Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. július 21. 13:24 Világ

Bezárják legfontosabb repülőterüket a lengyelek, ha elkészül a teljesen új

A Chopin jelenleg Lengyelország legnagyobb nemzetközi repülőtere, és mivel meglehetősen közel van Varsó belvárosához, kényelmesen elérhető az utazók számára. Ennek ugyanakkor hátrányai is vannak a fővárosban élők számára – továbbá korlátozza a bővítést -, részben ezért született döntés egy teljesen új repülőtér építéséről Varsótól nyugatra.

Eddig nyitott kérdés volt, hogy mi lesz a Chopin sorsa a Szolidaritás szakszervezetről elnevezett új légi kikötő megnyitása után. Ez most elvileg eldőlt, ahogy a lengyel sajtó írja, a kormány döntése szerint a polgári légi forgalom eltűnik a Chopinről. Egy kormánypári képviselő – korábban közlekedési miniszter – szerint ugyanakkor ez egy folyamat lesz, nem egyik napról a másikra történik majd meg.

Egy ellenzéki képviselő, a parlament közlekedési albizottságának elnöke ugyanakkor bírálta a döntést, mondván, meg kell őrizni a főváros saját repülőterét, Londont is több légi kikötő szolgája ki.

Ennek egyébként az ellenkezőjére is van példa, Berlin új központi repülőterének tervezése és megnyitása nyomán ugyanis a korábbiakat részben bezárták (Tegel, Tempelhof), részben integrálták az újba (Schönefeld). Igaz, ez még mindig közelebb van a fővároshoz, mint az új lengyel repülőtér, amely Varsótól 37 kilométerre épül majd, és a tervek szerint 2028-ra lesz kész az évi 40 millió utas fogadására alkalmas első üteme.

Addig persze a tavaly 14,4 millió utast fogadó Chopin jövőjével kapcsolatos tervek is megváltozhatnak, már csak azért is, mert ősszel választások lesznek Lengyelországban. Igaz, a nyilatkozat eleve csak a polgári légi forgalom megszüntetéséről szólt a Chopinen, de furcsa lenne, ha kizárólag áruszállítási vagy katonai célra szolgálna a későbbiekben.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkŐrületes összegből 100 milliós repteret akarnak építeni a lengyelekNoha jelenleg a varsói repülőtér forgalma a budapestivel azonos nagyságrendű, a lengyel kormány egy öt-tízszer ekkora létesítményt akar. Jóval többe kerülhet, mint a paksi bővítés.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem tettek le a lengyelek a 100 milliós repülőtér megépítésérőlBeruházási tervet fogadott el a Varsótól délnyugatra tervezett, egy hatalmas repülőteret is magában foglaló közlekedési csomópont kialakítására a lengyel kormány.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgymás után halasztják és törlik a nagy nyugati reptérbővítési terveketHatalmas ellenálláson kell áttolni egy-egy ilyen projektet, Párizsban most mégis kidobják, Bécsben pedig jegelik a korábban már elfogadott bővítést.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ légi közlekedés Lengyelország repülőtér Varsó Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. május 15. 05:33 Világ

Nincs magyar vétó, csordogálni kezd Kijevbe a lefoglalt orosz vagyon

A 260 milliárd eurós, zárolt orosz jegybanki vagyon hasznából kaphat fegyvereket és más segítséget Ukrajna.

Torontáli Zoltán
2024. május 14. 13:24 Vállalat, Világ

Ma még nagyobb jelentőséget kaphat a BYD magyar gyára

Amerika 100 százalékra emeli a vámot a kínai elektromos autókra, az EU is drasztikus lépésre készül, de a Szegeden gyártott BYD kocsik uniósak lehetnek.

Mészáros R. Tamás
2024. május 10. 05:20 Közélet, Világ

Magyarország üdvözli, az Európai Bizottság egyre inkább üldözi a kínai cégeket

Az európai politikai hangulat már egyértelműen a kínai kapcsolatok újragondolásának irányába mutat, miközben a magyar kormány a 2010-es években ragadt.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. május 14. 16:14 Vállalat

Tett a Mol egy fontos lépést, hogy ne függjön annyira a benzinkutaktól

Hároméves csúszással átadtak egy állami támogatásban is részesített fontos vegyipari üzemet, de miért volt fontos ez a beruházás a cégnek?

Stubnya Bence
2024. május 14. 10:52 Adat

A háború óta még többet is fogyaszt Európa abból az orosz gázból, amit most szankcionálna

Míg az orosz vezetékes gáztól a 2021-es 40 százalékról 2023-ra százalékra csökkentette függőségét az EU, az LNG importja nőtt is az elmúlt években.

Bucsky Péter
2024. május 14. 05:48 Adat, Közélet

Az egyházak finanszírozásában is megvan a kormányzati kétharmad

Az egyházak gazdálkodása az egyik legnehezebben átlátható terület Magyarországon, pedig túlnyomórészt adófizetői forrásokból működtetik intézményeiket.