Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2022. május 27. 16:28 Élet

A járvány után idén az infláció tépázhatja meg az önfeledt nyaralást

A vendéglátók idén nyáron is jókora kihívások elé néznek, hiába szűntek meg jórészt a korlátozások és fokozódott rendkívüli mértékben az utazási kedv. Az iparág szinte minden szegmensét érintik az ellátási és toborzási nehézségek, miközben elszabadult az infláció. Mindez mégsem jelenti az utak elmaradását, hanem inkább az elvárások változnak:

az utazók egyre inkább a rugalmas lehetőségeket keresik

a Bloomberg cikke szerint.

Ez például abban is megnyilvánul, hogy sokan még az útcéljukban sem biztosak, csak abban, hogy valahova utazni szeretnének – a lap a Skyscanner stasztitkiáját idézi, miszerint az amerikai utazók 75 százaléka nyitott az úticél megváltoztatására. Igaz, egy tavaszi felmérés szerint a nyaralni tervezők körében gyakran felmerül az utazások számának csökkentése is.

Reáladatok még nem állnak rendelkezésre, az viszont már látszik, hogy az autósok ingerküszöbét súrolják a benzinárak az Egyesült Államokban. A május közepén regisztrált üzemanyag-fogyasztás 2013 óta nem tapasztalt szintre süllyedt a Wall Street Journal (WSJ) beszámolója szerint (persze a rendkívüli lezárásokkal sújtott 2020-as év nem szerepel az összehasonlításban), miután 51 százalékkal drágult a benzin tavaly májushoz képest.

A mostani átlagosan 4,6 dolláros gallononkénti ár – ez nagyjából 450 forintos literenkénti árat jelent – ráadásul várhatóan tovább emelkedik, a JPMorgan augusztusra 6,2 dolláros átlagárat prognosztizál. Ugyanakkor a WSJ is kiemeli a páratlan erősségű utazási kedvet, illetve a háztartásoknál az elmúlt években felgyülemlett megtakarításokat és a kedvező foglalkoztatási körülményeket, amelyek kompenzálhatják az emelkedő útiköltségeket – ez azonban még egyáltalán nem lefutott meccs. 

Egy, a lapnak nyilatkozó energiapiaci elemző elmondta továbbá, hogy a helyzet a 2008-as válság bekövetkeztekor súlyosabb volt: egyrészt az akkori árak inflációval korrigálva meghaladják a mostaniakat, másrészt a gazdasági körülmények is rosszabbak voltak. Így bár sokan elkezdhették kisebb-nagyobb mértékben racionalizálni a gépkocsi-használatukat, az autózás feladása egyelőre még nem válik tömegjelenséggé.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet infláció nyaralás turizmus utazás Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.