Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. szeptember 1. 14:36 Vállalat

Nem csak Esztergomban csökken töredékére a Suzuki termelése a chiphiány miatt

Míg tavaly a koronavírus-járvány első hulláma miatt kellett hosszabb-rövidebb ideig leállnia az autógyáraknak világszerte, idén a chiphiány okoz hasonló gondokat, és több üzem esetében összességében már hosszabb időre, mint tavaly.

A hazai üzemeknél maradva, a kecskeméti Mercedes januárban alig pár napon keresztül termelt, tavasszal volt egy kéthetes leállás, nyáron négyhetes, majd ezen a héten ismét szüneteltetni kell az autók előállítását a félvezetők hiánya miatt. Vagyis az év első nyolc hónapjából kettő és félben nem tudott termelni az üzem.

Ehhez képest a győri Audi kifejezetten olcsón megúszta az egyhetes júniusi leállásával, míg a nyarat a Suzuki le tudta hozni úgy, hogy júliusban csak egy műszakra kellett csökkenteni a termelést. Mostanra azonban az esztergomi gyárat is végképp utolérte a probléma, szeptember 6. és 18.*A leállás végének dátumaként a cikk korábbi változatában szeptember 19. szerepelt, ezt a Suzuki kommunikációs ügynökségének jelzése alapján pontosítottuk. között nem készülnek majd Suzukik idehaza.

A probléma globális mértékét jelzi, hogy a Suzuki indiai leányvállalata, a helyi piacvezető Maruti Suzuki pont tegnap számolt be arról, hogy szeptemberben 60 százalékkal kevesebb autót tud majd előállítani a megszokott szinthez képest, szintén a chiphiány miatt. A vállalat arra számít, hogy a félvezetőhiány nagyjából egy évig fog tartani, és kénytelen ehhez igazítani a gyártási programját.

A Suzuki japán központja is már úgy számol, hogy jövő márciusig érinteni fogja a probléma, ez alapján tehát az sem lenne meglepő, ha Esztergomban nem most kellene utoljára leállítani vagy korlátozni a termelést. Ráadásul a jövő március már egy viszonylag optimista előrejelzésnek számít: míg az év elején jellemzően azzal számoltak a világ autóiparában, hogy az idei második félévben megszűnik a chiphiány, többen már azon sem lepődnének meg, ha erre egészen 2022 második feléig kellene várni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVevő lenne, de nem tudnak elég Mercedest gyártaniA chiphiány a Mercedest gyártó Daimlert is szorongatja, igaz, az erős kereslet, illetve a növekvő haszonkulcsok miatt egyelőre a vállalat nem panaszkodhat a pénzügyi helyzetére.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Audi autógyártás autóipar chiphiány mercedes suzuki Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Nagy Zsolt
2024. március 26. 04:37 Vállalat

Dollármilliókat spórol a gyártóknak egy magyar fejlesztés, ami megmutatja, hogyan lehetnek extra hatékonyak

Az EPIC Innolabs adatelemzéssel és szimulációk készítésével segíti a termelés optimalizálását többek között olyan multiknak, mint az Audi vagy az Apollo Tyres.

Torontáli Zoltán
2024. március 20. 12:40 Adat, Vállalat

Egyre összetettebb problémát jeleznek a magyarországi munkaerőköltség, bér és árfolyam adatok

Gyors ütemben nő Magyarországon a munkaerő költsége, euróban nézve is, a dolgozók azonban még nagyobb béremelést szeretnének. Mi lesz így ebből?

Torontáli Zoltán
2024. március 14. 09:11 Vállalat

A Bookingot milliárdokra büntette a GVH pszichés nyomásgyakorlás miatt, mit fog csinálni most a Temuval?

A Booking nyomásgyakorlása piskóta a Temu gyakorlatához képet, sőt ez a fajta marketing a Temu működésének lényege. Ezt kaszálhatja el a magyar hatóság a magyar e-kereskedők panaszára indított eljárásban?

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. március 27. 17:22 Adat, Világ

Ne azt nézd az új GDP-adatokban, hogy Románia előttünk jár, van benne sokkal érdekesebb is

Már nem érdemes arról beszélni, hogy Ausztria elérhetetlen messzeségbe került, reménytelenül loholunk Csehország, Szlovénia vagy Litvánia után.

Elek Péter
2024. március 27. 04:34 Pénz

Tényleg olyan fantasztikus a világ első számú sztárrészvénye?

Eddig nagyon jó és meggyőző sztori volt az Nvidia, de merész dolog azt feltételezni, hogy növekedése a következő években is töretlen marad.

G7.hu
2024. március 26. 19:00 Közélet

Új tulajdonoshoz kerül a G7

A Telex vezetői által alapított Gazdrovat Kft.-hez kerül a G7 gazdasági portál.