Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. június 4. 10:48 Élet

Nyolcszázmillióból újítják fel az ország talán legvállalhatatlanabb bicikliútját

A jellemzően inkább az ország észak-keleti szegletében aktív He-Do Kft. újíthatja fel az Eurovelo 6 kerékpárút Szentendre és Budapest közötti szakaszát. A társaság 850 milliós ajánlattal nyerte el a megbízást, megelőzve a korábban Seszták Miklós egykori fejlesztési miniszterhez kötött Penta Kft-t és a kormány kedvenc autópálya-építőjét, a Duna Aszfaltot (DA) is. A tavaly közel 130 milliárd forintos forgalmat, és 18 milliárdos nyereséget produkáló DA például majdnem 15 százalékkal drágább ajánlatot adott.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNapi 35 milliót tett zsebre tavaly Mészáros Lőrinc üzlettársa autópálya-építésbőlA magyar építőiparban soha egyetlen cég sem csinált akkora árbevételt, mint amekkorát tavaly az állami útépítési tendereken taroló Duna Aszfalt összehozott.

A Budapest és Szentendre közötti Duna-menti kerékpárút valószínűleg az egyik legforgalmasabb az országban, az állapota azonban hosszú évek óta kritikán aluli. Nem véletlen ígérik már jó ideje, hogy felújítják, sőt valójában a munkának mostanra be is kellett volna fejeződnie. A tervezést már két éve megrendelte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és bár azóta többször módosítottak a szerződésen, elvileg így is már majdnem egy éve kész vannak a tervek.

A kivitelezésre azonban csak januárban írták ki a közbeszerzést, és a tenderen a napokban hirdettek eredményt. A közzétett dokumentumok szerint a 

850 millió forintból egy nagyjából 5,6 kilométerest szakaszt hoznak rendbe, illetve részben építenek meg,

a két város közötti bicikliútnak ugyanis némileg a nyomvonala is változik. Az út négy méter széles lesz, egyes helyeken a közvilágítást is kiépítik mellette, a Dera-Patak felett pedig egy 36 méter hosszú híd vezet majd át.

 

Az elmúlt években a korábbinál nagyobb hangsúlyt kapott Magyarországon a kerékpárút-hálózat fejlesztése. A kifejezetten közkedvelt Duna-menti útvonalat láthatóan kiemelten kezelik, több helyen is voltak, illetve lesznek fejlesztések a tervek szerint. Szentendre városa például másfél éve egy 160 oldalas kerékpárforgalmi hálózati tervet állított össze, és a fővárosból Szentendrére vezető másik, a 11-es út mellett haladó kerékpárutat is a közelmúltban újították fel.

Élet kerékpár kerékpárút Szentendre Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Váczi István
2021. január 20. 15:02 Élet

Kezd látszani, hogyan lehetne mobilalkalmazásokkal megkönnyíteni a nyaralást

Nehéz eligazodni a ki- és beutazási szabályok káoszában, a negatív teszteredmények és az oltási bizonyítványok tárolása mellett ebben segíthetnek az applikációk.

Fabók Bálint
2021. január 19. 15:23 Élet

Bútorbankot nyitott a prágai városháza, hogy segítse a rászorulókat

Lakossági és céges felajánlásokat továbbítanak alacsony jövedelműeknek.

Avatar
2021. január 17. 16:25 Élet

Nemcsak anyagiakban, de boldogságérzetben is egyre jobban szétszakad a társadalom

A jövedelem természetesen befolyásolja a boldogságérzetet, de összességében inkább az számít, hogy milyen az ember társadalmi státusza, és ez is szétszakadóban van.

Fontos

Fabók Bálint
2021. január 19. 06:56 Közélet

Milliárdos cégek tömeges összeomlása mutatja, hogyan lophattak szét egy állami programot

Rendszerszintű visszaélések ritkán válnak annyira egyértelművé, mint a kulturális tao-támogatások esetén. Hogyan uraltak le visszás cégek egy egész szektort?

Hajdu Miklós
2021. január 18. 06:32 Közélet

A beoltások felpörgetését tényleg nem a magyar ellátórendszer kapacitásai nehezítik

Ha a számokat nézzük, az ellátórendszer korlátai nem látszanak, a szűk keresztmetszet egyelőre az, hogy nincs elég oltás, és sokan nem is akarják felvenni.

Kasnyik Márton
2021. január 17. 06:29 Világ

Öt dolog, amit a Trump-korszakból tanultam

Őrült Királyként, saját hazugságaiba gabalyodva fejezi be elnökségét, de már korábban is kemény tanulságokkal szolgált Donald Trump politikai pályafutása.