A koronavírus-járvány korlátozásokkal teli időszaka alatt Hollandiában a higiéniát növelő intézkedések egyike volt, hogy átmenetileg be kellett szüntetni a bevásárlókocsik érmebetétes rendszerét. Amikor az egyik legnagyobb lánc, az Albert Heijn utólag kielemezte a számokat, rájött, hogy az időszak alatt semmivel sem tűnt el több bevásárlókocsi, mint azelőtt – írja a német Der Spiegel.
Szerencsére a vásárlóink annyira rendesek, hogy érme nélkül is visszatolják a kosarakat
– mondta a cég szóvivője. A pénzérmés letétes rendszert egyébként elsősorban nem azért találták ki a nyolcvanas években, hogy ne tűnjenek el a kocsik, hanem azért, hogy a vásárlók tolják őket vissza a bejáratnál kialakított tárolókba, azelőtt ugyanis a fő problémát a szanaszét hagyott nagy kosarak jelentették.
Úgy tűnik azonban, hogy közel 40 év alatt a visszavitel annyira természetessé vált, hogy ösztönző nélkül is megteszik a vásárlók.
Márpedig ennek elég komoly gazdasági vonzata is van. Az utóbbi időben ugyanis számos európai országban kísérleteznek már a pénzérmés megoldások modernizálásával, leginkább azzal, hogy a bevásárlókocsi mobilos applikációból legyen elérhető. Az Albert Heijn azonban néhány hét alatt egyszerűen megszünteti a teljes rendszert, vagyis nem kell tőkét és humánerőforrást áldoznia annak fejlesztésére és fenntartására.
Vállalat
Fontos