Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. augusztus 1. 10:35 Vállalat

Nyerhet vele a magyar leányvállalat, hogy bezárja két német gyárát egy autóipari beszállító

Bezár kettőt hat németországi gyárából az autók beltéri egységeit gyártó Fehrer – jelentette be a vállalat. A német sajtó szerint a bajorországi, Groβlangheimban és Wiesentheidben lévő üzemek bezárásával 270 munkahely szűnik majd meg legkésőbb 2024 végéig.

Az 1875-ben alapított csoport súlypontja ezzel még inkább külföldre tevődik át, a nagyjából ötezer alkalmazott több mint fele Németországon kívül dolgozik, az Egyesült Államokban, Mexikóban, Kínában, Dél-Afrikában, Csehországban és hazánkban.

Magyarországon 2010-ben kezdett működni, kezdetben a Rábával vegyesvállalati formában, de három évvel később a Fehrer kivásárolta a Rábát, így a móri gyár egyedüli tulajdonosává vált. A magyar cég tavaly 20 milliárdos árbevétel mellett közel 2 milliárdos veszteséget hozott össze. Az utóbbi öt évben a létszám 2019 közepén volt a csúcson, megközelítve a 800-at, a legutóbbi Opten-adat szerint 570-en dolgoznak a Fehrer Hungariánál. Egy korábbi bemutatkozó anyag szerint a magyar dolgozók üléshabot és vliest (cellulóz és poliészter alapú kompozit textíliát) gyártanak.

A vállalat közleménye szerint a két német gyár feladatait külföldre telepítik, a cég megítélése szerint ugyanis Németországban túl gyorsan nőttek a bérek, és ezt a korábbi csapások (koronavírus-járvány, ellátásilánc-problémák, nyersanyaghiány, energiaválság) után nem tudja kigazdálkodni a társaság. Korábban egy hatékonyságnövelő programmal ugyan megpróbálták megőrizni a német telephelyek versenyképességét, de ez nem járt sikerrel. Ráadásul a megrendelések egyre nagyobb része származik Németországon kívülről, így még a piacaihoz is közelebb kerülhet a vállalat.

Egyébként nem elszigetelt esetről van szó, a német kereskedelmi és iparkamara tavaszi felmérése szerint ugyanis egyre több német vállalat viszi külföldre a termelését az emelkedő németországi költségek miatt.

Arról nincs információ, hogy pontosan hova telepítik a gyártást, de mivel az egyik bezárásra ítélt üzemben kompozit komponenseket állítanak elő, nem kizárt, hogy Magyarországra is kerülnek feladatok. A hírek szerint egyébként a hazai munkaerőhiány a Fehrer Hungariát sem kíméli, mások mellet mongolokat és fülöp-szigetekieket foglalkoztat Móron.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNagy bajban van a német autóipar, fogynak a megrendelésekA járvány alatt volt kereslet, de nem volt elég alkatrész a gyártáshoz, míg most már fel lehetne pörgetni a gyárakat, csakhogy eltűntek a vevők.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkExporthatalom vagy német gyártósor Magyarország?Újabb kutatások a korábbinál részletesebb képet adnak arról, hogy a hazai ipar mennyiben függ Németországtól, és milyen teljesítmény áll az erősnek tűnő exportadatok mögött.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMegtépázta a válság a magyar járműipari beszállítókat, nő a különbség a legjobbak és a gyengébbek közöttA Magyarországon működő autóipari beszállítók megúszták kis visszaeséssel 2020-at, a legjobb ötödük pedig még jelentősen növelni is tudta az árbevételét.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar autóipari beszállító fehrer gyárbezárás németország Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Fontos

Holtzer Péter
2024. november 23. 06:07 Podcast

Sokkal jobban is lehet segíteni a középiskolásokat a pályaválasztásban

Pályaorientáció alatt leginkább egyszeri ismeretátadást szoktak érteni, pedig fontos lenne a diákokat végigkísérni a 9. osztálytól érettségiig.

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 15:11 Élet, Pénz

Alig érdekel valakit a 3+3 millió forint otthonfelújítási ingyenpénz

Körülbelül 1,5 millióan lehetnek jogosultak a támogatásra, 20 ezren meg is kaphatnák, de egyelőre csak 4500-an jelentkeztek érte.

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.