Hírlevél feliratkozás
Avatar
2022. szeptember 7. 17:48 Világ

Több homályos eredetű olajat szállítanak a tengereken az ukrajnai háború óta

A Malajziából érkező kínai olajimport napi 791 ezer hordóra emelkedett júliusban, ami kétszeres bővülés az év elejéhez képest – számolt be a Markets Insider a napokban a Bloomberg adataira hivatkozva. Ez azt jelenti, hogy Malajzia több olajat ad el Kínának, mint amennyit megtermel, ami alapján Malajzia részben más országok olaját szállíthatja Kínának.

A cikk szerint a Malajziát körülölelő vizek hírhedtek arról, hogy ott a különböző helyekről származó nyersolajat összekeverik, átmárkázzák, és máshol értékesítik, elrejtve ezzel az eredetüket. Ez a gyakorlat különösen az ukrajnai háború kezdete óta terjedt el, mivel számos vásárló politikai okokból nem akar közvetlenül üzletelni Oroszországgal. Amikor a nyersolaj távozik az országból, akkor még hivatalosan „ismeretlen a rendeltetési helye”.

A Bloomberg szerint a Malajzián átmenő extra olaj nagy valószínűséggel venezuelai, iráni és orosz eredetű. Ez egybecseng azzal, hogy Oroszország azonosítható ázsiai olajexportja augusztus utolsó hetében napi 500 ezer hordóval esett vissza, így öt hónapos mélypontra zuhant.

Nem ez lenne az első eset az orosz-ukrán háború kitörése óta, hogy Oroszország közvetítőkkel próbálja megkerülni a szankciókat. Néhány hete Törökország olasz importja emelkedett meg radikálisan, és ennek nagy részét kereskedelmi adatok alapján Oroszországnak szánhatták.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAmerika egyik legnagyobb politikai ellenfele pótolhatná az oroszoktól kieső olajmennyiség felétTöbb millió hordónyi olajat kaphat az éhes nyugati piac, ha összejön az alku.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkGúnyt űz az orosz olaj mellőzéséből néhány tankerMájusban közel kétszer annyi orosz olajat vittek ciprusi, görög és máltai hajók, mint februárban, és egy részénél tengeri áttöltéssel rejtették el a származást.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÁzsia falja az orosz olajat Európa helyettMiközben az Európai Unió próbál szabadulni az orosz olajtól, Oroszország láthatóan elkezdte Ázsia felé áthelyezi az exportját.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ Kína kőolaj Malajzia Oroszország tankerek Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2024. október 8. 12:19 Adat, Világ

Épp Kínával indul az e-autók miatt háború, pedig onnan jön a legtöbb high-tech termék

Kínából importálnak az uniós országok a legnagyobb értékben fejlett technológiájú termékeket.

Török Zoltán
2024. október 6. 05:39 Világ

Van már akkora bajban Európa, hogy Egyesült Államok legyen belőle?

A Draghi-jelentés jó látleletet nyújt az EU gazdasági kihívásairól, de erősen kérdéses, hogy érdemes és lehetséges-e a központosítás felé elmozdulni.

Váczi István
2024. október 4. 14:42 Világ

Elbukott a magyar-német blokk, jöhet a kínai ellencsapás az autóipari vámok miatt

Nem sikerült újabb szövetségeseket találni, így maradnak a vámok a kínai elektromos autókkal szemben. Kérdés, hogy mit lép válaszként Kína.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. október 7. 04:34 Pénz, Vállalat

Valódi pénzgyárat indíthatott volna be a magyar vállalkozó hamis brazil kötvénye

Alkalmas lehet a hamis kötvény kvázi tisztára mosására, ha valaki úgy viszi be egy cégbe, ahogy azt a papíron ezermilliárdokat érő brazil állampapírral tették.

Stubnya Bence
2024. október 5. 14:59 Közélet, Pénz

A Pénzügyminisztérium szerint kacsa a Nők 43+ról szóló hír, marad a Nők 40

Megjelent a hír, hogy 2025-től Nők 43+ lesz a Nők 40 helyett, és az OECD is javasolt a szigorítást, de a kormány nem tervez ilyesmit.

Stubnya Bence
2024. október 5. 05:00 Podcast

Nagyrészt kidobott közpénz a külföldi beruházások állami támogatása

Miért kritizálta Matolcsy György a kormányt azzal, hogy túl sok állami forrást fordít a külföldi működőtőke bevonásra és újraiparosításra? A G7 Podcastban Medve-Bálint Gergővel, a téma kutatójával beszéltük át.