Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. július 19. 11:22 Vállalat

Megszűnik az Opel Astra gyártása Lengyelországban, de nem szomorkodnak emiatt

December elején, több mint 20 év után véget ér az Opel Astra gyártása a lengyelországi Gliwicében, ezt követően már csak a csoport haszongépjárművei készülnek majd az ottani üzemben.

Az Astra gyártásának megszüntetéséről még két éve született döntés, amikor az egyebek mellett a Peugeot-t és a Citroent tömörítő PSA csoport – miután korábban megvette az Opelt a General Motorstól – a termelés átszervezéséről döntött. Ebben nem hozott változást a PSA és a Fiat-Chrysler összeolvadása sem, pontosabban csak annyit, hogy a jövőben még több márkajelzést viselő kishaszonjármű készülhet majd Lengyelországban.

Ahogy több lengyel oldal is emlékeztet rá, az Opel Movano, Peugeot Boxer, Citroen Jumper és Fiat Ducato márkájú autókat gyártó részleget 280-300 millió euró beruházással bővítik ki. Az alkalmazottak száma nagyjából 500-zal nő majd, és összesen mintegy 2500 lesz, ha már három műszakban zakatol a termelés.

Ez még kicsit odébb van, a tervek szerint ősztől a tesztüzem indul el, a sorozatgyártás pedig jövő áprilistól. A tervek szerint jövőre 50 ezer, 2023-ban viszont már 100 ezer kishaszonjármű gördül majd le a szalagról Gliwicében. Ráadásul 2025-re a modellek 70 százaléka már elektromos lesz a tervek szerint, így az üzem sorsa hosszabb távon is biztosnak tűnik.

Mint emlékezetes, a 90-es években Szentgotthárdon is gyártottak Opel Astrát (összesen mintegy 80 ezret, továbbá pár ezer Vectrát), ez lényegében akkor szűnt meg, amikor Lengyelországban elkezdődött a típus előállítása. Azóta a magyar üzemben motorokat állítanak elő, és idén jelentették be, hogy 2023 első felében egy új benzinmotort kezdenek majd gyártani az üzemben, amit a PSA-FCA fúzióval létrejött Stellantis csoport hibrid autóiba is beépítenek majd.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNagy érvágás a szentgotthárdi Opelnek a benzinmotorok kivezetése, de valójában már évek óta lejtmenetben van a gyárMióta a francia PSA 2017-ben átvette a szentgotthárdi üzemet, 40 százalékkal csökkent a dolgozók száma.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. július 10. 13:31 Közélet, Vállalat

Hiába az állami tulajdon, a budapesti reptér zsúfoltságát még nagyon sokáig nem enyhíti új terminál

A nemrég kivásárolt üzemeltető korábbra tervezte a hármas terminál megvalósítását, de a friss bejelentés szerint erre legalább 2032-ig várni kell.

Stubnya Bence
2024. július 10. 05:02 Közélet, Vállalat

Komoly probléma vagy autóipari kamu, hogy nincs elég elektromos töltő?

A szigorúbb klímavédelmet követelők azzal vádolják az autóipart, hogy ürügyként használja az infrastruktúra hiányát, hogy késleltesse az elektromos átállást. De mit mutatnak a számok?

Torontáli Zoltán
2024. július 9. 16:54 Közélet, Vállalat

A kormány mint biztosítási ügynök: vásárlás után eladás Tiborcznak és az osztrákoknak

A tavalyi eladással messzebbre került a többségi magyar tulajdon a biztosítási szektorban, de most legalább Tiborcz István cégbirodalmát sikerül gyarapítani.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. július 16. 12:47 Adat, Élet

Sokkal jobban drágulnak most az albérletek, mint az eladó lakások

Nagyon mennek fel az albérleti díjak, pedig még ki sem hirdették a felvételi ponthatárokat.

Mészáros R. Tamás
2024. július 16. 05:03 Közélet, Világ

A korrupciónál is nagyobb probléma van az uniós pénzekkel

Az uniós költségvetés harmadát felemésztő kohéziós politika hatása nem csak a források elosztásáról döntő tagállami kormányok inkompetenciája vagy korruptsága miatt marad mérsékelt.

Jandó Zoltán
2024. július 15. 15:12 Adat

Másfél éve nem láttunk ilyet az építőiparban

Hajszál híján 3100 milliárd forint volt a hazai építőipar szerződésállománya május végén, és ezúttal nemcsak értékben, hanem mennyiségben is növekedést mutattak az adatok.