Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2018. augusztus 18. 07:10 Vállalat

Sokkal jobban felpörögtek a luxusautók eladásai, mint az egyszerű személyautóké

Korábban többször is írtunk az egyre mélyülő társadalmi különbségekről Magyarországon. Ezt a képet tovább erősíti a Lánchíd pesti oldalán, a Széchenyi tér körül köröző vagy a felcsúti stadion VIP-parkolójába beálló luxusautó-koncentráció. A prémiumkategóriás autók elszaporodása nem csak egy szubjektív benyomás, 2010 óta több mint 50 százalékkal nagyobb arányban pörögtek fel az eladásaik, mint az összes személyautónak.

Ez amiatt is látványos változás, mert a válság után a személyautók eladásai is óriási ütemben nőttek. A KSH adatai szerint a Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik – tehát új mellett külföldről importált használt autók – száma 2007 -től három év alatt a harmadára esett vissza. Azóta viszont hatalmas a növekedés, és a nálunk először forgalomba helyezett autók száma tavaly lényegében elérte a 2003-as csúcsévet.

 

Az autópiaci adatokkal foglalkozó Datahouse szerint az újonnan forgalomba helyezett autók száma is közel ilyen mértékben növekedett. 2010-ben 43 ezer új autót adtak el, tavaly pedig már 116 ezret. A növekedés tehát 167 százalékos volt ebben az időszakban. A prémiumkategóriás autók meghatározása nem egyértelmű, de az általunk ide sorolt típusok eladásai ennél jelentősen nagyobb mértékben, közel négyszeresre nőttek. 2010-ben mintegy 1800 ilyen autót adtak el, tavaly már 6900-at.

 

Az általunk prémiumkategóriásnak jellemzett autók négy csoportból állnak össze. A Datahouse által külön kigyűjtött luxuslimuzinok/kupék és nagyautók típusai, valamint a SUV-ok és a sportautók prémiummárkái*A két utóbbi kategóriánál tehát csak a márkát néztük, ami annyit torzít, hogy például a legolcsóbb Audik benne vannak, de a náluk drágább Ford- vagy Jeep-típusok nincsenek.. A nagyautók szerepeltek a legrosszabbul, 2010 óta 114 százalékkal nőttek az eladásaik, amely elmarad az összes személyautóétól. Ebben a szegmensben kimagaslik az Audi, a BMW és a Mercedes, az összes eladás több mint 70 százalékát ez a három márka adja.

 

Az újonnan eladott luxuslimuzinok és -kupék eladásai viszont jóval nagyobb mértékben, közel 250 százalékkal emelkedtek. Főleg a 7-es BMW-k és az S osztályú Mercedesek mentek nagyon. Ebben a kategóriában nyolc év alatt eladtak öt Rolls Royce-t, tíz Bentley-t, 24 Maseratit és közel száz Porsche Panaremát.

 

A pérmiumkategóriás sportkocsik eladásai háromszorosára nőttek nyolc év alatt, igaz, így is alig több mint háromszáz ilyen autót adtak el. A tavaly eladott 24 darab Porsche több mint tízszeres emelkedést jelent, és a BMW is megtízszerezte az eladásait. Nyolc év alatt ebben a kategóriában összesen harminc Ferrarit adtak el, 26 Maseratit és három Lamborghinit.

 

A legnagyobb arányban a városi terepjárók, a SUV-ok között nőtt a prémiumkategóriás autók száma, ez azonban mégsem számít kiemelkedő eredménynek. Akárcsak a világban, Magyarországon is leginkább a SUV-okról szólnak az új autók eladásai. Az összes új autó között 2010-ben még a tíz százalékot sem érték el a SUV-ok aránya, idén viszont már az eladott autók harmada SUV volt, ami kilencszeres emelkedést jelent. Tavaly majdnem annyit SUV-ot adtak el (39 ezer), mint 2010-ben személyautót (43 ezer).

 

Az Audi, a Volvo, a BMW és a Lexus is megtöbbszörözte az eladásait az elmúlt években, de mindegyiküket lekörözte a Mercedes, amely 2015-ben még csak negyedik volt a piacon, de tavaly már neki volt a legtöbb eladása.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMiből van több a magyar utakon, Maseratiból, Teslából vagy Zaporozsecből?Úgy tűnik az adatokból, hogy a magyarok semmit nem utálnak jobban, mint vén autót leselejtezni. Minden második Audi a magyar utakon használt import, a buszok ötöde Ikarusz.

Vállalat autó autóipar személyautó Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Debreczeni Anna
2019. július 15. 17:43 Vállalat

Nem kell misztifikálni az új technológiákat

Ez a Microsoft már nem ugyanaz, mint ami öt-tíz évvel ezelőtt volt. Interjú Christopher Mattheisennel, a Microsoft Magyarország jelenlegi, és a Magyar Telekom korábbi vezérigazgatójával.

Avatar Fabók Bálint
2019. július 15. 07:20 Vállalat

Sok cég felől aggasztó hírek érkeznek, pedig látszólag minden rendben van a magyar autóiparral

Az utóbbi hónapokban számos magyar autóipari beszállító és gyártó kezdte megérezni a globális autóipar lassulását, aminek következtében olyasmik történnek az iparágban, amikre évek óta nem volt precedens.

Fabók Bálint
2019. július 13. 07:29 Vállalat

Rejtélyes libanoni család áll az Apple-t forgalmazó magyar óriáscég mögött

Hiába van tele a média iPhone-okkal, arról alig lehet tudni valamit, hogy kik vezetik a száz legnagyobb közé tartozó magyar partnercéget.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. július 10. 15:24 Vállalat

Kirakták Andy Vajna embereit a vezetésből, és költözik is a TV2 anyacége

Átvette a TV2 vezetését, és megvásárolta a Lánchíd Rádiót és a Heti Választ is Alcsútdoboz fideszes alpolgármestere. Utóbbi két cég a Mészáros-birodalom egyik központjába költözött.

Jandó Zoltán Fabók Bálint
2019. július 10. 06:43 Vállalat

A legmagasabb szinten dönthettek Mészáros Lőrincék 40 milliárdos üzletéről

Egyelőre az sem egyértelmű, honnan lesz pénz a mostani felvásárlásra, de a 4iG további akvizíciókat tervez Magyarországon és a régióban.

Avatar
2019. július 9. 16:00 Vállalat

Szegény rokon marad Magyarország Európában, ha ilyen munkát támogat az állam

A magyar átlagnál jobb, de európai összevetésben olcsó és egyszerű munkát hoznak Magyarországra az államilag támogatott külföldi cégek.