Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. június 4. 10:48 Élet

Nyolcszázmillióból újítják fel az ország talán legvállalhatatlanabb bicikliútját

A jellemzően inkább az ország észak-keleti szegletében aktív He-Do Kft. újíthatja fel az Eurovelo 6 kerékpárút Szentendre és Budapest közötti szakaszát. A társaság 850 milliós ajánlattal nyerte el a megbízást, megelőzve a korábban Seszták Miklós egykori fejlesztési miniszterhez kötött Penta Kft-t és a kormány kedvenc autópálya-építőjét, a Duna Aszfaltot (DA) is. A tavaly közel 130 milliárd forintos forgalmat, és 18 milliárdos nyereséget produkáló DA például majdnem 15 százalékkal drágább ajánlatot adott.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNapi 35 milliót tett zsebre tavaly Mészáros Lőrinc üzlettársa autópálya-építésbőlA magyar építőiparban soha egyetlen cég sem csinált akkora árbevételt, mint amekkorát tavaly az állami útépítési tendereken taroló Duna Aszfalt összehozott.

A Budapest és Szentendre közötti Duna-menti kerékpárút valószínűleg az egyik legforgalmasabb az országban, az állapota azonban hosszú évek óta kritikán aluli. Nem véletlen ígérik már jó ideje, hogy felújítják, sőt valójában a munkának mostanra be is kellett volna fejeződnie. A tervezést már két éve megrendelte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és bár azóta többször módosítottak a szerződésen, elvileg így is már majdnem egy éve kész vannak a tervek.

A kivitelezésre azonban csak januárban írták ki a közbeszerzést, és a tenderen a napokban hirdettek eredményt. A közzétett dokumentumok szerint a 

850 millió forintból egy nagyjából 5,6 kilométerest szakaszt hoznak rendbe, illetve részben építenek meg,

a két város közötti bicikliútnak ugyanis némileg a nyomvonala is változik. Az út négy méter széles lesz, egyes helyeken a közvilágítást is kiépítik mellette, a Dera-Patak felett pedig egy 36 méter hosszú híd vezet majd át.

 

Az elmúlt években a korábbinál nagyobb hangsúlyt kapott Magyarországon a kerékpárút-hálózat fejlesztése. A kifejezetten közkedvelt Duna-menti útvonalat láthatóan kiemelten kezelik, több helyen is voltak, illetve lesznek fejlesztések a tervek szerint. Szentendre városa például másfél éve egy 160 oldalas kerékpárforgalmi hálózati tervet állított össze, és a fővárosból Szentendrére vezető másik, a 11-es út mellett haladó kerékpárutat is a közelmúltban újították fel.

Élet kerékpár kerékpárút Szentendre Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Pálos Máté
2021. október 19. 12:59 Élet

Az önfenntartó katamaránon tényleg semmi sem megy kárba

A megoldások nem újak, és megvannak a történelmi előzményei, csak mostanában hajlamosak vagyunk ezeket elfelejteni.

Pálos Máté
2021. október 5. 13:24 Élet

A szokásosnál súlyosabb influenzaszezon jöhet

A koronavírus-járvány miatt tavaly nem volt influenza, ezért idén erősebb lehet.

Torontáli Zoltán
2021. október 1. 17:01 Élet

Hétfő déltől kezdve szoríthatunk Karikó Katalin Nobel-díjáért

Ki más nyerhetné az orvosi Nobelt, mint a járvány elleni küzdelem csodafegyverének megalapozója?

Fontos

Pálos Máté
2021. október 21. 11:47 Világ

Közel állunk ahhoz, hogy az űrből azt is észrevegyük, ha egy tehén elböfögi magát

A műholdas károsanyag-kibocsátás megfigyelés lehetőségeket ad a nagyhatalmaknak arra is, hogy egymásra vagy kisebb országokra mutogassanak, ha a bolygó tönkretétele kerül szóba.

Hajdu Miklós
2021. október 20. 15:54 Adat

Márki-Zay ott szerepelt jobban, ahol magasabb fokú az iskolázottság és a gazdasági aktivitás

Az előválasztás győztese a társadalmi-gazdasági szempontból kedvezőbb helyzetben lévő megyékben, a fővárosban pedig a kormánypártibb körzetekben szerepelt jól.

Jandó Zoltán
2021. október 20. 12:55 Adat

Intő romániai helyzet: csak a halál árnyékában szűnik meg az oltásellenesség

Nyáron még nem tudtak mit kezdeni a lejáró vakcinákkal, most, hogy katasztrofális a helyzet, hirtelen a hétszeresére ugrott a beadott oltások száma.