Hírlevél feliratkozás
Pálos Máté
2023. január 17. 19:26 Vállalat

Kétezer bolttal megy neki a piac meghódításának a Pepco Németországban

Az első üzletével 2004-ben Lengyelországban indult, olcsó ruhákat, dekorációs és háztartási cikkeket forgalmazó boltlánc merész terjeszkedési tervéről írt a Welt: a Pepco, amelynek anyavállalata egy éve ment a lengyel tőzsdére, és többségi tulajdonosa a dél-afrikai Steinhoff International Holding, a következő években mintegy 2000 üzletet nyitna Németországban.

A Pepcónak lendületes kelet- és dél-európai terjeszkedés után már 3000 üzlete van Európában. Magyarországra 2015-ben lépett be, és az első évben több mint másfél tucat üzletet nyitott, mostanra pedig közel 200 boltja van országszerte.

A német diszkontpiacra való belépés – ráadásul ebben a számban – meglehetősen ambiciózusnak tűnik, ugyanis a piacon jelen lévő közvetlen versenytársaknak nincs sokkal több üzletük: a Kiknek 2500, a Tedinek 2700. (Az előbbi egyébként szintén jelen van idehaza.)

A Pepco álláspontja szerint így is számos kiaknázatlan lehetőséget rejt az elsőre telítettnek látszó piac. Pedig a német kiskereskedelmi piacról mindeközben olyan divatláncok vonulnak vissza vagy tűnnek el, mint a Primark vagy az Orsay.

A Pepco ugyanakkor bízik saját koncepciójában, ami a nagy szállítási mennyiségekből következő kedvező árak, a letisztult, modernnek ható bolti környezet és kis személyzetigény együttesében ragadható meg. Egy szakértő ugyanakkor a terv kockázatáról is beszélt: ahogy erősödik a vásárlókban a fenntarthatóság igénye, egyre erősebb a kritika, és az olcsó divatcikkek vásárlása megbélyegzéssel járhat.

Másrészt viszont egy válsággal fenyegető időszak kedvezhet egy ilyen diszkont jellegű lánc terjeszkedésének, hiszen sok embernek jobban oda kell figyelnie a költéseire. A tervek szerint három-négy év alatt nyitnák meg a kétezer üzletet Németországban, kezdetben főként az ország keleti részén. A cél az, hogy idővel minden 20 ezer főnél nagyobb német településen jelen legyen a lánc.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA pusztuló, szedett-vedett Nagykörúton ma már minden ötödik üzlet üresen állVégigmentünk rajta oda-vissza, és nem volt kellemes. Koszos, átgondolatlan, koncepciótlan, csiricsáré, és ha ez a magyar kiskereskedelem metszete, akkor van baj rendesen.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkIkonikus német példa mutatja, hogy a belvárosi nagyáruház koncepciója haldoklikNémetországban így értékelik a Galeria Karstadt Kaufhof sorozatos bedőlését, a céget most már az állam sem menti ki.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA burkolt áfaemelés és a forintgyengülés az élelmiszer-áremelkedés döntő okaBár az árstopokról esik a legtöbb szó, a megemelt kiskereskedelmi adónak sokkal nagyobb szerepe van a kiemelkedő magyar élelmiszer- és üzemanyagárakban.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat diszkont kiskereskedelem németország Pepco terjeszkedés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2024. május 6. 14:24 Adat, Vállalat

Most látszik, mennyire megütötte az oroszokat, hogy nem veszik a gázukat Európában

Az európai piac összeomlása miatt lett közel negyed évszázadnyi nyereséges működés után 2023-ban veszteséges a Gazprom orosz gázóriás.

Jandó Zoltán
2024. május 6. 05:32 Pénz, Vállalat

Nem a Gazprommal lesz a politikai haszonszerzés eszköze a Fradi és a magyar labdarúgás

Mert már régen az. A magyar futballban soha nem alakult ki valódi szponzoráció. A Fidesz hatalomra kerülését követően a baráti pénzeket a politikai motiváció váltotta fel.

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Fontos

Stubnya Bence
2024. május 7. 05:38 Közélet, Világ

A románok fogyasztanak, a magyarok beruháznak, de ki lesz ettől gazdagabb hosszú távon?

Románia fogyasztásorientált gazdasági stratégiával hagyta le egy főre eső GDP-ben Magyarországot. A magyar gazdaságpolitika viszont még inkább a beruházásokra fókuszálna.

Torontáli Zoltán
2024. május 5. 05:32 Élet, Világ

Már egészen messziről is átjárnak a magyarok Szlovákiába élelmiszerért

Tényleg megéri 80-100 kilométerről rendszeresen kijárni cigiért, sörért, sajtért és sok minden másért? Egyre többen gondolják úgy, hogy igen.

Jandó Zoltán
2024. május 4. 05:07 Adat

Soha nem volt még ilyen enyhe az év eleje Magyarországon

Nemcsak globálisan, Magyarországon is kiugróan magas volt az átlaghőmérséklet 2024 első harmadában. Februárban és márciusban is megdőlt a hőmérsékletrekord.