Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. május 6. 17:33 Vállalat

Egész Európa elfordult a dízeles autótól, már az eladásokból is látszik

Egyre kevésbé vesznek dízelmotorral személyautót az európaiak a kontinens autógyártóit tömörítő szövetség, az ACEA legújabb statisztikái szerint. Pedig pár éve pedig még megtörhetetlennek tűnt a dízelmotorok népszerűsége.

A dízeles motorok főleg azért indultak el a világ körüli hódító útjukra, mert a benzinesekhez képest jobb a fogyasztásuk. Csakhogy ezt az előnyt a szigorodó környezetvédelmi normák közepette a gyártók csak újabb és újabb bonyolult, drágán javítható alkatrészek beépítésével tudták fenntartani, sőt, csaltak is. Ráadásul a gyártók minden igyekezete ellenére több városból ki is tiltják a környezetszennyező dízeles kocsikat, nemrég még Budapesten is kilátásba helyezte ezt a főpolgármester. Mindez nem tett jót a dízeles technológia hírének, és időközben az eleve tisztább működésű benzinmotorok is hatékonyabbak lettek (igaz, emiatt nőttek a szervízköltségeik is).

Az adatok mindenesetre arra utalnak, hogy a dízelmotorok körüli negatív hírek és botrányok Európa-szerte megtették a hatásukat. Uniós szinten 17 százalékkal kevesebb új dízelautót állítottak forgalomba 2018 első negyedévében 2017 azonos időszakához képest, míg a benzineseket tekintve 15 százalékos növekedést mért az ACEA – ezek a trendek szinte minden uniós tagállamban, Magyarországon is jellemzőek.

 


A változásoknak miatt 2017 és 2018 első negyedéve között a dízeles személyautók részesedése az új autók piacán 46 százalékról 38-ra csökkent az EU-ban, míg a benzinesek aránya 49 százalékról 56-ra nőtt. Az alternatív, hibrid és elektromos hajtású kocsik aránya még mindig viszonylag alacsony, 5 százalék körül állt mindkét vizsgált időpontban, tehát a magas vételár, a korlátozott hatótávolság és a hiányos töltési infrastruktúra még mindig akadályozza az elterjedésüket.

 

Magyarországon a 2017 elején az újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik körülbelül egyharmada volt dízeles, az idei első negyedévben viszont már a negyedrészt sem érte el a dízel-technológia piaci részedése. A benzinesek aránya ezzel szemben 62 százalékról 71-re nőtt, az elektromos, hibrid és más alternatív hajtású autók elterjedtsége pedig az unióshoz hasonló 5 százalék körüli szintre állt be.

 


Egyelőre nem teljesen világos, hogy mi lesz az autógyártók reakciója ezekre a trendekre. A Volkswagen például továbbra sem szabadul a dízelbotránytól, ráadásul a konszern bizonyos kisebb autóiba már nem is szerel dízelmotort. Eközben pedig a Bosch, az autóipar egyik legmeghatározóbb beszállítója és fejlesztője továbbra is elkötelezett a dízeltechnológia iránt és fáradhatatlanul igyekszik azon a legújabb megoldásaival, hogy bebizonyítsa, a dízelmotoroknak van jövője.

Vállalat autóipar dízel dízelbotrány Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Debreczeni Anna
2019. július 15. 17:43 Vállalat

Nem kell misztifikálni az új technológiákat

Ez a Microsoft már nem ugyanaz, mint ami öt-tíz évvel ezelőtt volt. Interjú Christopher Mattheisennel, a Microsoft Magyarország jelenlegi, és a Magyar Telekom korábbi vezérigazgatójával.

Fabók Bálint
2019. július 13. 07:29 Vállalat

Rejtélyes libanoni család áll az Apple-t forgalmazó magyar óriáscég mögött

Hiába van tele a média iPhone-okkal, arról alig lehet tudni valamit, hogy kik vezetik a száz legnagyobb közé tartozó magyar partnercéget.

Jandó Zoltán
2019. július 12. 16:10 Vállalat

Mi lesz a Telekom 50 milliárdos székházával Mészáros Lőrinc érkezése után?

A tavaly átadott irodaház bő harmadát foglalja el a cég, amit bekebelez a Mészáros Lőrinchez köthető 4iG, és amely 20 milliárdnyi bérleti díjat vállalt be.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. július 10. 15:24 Vállalat

Kirakták Andy Vajna embereit a vezetésből, és költözik is a TV2 anyacége

Átvette a TV2 vezetését, és megvásárolta a Lánchíd Rádiót és a Heti Választ is Alcsútdoboz fideszes alpolgármestere. Utóbbi két cég a Mészáros-birodalom egyik központjába költözött.

Jandó Zoltán Fabók Bálint
2019. július 10. 06:43 Vállalat

A legmagasabb szinten dönthettek Mészáros Lőrincék 40 milliárdos üzletéről

Egyelőre az sem egyértelmű, honnan lesz pénz a mostani felvásárlásra, de a 4iG további akvizíciókat tervez Magyarországon és a régióban.

Avatar
2019. július 9. 16:00 Vállalat

Szegény rokon marad Magyarország Európában, ha ilyen munkát támogat az állam

A magyar átlagnál jobb, de európai összevetésben olcsó és egyszerű munkát hoznak Magyarországra az államilag támogatott külföldi cégek.