Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2022. november 17. 10:56 Vállalat, Világ

A tömeges elszegényedés mellett nő a luxuscikkek iránti kereslet

Ahogy az a nagy gazdasági világválságok idején lenni szokott, a vagyonos vásárlók pénztárcája sokkal jobban bírja a gyűrődést. A jelenlegi helyzet azonban még extrémebb társadalmi különbségekhez vezet: a gazdagok fogyasztása még alaposan nő is.

A pezsgőket gyártó Moët Hennessy vezérigazgatója azt mondja, olyan nagy a kereslet, hogy félő, a készletek kifogynak. Konkrétan nem árulta el, hogy mennyire nincs a raktárakban a legdrágább pezsgőkből, de a nyilatkozat mindenképpen azt jelzi, hogy még a vártnál is jóval nagyobb a piaci kereslet.

A Moët Hennessy gyártja többek között a Moët & Chandon, a Krug és a Dom Pérignon márkájú italokat is, ezek ára palackonként ugyan 45 eurótól indul, de a felső határa a csillagos ég. A cégen belül a szakemberek informálisan arról beszélnek, hogy

a helyzet kezd hasonlítani az 1920-as évekhez, amikor a gazdasági világválságban tömegek mentek tönkre, a gazdagok világában viszont továbbra is megmaradt a luxus termékek fogyasztása, mintha mi sem történt volna.

A Moët Hennessy az LVMH csoport tagja, amelynek fő tulajdonosa Bernard Arnoult, Franciaország leggazdagabb üzletembere. Az LVMH a harmadik negyedévben 19 százalékkal növelte a bevételét, és olyan márkák tartoznak még hozzá, mint a Christian Dior, a Stella McCartney vagy a Bulgari és a Tiffany.

A másik nagy luxus termékeket gyártó csoport, a Kering, amelyhez többek között a Gucci, a Balenciaga és a Bottega Veneta is tartozik, 14 százalékkal erősödött a harmadik negyedévben.

Szakértők szerint a luxus termékek piacát elsősorban az hajtja, hogy a koronavírus-járvány alatti kényszerű korlátozások alól felszabadulva a vagyonos réteg költeni akar, be akarja hozni a lemaradást. A luxus termékek világpiaca idén az előrejelzések szerint 21 százalékkal bővülhet.

Ráadásul a várakozások szerint a keresletet az is növelni fogja a következő években, hogy a Z generáció tagjai, vagyis az 1995 utáni években születettek jó pár évvel előbb kezdenek el luxus termékekre és szolgáltatásokra költeni, mint a korábbi generációk, azaz hamarabb lépnek be a piacra vevőként, mint arra korábban számítani lehetett.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ Kering luxus LVMH pezsgő Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.