Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. október 28. 11:13 Vállalat

Újabb gyárbezárás borzolja a kedélyeket az Opelnél

Több mint négy év telt el azóta, hogy az Opel az amerikai General Motorstól a Peugeot-Citroenhez (PSA) került, hogy aztán a még nagyobb Stellantis-csoport része legyen, miután a PSA összeolvadt a Fiat-Chryslerrel. Ez a korábban krónikusan veszteséges német márka számára óriási változásokat hozott, hiszen míg az amerikai tulajdonos idején annak európai központját képezte, több országra kiterjedő gyártási hálózattal és saját fejlesztéssel, manapság alig több, mint egy értékesítési osztály néhány designerrel megerősítve – ahogy a német autóipari szaktekintély Ferdinand Dudenhöffer fogalmazott.

Ez persze erős túlzás, de tény, hogy az Opel rüsselsheimi központjában az utóbbi években több leépítést láthattak, mint fejlesztést. Ez folytatódik most, kiderült ugyanis, hogy a rüsselsheimi szerszámgyárat is bezárja a menedzsment, az ott dolgozó mintegy 260 embernek év végével megszűnik a munkahelye.

Ahogy a német sajtó írja, ezt a szakszervezet a korábbi megállapodás felrúgásaként értékeli, aszerint ugyanis 160 munkahelynek meg kellene maradnia. A részletek mindenképpen kidolgozásra várnak, hiszen a 2017-es ügylet keretében a PSA azt vállalta, hogy még évekig nem hajt végre csoportos létszámleépítést. Azóta mégis több ezerrel csökkent a vállalat létszáma, részben a természetes fluktuáció keretében, emellett pedig többször is előrehozott nyugdíjat, illetve kedvezményes távozási csomagot ajánlottak fel azoknak, akik önként elhagyják a céget.

2020 elején kötött a szakszervezet és a menedzsment egy megállapodást, amely az elbocsátási stopot 2025 közepéig meghosszabbította, cserébe az érdekképviselet belement, hogy 2021 végéig 2100-al csökkentik a németországi létszámot az említett módokon. Mivel azonban nem volt elég jelentkező, a menedzsment fokozta a nyomást, és részben ez vezethetett a mostani konfliktushoz is.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMegszűnik az Opel Astra gyártása Lengyelországban, de nem szomorkodnak emiattA típus előállítása akkor indult Gliwicében, amikor Szentgotthárdon megszűnt. A kishaszonjárműveknek köszönhetően még nő is a dolgozók száma a lengyel üzemben.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNagy érvágás a szentgotthárdi Opelnek a benzinmotorok kivezetése, de valójában már évek óta lejtmenetben van a gyárMióta a francia PSA 2017-ben átvette a szentgotthárdi üzemet, 40 százalékkal csökkent a dolgozók száma.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÚj autóipari óriás születik - mi lesz a magyar gyárral?Magyarország autóipara is érintett a Fiat-Chrysler és a PSA összeolvadásában, amellyel az Alfa Romeótól az Opelig tucatnyi márkát összefogó csoport jön létre.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat elbocsátás gyárbezárás leépítés németország Opel szakszervezet Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.