Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. szeptember 1. 14:36 Vállalat

Nem csak Esztergomban csökken töredékére a Suzuki termelése a chiphiány miatt

Míg tavaly a koronavírus-járvány első hulláma miatt kellett hosszabb-rövidebb ideig leállnia az autógyáraknak világszerte, idén a chiphiány okoz hasonló gondokat, és több üzem esetében összességében már hosszabb időre, mint tavaly.

A hazai üzemeknél maradva, a kecskeméti Mercedes januárban alig pár napon keresztül termelt, tavasszal volt egy kéthetes leállás, nyáron négyhetes, majd ezen a héten ismét szüneteltetni kell az autók előállítását a félvezetők hiánya miatt. Vagyis az év első nyolc hónapjából kettő és félben nem tudott termelni az üzem.

Ehhez képest a győri Audi kifejezetten olcsón megúszta az egyhetes júniusi leállásával, míg a nyarat a Suzuki le tudta hozni úgy, hogy júliusban csak egy műszakra kellett csökkenteni a termelést. Mostanra azonban az esztergomi gyárat is végképp utolérte a probléma, szeptember 6. és 18.*A leállás végének dátumaként a cikk korábbi változatában szeptember 19. szerepelt, ezt a Suzuki kommunikációs ügynökségének jelzése alapján pontosítottuk. között nem készülnek majd Suzukik idehaza.

A probléma globális mértékét jelzi, hogy a Suzuki indiai leányvállalata, a helyi piacvezető Maruti Suzuki pont tegnap számolt be arról, hogy szeptemberben 60 százalékkal kevesebb autót tud majd előállítani a megszokott szinthez képest, szintén a chiphiány miatt. A vállalat arra számít, hogy a félvezetőhiány nagyjából egy évig fog tartani, és kénytelen ehhez igazítani a gyártási programját.

A Suzuki japán központja is már úgy számol, hogy jövő márciusig érinteni fogja a probléma, ez alapján tehát az sem lenne meglepő, ha Esztergomban nem most kellene utoljára leállítani vagy korlátozni a termelést. Ráadásul a jövő március már egy viszonylag optimista előrejelzésnek számít: míg az év elején jellemzően azzal számoltak a világ autóiparában, hogy az idei második félévben megszűnik a chiphiány, többen már azon sem lepődnének meg, ha erre egészen 2022 második feléig kellene várni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVevő lenne, de nem tudnak elég Mercedest gyártaniA chiphiány a Mercedest gyártó Daimlert is szorongatja, igaz, az erős kereslet, illetve a növekvő haszonkulcsok miatt egyelőre a vállalat nem panaszkodhat a pénzügyi helyzetére.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Audi autógyártás autóipar chiphiány mercedes suzuki Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2023. június 7. 11:51 Adat, Vállalat

Csak az autóipar megy Magyarországon

Egészen egyoldalú iparszerkezeti folymatokra utal a statisztikai hivatal friss jelentése.

Pletser Tamás
2023. június 2. 17:01 Vállalat, Világ

Nem egyértelműen jó hír Magyarországnak a gázár összeomlása, mi lesz a legfontosabb vezetékünkkel?

Újra szerződés szerint jön az orosz gáz Európába, de az árcsökkenéshez hozzájárult az európai ipar recessziója is.

Jandó Zoltán
2023. június 2. 14:19 Vállalat

Jobban látni, miből urizál Matolcsy György fia, miközben százmilliókat bukott a cége

Több mint húszmilliárdnyi vagyon és ugyanennyi hitel jelent meg a jegybankelnök fiának cégében 2022-ben, egy érdekes ügylet végeredményeként.

Fontos

Stubnya Bence
2023. június 8. 11:53 Adat

Májusban újra lassult az infláció, reális az év végi egyszámjegyű adat

2020 novemberében volt utoljára olyan, mint idén májusban: az előző hónaphoz képest csökkentek az árak.

Mészáros R. Tamás
2023. június 8. 04:34 Világ

Kína még nem, Tajvan és Dél-Korea már megszenvedte a csipháborút

A folyamatok megmutatják az amerika-kína csipháború korlátjait is.

Torontáli Zoltán
2023. június 7. 04:34 Adat, Élet

Ha úgy vásárolsz, mint mi, akkor február óta 1800 forintot foghattál egy nagy bevásárláson

Nem tudjuk, meddig megy ez, de megint jóval olcsóbb lett a kosarunk értéke, az inflációt most már csak 27,4 százalékosnak mértük.