Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. június 4. 10:48 Élet

Nyolcszázmillióból újítják fel az ország talán legvállalhatatlanabb bicikliútját

A jellemzően inkább az ország észak-keleti szegletében aktív He-Do Kft. újíthatja fel az Eurovelo 6 kerékpárút Szentendre és Budapest közötti szakaszát. A társaság 850 milliós ajánlattal nyerte el a megbízást, megelőzve a korábban Seszták Miklós egykori fejlesztési miniszterhez kötött Penta Kft-t és a kormány kedvenc autópálya-építőjét, a Duna Aszfaltot (DA) is. A tavaly közel 130 milliárd forintos forgalmat, és 18 milliárdos nyereséget produkáló DA például majdnem 15 százalékkal drágább ajánlatot adott.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNapi 35 milliót tett zsebre tavaly Mészáros Lőrinc üzlettársa autópálya-építésbőlA magyar építőiparban soha egyetlen cég sem csinált akkora árbevételt, mint amekkorát tavaly az állami útépítési tendereken taroló Duna Aszfalt összehozott.

A Budapest és Szentendre közötti Duna-menti kerékpárút valószínűleg az egyik legforgalmasabb az országban, az állapota azonban hosszú évek óta kritikán aluli. Nem véletlen ígérik már jó ideje, hogy felújítják, sőt valójában a munkának mostanra be is kellett volna fejeződnie. A tervezést már két éve megrendelte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és bár azóta többször módosítottak a szerződésen, elvileg így is már majdnem egy éve kész vannak a tervek.

A kivitelezésre azonban csak januárban írták ki a közbeszerzést, és a tenderen a napokban hirdettek eredményt. A közzétett dokumentumok szerint a 

850 millió forintból egy nagyjából 5,6 kilométerest szakaszt hoznak rendbe, illetve részben építenek meg,

a két város közötti bicikliútnak ugyanis némileg a nyomvonala is változik. Az út négy méter széles lesz, egyes helyeken a közvilágítást is kiépítik mellette, a Dera-Patak felett pedig egy 36 méter hosszú híd vezet majd át.

 

Az elmúlt években a korábbinál nagyobb hangsúlyt kapott Magyarországon a kerékpárút-hálózat fejlesztése. A kifejezetten közkedvelt Duna-menti útvonalat láthatóan kiemelten kezelik, több helyen is voltak, illetve lesznek fejlesztések a tervek szerint. Szentendre városa például másfél éve egy 160 oldalas kerékpárforgalmi hálózati tervet állított össze, és a fővárosból Szentendrére vezető másik, a 11-es út mellett haladó kerékpárutat is a közelmúltban újították fel.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet kerékpár kerékpárút Szentendre Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2023. november 29. 17:47 Adat, Élet

Budapesten a nők 77 , Észak-Magyarországon viszont kevesebb mint 63 százaléka dolgozik

A nemek közötti foglalkoztatási különbség Magyarországon átlagosan 9 százalékpontos, ami sokkal inkább az észak-déli, mintsem gazdasági alapú megosztottságra rímel.

Torontáli Zoltán
2023. november 29. 12:58 Adat, Élet

Benne vannak a vevők a palackvisszaváltásban, de sokan készpénzt szeretnének kapni érte

Elég magas a januártól induló rendszer ismertsége és támogatottsága.

Torontáli Zoltán
2023. november 26. 04:34 Élet, Vállalat

Ilyenek voltak az élelmiszerboltok a nyolcvanas években, nem?

Visszamentünk 1986-ba, és megnéztük, hogyan vásároltak akkor az emberek, illetve milyen nehézségekkel küszködtek a boltok.

Fontos

Fabók Bálint
2023. november 30. 09:52 Adat

Mely magyar városok a leginkább vallásosok?

Kapuvár a római katolikusok, Nagyecsed a reformátusok, Kiskőrös az evangélikusok vallási központja a lakosság vallásossága alapján.

Elek Péter
2023. november 29. 16:37 Pénz

Túl sok a kockázat, de valahogy senki nem akarja ezeket komolyan venni

A rendszerszintű pénzügyi kockázatoktól a túlzottan magas államadósságszinteken át az egyedi vállalati értékeléseken keresztül túl sok minden összejött.

László Pál
2023. november 29. 15:27 Podcast, Támogatói tartalom

Az energiaválság berúgta a fenntarthatóság ajtaját az ingatlanpiacon, a vártnál több épületet újíthatnak fel a jövőben

Fenntarthatósági szempontból nézve a felújítás felé kell, hogy menjen a világ.