Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. szeptember 7. 13:41 Vállalat

A villanyautók piaca őrült gyorsan növekszik, de a leginkább azért, mert még mindig kevés van belőle

Nagyon gyorsan növekednek az elektromos autók eladásai az uniós országokban, de még mindig nagyon kis részt tesznek ki az összes újonnan forgalomba helyezett gépkocsi közül, derül ki az európai autógyártókat összefogó ACEA friss statisztikáiból.

Annak ellenére, hogy az EU-ban 44 százalékkal több új villanyautót*Ide sorolja az ACEA a plug-in hybrideket is, amelyek konnektorról is tölthető hibridautók. helyeztek forgalomba 2018 második negyedévében, mint egy évvel korábban, még mindig csak minden hatvanadik új autót lehet konnektorról is tölteni. Magyarországon még szélsőségesebb a helyzet: mintegy kétszer annyi új elektromos autót helyeztek forgalomba idén április és június között, mint egy éve, de arányuk a másfél százalékot sem éri el.

 

A másik fontos, de már jól ismert trend Magyarországon és Európa-szerte is a dízelautók visszaszorulása, ami a tavaszi hónapokban sem torpant meg. Figyelemre méltó továbbá az is, hogy a magyar autópiacon az uniós átlaghoz képest némileg elterjedtebbek azok a hibridautók, amelyeket az elektromos hálózatról nem lehet tölteni. (Igaz, a használt autóknál már más a helyzet, ott érkezik továbbra is rengeteg dízel az országba.)

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgész Európa elfordult a dízeles autótól, már az eladásokból is látszikMegtette a hatását a botránysorozat. Visszaszorulóban vannak a dízeles autók az újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik között Európában.

 

A gazdasági helyzetre nézve mindenesetre kedvező adat, hogy míg az Európai Unióban öt százalékkal nőtt 2017 és 2018 második negyedéve között az újonnan forgalomba állított személyautók száma, Magyarországon 28 százalék volt ez az arány.

 

Hiába azonban a gyors a növekedés, a magyar újautó-piac még messze nem pörög úgy, mint a 2008-as recesszió előtti években, pedig a nyugat-európai országokban már visszatértek az eladások a válságot megelőző szintre. Persze ez nem meglepő, ugyanis a gazdaság lelassulása sokkal nagyobbat ütött a magyar piacon, mint a nyugat-európain, ráadásul Magyarországon már 2004 óta csökkenő tendenciát mutatott a forgalomba helyezett új autók száma.

 

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSokkal jobban felpörögtek a luxusautók eladásai, mint az egyszerű személyautókéNégyszer annyi prémiumkategóriás autót adtak el tavaly, mint 2010-ben. Legnagyobb mértékben a SUV-ok és a sportkocsik száma nőtt.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autó autóipar dízel elektromos autó Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Fontos

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.

Hajdu Miklós
2024. április 28. 04:33 Élet

Ha így megy tovább, az alapkamat helyett a folyók vízállása határozza meg az inflációt

Eddig a globális felmelegedés árakra gyakorolt hatásait többnyire átmenetinek, esetlegesnek tartották az elemzők, de eljött az ideje a szemléletváltásnak.