Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2022. augusztus 9. 09:13 Világ

Ünnepelték az Ukrajnát elhagyó első gabonaszállító hajót, de a vevőnek nem kell a rakománya

Nemzetközi szinten is kiemelkedő figyelmet kapott, amikor augusztus 1-jén elhagyta Odessza kikötőjét az első gabonaszállító hajó az ukrajnai háború kitörése óta, hiszen ez azt jelezte, hogy a baljós előjelek ellenére működhet a török és ENSZ-közvetítéssel összehozott megállapodás az ukrán tengeri gabonaexport újraindításáról. Erre pedig nagy szükség van a világ élelmezési helyzetének javítása érdekében.

Ez a hajó konkrétan a Sierra Leone-i zászló alatt hajózó Razoni volt, amely 26,5 ezer tonna kukoricát szállított Libanonba. A történet azonban most váratlan fordulatot vett, a bejrúti ukrán nagykövetség tájékoztatása szerint ugyanis a megrendelő a több mint öt hónapos késés miatt már nem akarja átvenni a szállítmányt. Most tehát új vevőt kell találni a kukoricára, akár Libanonban, akár más országban.

Szóvivői nyilatkozatok szerint a dolognak nincs köze sem az ENSZ-hez, sem a libanoni kormányhoz, mivel magáncégek közötti üzleti kapcsolatról van szó – írja a Bloomberg.

Közben az ukrán infrastrukturális minisztérium szerint egy kisebb kukoricaszállító hajó tegnap elérte törökországi célállomását, elsőként az említett egyezménynek köszönhetően „kiszabaduló” teherhajók közül. A vele egy konvojban távozó két másik hajónál ez várhatóan nagyjából egy hét múlva várható.

Eddig az egyezmény keretében mintegy tíz hajó hagyta el valamelyik délnyugat-ukrajnai kikötőt, és ezen a tempón gyorsítani kellene, ha belátható időn belül el akarják szállítani az exportra váró több mint 20 millió tonna ukrajnai gabona jelentős részét. Már csak azért is, mert helyet kell találni az idei aratásból származó mennyiségnek a magtárakban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMiért mentek bele az oroszok az ukrán gabona kiengedésébe?Ukrajna esetében egyértelműek az előnyök, de Oroszországnak is jó oka van arra, hogy belement a gabonaalkuba.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem az ukránokon múlik, de kilátástalan, hogy nyugat felé elszállítsák az összes gabonájukatHiába van elég vasúti kocsijuk, ha az uniós országokban hiányzik a kapacitás a sok millió tonnányi gabona fogadására, kezelésére és továbbítására.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Kreml új kommunikációs taktikát alkalmaz, hogy fogást találjon a nyugati szankciókonEmberek milliói függnek az Oroszországból és Ukrajnából érkező mezőgazdasági termékektől, ám ezek nem jutnak el hozzájuk az orosz blokádok miatt.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ élelmiszerválság gabona hajó orosz-ukrán háború teherhajó Ukrajna Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Fazekas Dóra Simó Márton
2024. szeptember 13. 06:36 Világ

Súlyosan alábecsülhetjük a klímaváltozás gazdasági kockázatait

A legújabb hőmérsékleti anomáliák arra utalnak, hogy az éghajlat globális átalakulása hamarabb változtatja meg a klímarendszert, mint azt korábban várták.

Hajdu Miklós
2024. szeptember 12. 16:03 Vállalat, Világ

Alig lesz hozzáadott érték a BYD magyar gyárában, ha a kínai kormányon múlik

Állítólag arra kéri a kínai kormány az autógyártókat, hogy ne vigyék ki az országból a technológiájukat, külföldön szigorúan csak összeszerelést végezzenek.

Virovácz Péter
2024. szeptember 11. 17:06 Pénz, Világ

Adósságválsághoz vezethet, ha tovább szórja a pénzt Amerika

Együttes erővel söprik szőnyeg alá a költségvetési problémát az elnökjelöltek, pedig súlyos következményei lehetnek, ha nem változik semmi.

Fontos

Bucsky Péter
2024. szeptember 14. 05:24 Élet, Közélet

A Balatonnál lehet a magyar MotoGP-futam, az állam ötmilliárd forintja füstölt el

A hajdúnánási pályából jó eséllyel nem lesz semmi, jövőre valószínűleg a magántulajdonú Balaton Park Circuiton száguldhatnak a motorversenyzők.

Jandó Zoltán
2024. szeptember 13. 15:41 Adat, Vállalat

Egyedül Szíjj László örülhet a mai építőipari adatnak

Miközben továbbra is szenved a hazai építőipar, nagyot ugrott a megrendelésállomány két állami óriásprojektnek köszönhetően, amelyeket a Duna Aszfalt nyert el.

Hajdu Miklós
2024. szeptember 13. 11:18 Vállalat

Innen szép nyerni, de van-e még visszaút a Dunaferr számára?

Nem tudnak mit kezdeni a mélyben lévő acélárakkal, a Dunai Vasműben lényegében csak állagmegóvás történik, akárcsak a tulajdonos más közép-európai üzemeiben.