leköszönő felcsúti polgármester lánya Homlok-Mészáros Ágnes.

A megállapodás alapján úgy tűnik, hogy a vasúttársaság vízigénye az elmúlt években némileg nőtt: míg 2016-ban – kétéves időszakra – beérték egy szűk félmilliárdos keretösszeggel, addig a mostani szerződés értelmében már 1,22 milliárd értékben vehetnek ásványvizet a következő 48 hónapban. Ráadásul 974 millió forint elköltésére kötelezettséget vállaltak, ez szinte pontosan a négyszerese két évvel ezelőttinek (magyarul egy évre vetítve duplázódott a megrendelés értéke).

A keretösszeg pedig még csak nem is takar minden költséget. Bár Mészárosék vállalták a víz leszállítását, a raklapok visszaszolgáltatását már a MÁV-nak kell valahogyan megoldania, ezt külön kiszámlázzák az állami cégnek.

A szerződés újdonsága, hogy az eddigi három különböző kiszerelés mellett a jövőben egy negyedikben is szállít majd a Vivienvíz. Korábban csak fél, egy és másfél literes vizet értékesítettek a MÁV-nak, mostantól azonban 2,5 deciset is, méghozzá eldobható palackban. Utóbbi azért is érdekes, mert ilyet elvileg nem is gyárt a vállalat: negyedliteres kiszerelésben csak üveges vizük van.

Vélhetően ez a magyarázata annak, hogy a legkisebb kiszerelés a legdrágább. Miközben egy másfél literes ásványvizet 55 forintért szállítanak le, a hatodekkorra mennyiségért 73 forintot kell fizetni. Bár az teljesen általános, hogy egységnyi termékre vetítve a nagyobb ásványvizek olcsóbbak – sőt még élelmiszerboltoknál is előfordul, hogy egy félliteres palack többe kerül, mint a másfeles – ez az árkülönbség azért eléggé extrém.

 

A kis kiszerelést egyébként vélhetően a vízosztásokhoz kérte a MÁV, az alkalmazottaknak ugyanis ennél nagyobb mennyiségben adják a vizet. Úgy tudjuk, hogy a mozdonyvezetők például literes palackokat kapnak, időjárástól függően akár többet is.

Az árak egyébként még emelkedhetnek is a jövőben. A szerződés szerint ugyanis, ha a PET-palackok alapanyaga drágul, akkor a Vivienvíz ezt átháríthatja a MÁV-ra, és az éves inflációval is korrigálhatják menet közben az előre meghatározott díjtételeket.

Közélet ásványvíz MÁV Mészáros Lőrinc Vivienvíz Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Tóth István János
2021. május 14. 18:08 Adat, Közélet

A kiszámíthatatlan és korrupt állam a sikeres járványkezelést is akadályozza

Minél magasabb volt a korrupció szintje egy EU-tagországban, annál többen haltak meg lakosságarányosan a járvány következtében.

Avatar
2021. május 13. 17:10 Közélet

Kockázatok és mellékhatások a kormány költségvetési tervei kapcsán

A makrogazdasági politika fő törekvése a gyors gazdasági növekedés és ezáltal a gyors felzárkózás, a legnagyobb kockázata pedig a viszonylag magas infláció.

Avatar Avatar
2021. május 11. 17:00 Közélet

Sok szülőnek elfogyott az éves szabadsága, mi lesz így a nyáron?

Állami segítség híján sok szülőnek nem volt más választása, mint hogy felhasználja szabadságkeretét a távoktatás alatt, így a nyári szünidőre már nem maradt. Mi lesz a gyerekekkel?

Fontos

Kasnyik Márton
2021. május 16. 07:34 Pénz

A kriptovilág megérkezett a teljes nihilizmushoz, és ez meggyorsíthatja a bukását

Elon Musk esete a dogecoinnal és a bitcoinnal jól bemutatja, hogyan uralja a nyers manipuláció a kriptopiacot. De ha megérkezik az állam, mindennek gyorsan vége szakadhat.

Debreczeni Anna
2021. május 15. 16:20 Élet

Az alulról, hálózatosan szerveződő művészeti társulások ideje jöhet el

Globálisan is van egy kiábrándultság a művészeti finanszírozás klasszikus intézményrendszeréből - mondja a most zajló harmadik budapesti OFF Biennálé képzőművészeti eseménysorozat társkurátora és vezetője.

Bucsky Péter
2021. május 15. 06:58 Podcast

Egyre hatékonyabb technológiával éljük fel egyre jobban a természeti erőforrásokat

G7 Podcast! Az ember által okozott egyik negatív környezeti hatás csökkentése együtt jár a másik hatás növelésével, ezért Dombi Mihály szerint újra kéne gondolnunk az alapvető infrastruktúrákhoz való viszonyulásunkat.