Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2022. augusztus 9. 09:13 Világ

Ünnepelték az Ukrajnát elhagyó első gabonaszállító hajót, de a vevőnek nem kell a rakománya

Nemzetközi szinten is kiemelkedő figyelmet kapott, amikor augusztus 1-jén elhagyta Odessza kikötőjét az első gabonaszállító hajó az ukrajnai háború kitörése óta, hiszen ez azt jelezte, hogy a baljós előjelek ellenére működhet a török és ENSZ-közvetítéssel összehozott megállapodás az ukrán tengeri gabonaexport újraindításáról. Erre pedig nagy szükség van a világ élelmezési helyzetének javítása érdekében.

Ez a hajó konkrétan a Sierra Leone-i zászló alatt hajózó Razoni volt, amely 26,5 ezer tonna kukoricát szállított Libanonba. A történet azonban most váratlan fordulatot vett, a bejrúti ukrán nagykövetség tájékoztatása szerint ugyanis a megrendelő a több mint öt hónapos késés miatt már nem akarja átvenni a szállítmányt. Most tehát új vevőt kell találni a kukoricára, akár Libanonban, akár más országban.

Szóvivői nyilatkozatok szerint a dolognak nincs köze sem az ENSZ-hez, sem a libanoni kormányhoz, mivel magáncégek közötti üzleti kapcsolatról van szó – írja a Bloomberg.

Közben az ukrán infrastrukturális minisztérium szerint egy kisebb kukoricaszállító hajó tegnap elérte törökországi célállomását, elsőként az említett egyezménynek köszönhetően „kiszabaduló” teherhajók közül. A vele egy konvojban távozó két másik hajónál ez várhatóan nagyjából egy hét múlva várható.

Eddig az egyezmény keretében mintegy tíz hajó hagyta el valamelyik délnyugat-ukrajnai kikötőt, és ezen a tempón gyorsítani kellene, ha belátható időn belül el akarják szállítani az exportra váró több mint 20 millió tonna ukrajnai gabona jelentős részét. Már csak azért is, mert helyet kell találni az idei aratásból származó mennyiségnek a magtárakban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMiért mentek bele az oroszok az ukrán gabona kiengedésébe?Ukrajna esetében egyértelműek az előnyök, de Oroszországnak is jó oka van arra, hogy belement a gabonaalkuba.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem az ukránokon múlik, de kilátástalan, hogy nyugat felé elszállítsák az összes gabonájukatHiába van elég vasúti kocsijuk, ha az uniós országokban hiányzik a kapacitás a sok millió tonnányi gabona fogadására, kezelésére és továbbítására.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Kreml új kommunikációs taktikát alkalmaz, hogy fogást találjon a nyugati szankciókonEmberek milliói függnek az Oroszországból és Ukrajnából érkező mezőgazdasági termékektől, ám ezek nem jutnak el hozzájuk az orosz blokádok miatt.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ élelmiszerválság gabona hajó orosz-ukrán háború teherhajó Ukrajna Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán Stubnya Bence
2024. május 16. 05:35 Élet, Világ

Így lehet magyar átlagnyugdíjból élni a spanyol tengerparton

Romantikus álom vagy nagyon is kivitelezhető valóság? Mekkora tőke és nyugdíj kell hozzá? Megkérdeztük azokat, akik már kint élnek, és azokat, akik segítenek a kiköltözőknek.

Mészáros R. Tamás
2024. május 15. 05:33 Világ

Nincs magyar vétó, csordogálni kezd Kijevbe a lefoglalt orosz vagyon

A 260 milliárd eurós, zárolt orosz jegybanki vagyon hasznából kaphat fegyvereket és más segítséget Ukrajna.

Torontáli Zoltán
2024. május 14. 13:24 Vállalat, Világ

Ma még nagyobb jelentőséget kaphat a BYD magyar gyára

Amerika 100 százalékra emeli a vámot a kínai elektromos autókra, az EU is drasztikus lépésre készül, de a Szegeden gyártott BYD kocsik uniósak lehetnek.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. május 17. 13:32 Élet

Tisztulni kezd az őskáosz az elektromos rollereknél

Két hónap múlva már csak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással lehet bizonyos elektromos rollerekkel közlekedni.

Jandó Zoltán
2024. május 17. 10:45 Adat, Közélet

Megmutatjuk, hogyan gyűltek a NER-elit ezermilliárdjai

A nyolc leggazdagabb NER-üzletember együttes vagyona tíz évvel ezelőtt még 50 milliárd sem volt, most viszont már a 2000 milliárd forintot is jóval meghaladja.

Jandó Zoltán
2024. május 17. 05:48 Pénz, Vállalat

Hiába szeretnék sokan, nem lehet csak úgy lejönni a földgázról

Bár jelentősen csökkent a magyar vállalatok földgázfelhasználása, az ipari szereplők nagy része, ha akarna, sem tudna szabadulni a földgáztól.