Hírlevél feliratkozás
Pálos Máté
2023. január 17. 19:26 Vállalat

Kétezer bolttal megy neki a piac meghódításának a Pepco Németországban

Az első üzletével 2004-ben Lengyelországban indult, olcsó ruhákat, dekorációs és háztartási cikkeket forgalmazó boltlánc merész terjeszkedési tervéről írt a Welt: a Pepco, amelynek anyavállalata egy éve ment a lengyel tőzsdére, és többségi tulajdonosa a dél-afrikai Steinhoff International Holding, a következő években mintegy 2000 üzletet nyitna Németországban.

A Pepcónak lendületes kelet- és dél-európai terjeszkedés után már 3000 üzlete van Európában. Magyarországra 2015-ben lépett be, és az első évben több mint másfél tucat üzletet nyitott, mostanra pedig közel 200 boltja van országszerte.

A német diszkontpiacra való belépés – ráadásul ebben a számban – meglehetősen ambiciózusnak tűnik, ugyanis a piacon jelen lévő közvetlen versenytársaknak nincs sokkal több üzletük: a Kiknek 2500, a Tedinek 2700. (Az előbbi egyébként szintén jelen van idehaza.)

A Pepco álláspontja szerint így is számos kiaknázatlan lehetőséget rejt az elsőre telítettnek látszó piac. Pedig a német kiskereskedelmi piacról mindeközben olyan divatláncok vonulnak vissza vagy tűnnek el, mint a Primark vagy az Orsay.

A Pepco ugyanakkor bízik saját koncepciójában, ami a nagy szállítási mennyiségekből következő kedvező árak, a letisztult, modernnek ható bolti környezet és kis személyzetigény együttesében ragadható meg. Egy szakértő ugyanakkor a terv kockázatáról is beszélt: ahogy erősödik a vásárlókban a fenntarthatóság igénye, egyre erősebb a kritika, és az olcsó divatcikkek vásárlása megbélyegzéssel járhat.

Másrészt viszont egy válsággal fenyegető időszak kedvezhet egy ilyen diszkont jellegű lánc terjeszkedésének, hiszen sok embernek jobban oda kell figyelnie a költéseire. A tervek szerint három-négy év alatt nyitnák meg a kétezer üzletet Németországban, kezdetben főként az ország keleti részén. A cél az, hogy idővel minden 20 ezer főnél nagyobb német településen jelen legyen a lánc.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA pusztuló, szedett-vedett Nagykörúton ma már minden ötödik üzlet üresen állVégigmentünk rajta oda-vissza, és nem volt kellemes. Koszos, átgondolatlan, koncepciótlan, csiricsáré, és ha ez a magyar kiskereskedelem metszete, akkor van baj rendesen.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkIkonikus német példa mutatja, hogy a belvárosi nagyáruház koncepciója haldoklikNémetországban így értékelik a Galeria Karstadt Kaufhof sorozatos bedőlését, a céget most már az állam sem menti ki.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA burkolt áfaemelés és a forintgyengülés az élelmiszer-áremelkedés döntő okaBár az árstopokról esik a legtöbb szó, a megemelt kiskereskedelmi adónak sokkal nagyobb szerepe van a kiemelkedő magyar élelmiszer- és üzemanyagárakban.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat diszkont kiskereskedelem németország Pepco terjeszkedés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.