Hírlevél feliratkozás
Pálos Máté
2022. június 13. 12:29 Világ

Gúnyt űz az orosz olaj mellőzéséből néhány tanker

Az Európai Unió (EU) három legnagyobb hajóflottával rendelkező országa, Görögország, Ciprus és Málta zászlaja alatt közlekedő tankerek közel kétszer annyi orosz kőolajat szállítanak az Ukrajna elleni orosz háború első napja, vagyis február 24. óta, mint korábban, írta meg az Independent.

A Global Witness nevű szervezet adatai alapján májusban az érintett hajók mintegy 58 millió hordónyi mennyiséget mozgattak, míg februárban csak 31 milliót. A szervezet erről azt követően számolt be, hogy kiderült: Görögországhoz köthető teherhajók korábban is részt vettek orosz olaj szállításában, méghozzá úgy, hogy hajóról hajóra szivattyúzták át az árut, nyilvánvalóan azért, hogy elrejtsék az olaj eredetét, és az európai piacon értékesítsék.

Erre egyébként egyelőre nem jogi okok miatt volt szükség, mert bár az EU nagy nehezen tető alá hozott hatodik szankciós csomagja megtiltja a tengeren szállított orosz kőolaj importját, de ez csak decemberben lép életbe. A hírnevüket féltő nyugati olajvállalatok ugyanakkor már a háború kirobbanása után elkezdték csökkenteni, megszüntetni az orosz kőolaj felhasználását, így az eredet elrejtésével sokat lehet keresni. Igaz, arra vonatkozóan nincsenek adatok, hogy a trükközéssel mennyit kereshetnek az érintett társaságok. De ez nem is meglepő, mivel ilyen esetekben nemigen készülnek hajszálpontos kimutatások, vagy ha mégis, akkor azokat nem hozzák nyilvánosságra.

A Global Witness adatelemzője úgy fogalmazott, hogy az említett hajók gúnyt űznek az EU Putyin háborús gépezetét gyengítő erőfeszítéseiből, mivel biztosítják, hogy továbbra is áramoljon pénz Oroszországba.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÉszak-Korea szintjére taszíthatja az orosz gazdaságot Putyin háborújaG7 Podcast! Milyen következménye lenne az EU tagállamaira és Oroszországra az olajembargónak, és mennyire számít keménynek az EU hatodik szankciós csomagja?

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy nyertese máris van az orosz olaj mellőzésénekÓvatos volt Kína az orosz olaj importjával az ukrajnai háború első teljes hónapjában, amiből az irániak profitáltak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem okoz ellátási problémát az orosz olajembargó Magyarországon, legfeljebb a Mol profitja csökkenAz orosz olajembargó egyetlen gazdaságot, így a magyart sem tenne tönkre, mert a világpiacon van elég kőolaj, és az a Mol finomítóiba is eljuttatható.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ gazdasági szankció hajózás kőolaj orosz olaj orosz-ukrán háború Oroszország szankciók Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. október 10. 04:40 Közélet, Világ

Kína egyik uniós hídfőállása lett Magyarország, de ki fog ebből hasznot húzni?

A magyarhoz hasonló stratégiák eddig nem sok haszonnal, cserébe viszont jelentős kockázatokkal jártak.

Torontáli Zoltán
2024. október 8. 12:19 Adat, Világ

Épp Kínával indul az e-autók miatt háború, pedig onnan jön a legtöbb high-tech termék

Kínából importálnak az uniós országok a legnagyobb értékben fejlett technológiájú termékeket.

Mészáros R. Tamás
2024. október 8. 04:39 Élet, Világ

Ha a kormány kelet felé néz, ott is azt látja, hogy küzdeni kell a növekedésért

Kínában a 2008-as válság óta nem látott módszerekkel próbálnak élénkíteni, de szerkezeti átalakításokról hallani sem akarnak.

Fontos

Bucsky Péter
2024. október 9. 04:41 Élet, Közélet

Gáláns aprópénzszórás lehet a családi adókedvezmény megduplázása

Kis lépés az államnak, nagy lépés a választási kampánynak. A szegényeknek inkább a családi pótlék emelése jönne jól, de arról nincs szó.

Jandó Zoltán
2024. október 7. 04:34 Pénz, Vállalat

Valódi pénzgyárat indíthatott volna be a magyar vállalkozó hamis brazil kötvénye

Alkalmas lehet a hamis kötvény kvázi tisztára mosására, ha valaki úgy viszi be egy cégbe, ahogy azt a papíron ezermilliárdokat érő brazil állampapírral tették.

Török Zoltán
2024. október 6. 05:39 Világ

Van már akkora bajban Európa, hogy Egyesült Államok legyen belőle?

A Draghi-jelentés jó látleletet nyújt az EU gazdasági kihívásairól, de erősen kérdéses, hogy érdemes és lehetséges-e a központosítás felé elmozdulni.