A légi utasokat egyik leginkább megosztó kérdésben rukkolt elő innovációval a Japan Airlines: a foglalási rendszerében egy gyermek ikon jelenik meg az olyan székeknél, ahol két évnél fiatalabb gyermekkel utazó ül majd.
A BBC cikke szerint voltak, akik lelkesen fogadták az újítást. Rahat Ahmed kockázati tőkés Twitter-üzenetben üdvözölte a lépést, egyben felhívta a Qatar Airways figyelmét, hogy érdemes lenne adaptálnia a dolgot, hiszen amikor legutóbb velük utazott a 13 órás New York-Doha járaton, három síró kisgyermek is volt a közelében.
A hozzászólók között persze voltak olyanok, akik toleranciára intették, míg mások szerint felesleges ebből ügyet csinálni, egy jó fülhallgató a megoldás a problémára.
Ettől függetlenül kétségtelen, hogy sokak számára zavaró jelenségről van szó, nem véletlenül bukkannak fel időről-időre beszámolók ezzel kapcsolatban. Ha az előzetes információ alapján kevesebb konfliktus lesz a síró gyerekek miatt a fedélzeten, már megérte az újítás. (És lehet, hogy a fapadosoknak is megtetszik majd az ötlet, és meglátják benne a lehetőséget, hogy még több ember fizessen az ülőhely kiválasztásáért.)
A Japan Airlines azért taktikusan azt is egyértelművé tette, hogy nincs garancia a pontosságra. Például nem fog megjelenni az ikon olyan esetekben, ha utazásközvetítőn keresztül vette valaki a repülőjegyet, és az is felforgatja a viszonyokat, ha nem sokkal indulás előtt ki kell cserélni a repülőgépet.
Élet
Fontos