Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. augusztus 1. 10:35 Vállalat

Nyerhet vele a magyar leányvállalat, hogy bezárja két német gyárát egy autóipari beszállító

Bezár kettőt hat németországi gyárából az autók beltéri egységeit gyártó Fehrer – jelentette be a vállalat. A német sajtó szerint a bajorországi, Groβlangheimban és Wiesentheidben lévő üzemek bezárásával 270 munkahely szűnik majd meg legkésőbb 2024 végéig.

Az 1875-ben alapított csoport súlypontja ezzel még inkább külföldre tevődik át, a nagyjából ötezer alkalmazott több mint fele Németországon kívül dolgozik, az Egyesült Államokban, Mexikóban, Kínában, Dél-Afrikában, Csehországban és hazánkban.

Magyarországon 2010-ben kezdett működni, kezdetben a Rábával vegyesvállalati formában, de három évvel később a Fehrer kivásárolta a Rábát, így a móri gyár egyedüli tulajdonosává vált. A magyar cég tavaly 20 milliárdos árbevétel mellett közel 2 milliárdos veszteséget hozott össze. Az utóbbi öt évben a létszám 2019 közepén volt a csúcson, megközelítve a 800-at, a legutóbbi Opten-adat szerint 570-en dolgoznak a Fehrer Hungariánál. Egy korábbi bemutatkozó anyag szerint a magyar dolgozók üléshabot és vliest (cellulóz és poliészter alapú kompozit textíliát) gyártanak.

A vállalat közleménye szerint a két német gyár feladatait külföldre telepítik, a cég megítélése szerint ugyanis Németországban túl gyorsan nőttek a bérek, és ezt a korábbi csapások (koronavírus-járvány, ellátásilánc-problémák, nyersanyaghiány, energiaválság) után nem tudja kigazdálkodni a társaság. Korábban egy hatékonyságnövelő programmal ugyan megpróbálták megőrizni a német telephelyek versenyképességét, de ez nem járt sikerrel. Ráadásul a megrendelések egyre nagyobb része származik Németországon kívülről, így még a piacaihoz is közelebb kerülhet a vállalat.

Egyébként nem elszigetelt esetről van szó, a német kereskedelmi és iparkamara tavaszi felmérése szerint ugyanis egyre több német vállalat viszi külföldre a termelését az emelkedő németországi költségek miatt.

Arról nincs információ, hogy pontosan hova telepítik a gyártást, de mivel az egyik bezárásra ítélt üzemben kompozit komponenseket állítanak elő, nem kizárt, hogy Magyarországra is kerülnek feladatok. A hírek szerint egyébként a hazai munkaerőhiány a Fehrer Hungariát sem kíméli, mások mellet mongolokat és fülöp-szigetekieket foglalkoztat Móron.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNagy bajban van a német autóipar, fogynak a megrendelésekA járvány alatt volt kereslet, de nem volt elég alkatrész a gyártáshoz, míg most már fel lehetne pörgetni a gyárakat, csakhogy eltűntek a vevők.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkExporthatalom vagy német gyártósor Magyarország?Újabb kutatások a korábbinál részletesebb képet adnak arról, hogy a hazai ipar mennyiben függ Németországtól, és milyen teljesítmény áll az erősnek tűnő exportadatok mögött.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMegtépázta a válság a magyar járműipari beszállítókat, nő a különbség a legjobbak és a gyengébbek közöttA Magyarországon működő autóipari beszállítók megúszták kis visszaeséssel 2020-at, a legjobb ötödük pedig még jelentősen növelni is tudta az árbevételét.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar autóipari beszállító fehrer gyárbezárás németország Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. május 18. 05:41 Élet, Vállalat

Jön a szigorítás, hogy ne lehessen bármit kovászos kenyérnek hívni

Az Agrárminisztérium belenyúl a nagy magyar kovászkáoszba, de a jellemzően családi vállalkozásként működő kis kézműves pékségek mégsem lehetnek igazán boldogok.

Jandó Zoltán
2024. május 17. 05:48 Pénz, Vállalat

Hiába szeretnék sokan, nem lehet csak úgy lejönni a földgázról

Bár jelentősen csökkent a magyar vállalatok földgázfelhasználása, az ipari szereplők nagy része, ha akarna, sem tudna szabadulni a földgáztól.

Stubnya Bence
2024. május 16. 16:16 Adat, Vállalat

Nem ért véget a magyar cégek szenvedése a tavalyi csődhullámmal

Korlátozott forgalomnövekedés, csökkenő árrés és az exportáló cégek szenvedése a kereslet hiánya miatt: ezek lesznek a legnagyobb idei céges kihívások.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. május 17. 13:32 Élet

Tisztulni kezd az őskáosz az elektromos rollereknél

Két hónap múlva már csak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással lehet bizonyos elektromos rollerekkel közlekedni.

Jandó Zoltán
2024. május 17. 10:45 Adat, Közélet

Megmutatjuk, hogyan gyűltek a NER-elit ezermilliárdjai

A nyolc leggazdagabb NER-üzletember együttes vagyona tíz évvel ezelőtt még 50 milliárd sem volt, most viszont már a 2000 milliárd forintot is jóval meghaladja.

Stubnya Bence
2024. május 16. 13:47 Adat, Közélet

Újra lesz pénzünk fogyasztani, de még mindig túl nagy a lyuk a költségvetésen

Ugyan több előrejelzés is kicsit borúsabban látja az idei növekedési kilátásokat, mint pár hónapja, de legalább reálbér-növekedésre és több fogyasztásra számítanak.