Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. február 2. 12:04 Vállalat

Százezernyi Volkswagent nem tudnak legyártani, pluszműszakokkal hoznák be a lemaradást

„A kuncsaft megrendeléssel fenyeget” – ezzel a viccel fejezte ki munkaadója furcsa helyzetét a Handelsblattnak nyilatkozva Bernd Osterloh, a Volkswagen szakszervezeti vezetője. A megfogalmazásra a chiphiány ad magyarázatot, amely miatt sok más autógyár mellett a Volkswagen-csoport sem tudja tartani a gyártási programját, ami természetesen a megrendelések teljesítését is érinti.

A félvezetők hiánya idehaza is problémát okozott, a kecskeméti Mercedesnél január 20. és 30. között szünetelt a termelés, a győri Audinál pedig január 18-tól a hónap végéig csak egy műszakban készültek járművek. A német lap tegnap arról írt, hogy a Volkswagennél lassan már javul a helyzet, ám a felhalmozódó elmaradás miatt az év második felében valószínűleg extra műszakokat kell majd beiktatni, hogy sikerüljön behozni a lemaradást.

Ennek persze az is feltétele, hogy a kereslet erős maradjon, de ezzel egyelőre nem látszik probléma. Noha a márkakereskedéseket a járvány második hullámában is bezáratták Németországban, ez nem törte meg az autóvásárlási kedvet.

A szakszervezeti vezetőtől származó információkat az újságnak névtelenséget kérő vállalati illetékesek is megerősítették. Szerintük már túl vannak a mélyponton a chiphiányban, bár ezzel együtt az év közepéig még időről időre előfordulhatnak nehézségek. Becslésük szerint a vállalatnál emiatt le nem gyártott autók darabszáma 100 és 200 ezer közé tehető. Ez az a mennyiség tehát, amelyet a második félévben be kell majd elvileg pótolni.

Ehhez persze az is kell, hogy a második félévben tényleg ne legyen gond a chipekkel, de egyrészt a gyártók fogadkoznak, másrészt a Volkswagen már közvetlenül is kapcsolatba lépett velük. Ez korábban nem volt gyakorlat, mert ezekkel a cégekkel olyan nagy Volkswagen-beszállítók tartották a kapcsolatot, mint a Bosch és a Continental. A BMW valószínűleg azért is a chiphiánnyal nem küzdő kevés autógyártó egyike, mert ők közvetlenül tartották a kapcsolatot a félvezetők beszállítóival, így nagyobb rugalmasságot tudtak elérni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVilágszerte át kell szervezni a Volkswagen-csoport autóinak gyártásátJelentős problémát okoz a Volkswagen-csoport számára, hogy nem tud elég autóipari chipet beszerezni, ami miatt világszerte át kell alakítani a gyártási programját.

Vállalat audi magyarország autógyártás Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2021. április 14. 14:05 Vállalat

A magyar Lidl felépítőjével hódítaná meg Mészáros Lőrinc az ásványvízpiacot

Az Aqua Lorenzo számára a legnagyobb kihívás, hogy termékeivel nagy mennyiségben visszakerüljön az élelmiszerláncokba. Az új ügyvezetőt is ezért igazolhatták.

Váczi István
2021. április 14. 06:46 Vállalat

A pékség, amely akkor is több kenyeret adott el, amikor mindenki otthon sütött

Ludwig Klára, a Jókenyér tulajdonosa már nagyon várja a járvány végét, azt viszont nem bánja, hogy egyre több a kézműves konkurens.

Fabók Bálint
2021. április 13. 06:54 Élet, Vállalat

„Nem oltatjuk be magunkat, kerüljön ez bármibe” – erős az oltásellenesség a fizikai dolgozóknál

Húsz kétkezi dolgozóval beszéltünk, ami alapján egész áruházakban, gyárrészlegekben nincs egyetlen beoltott sem. A kollégák jelentős része nem is kér az oltásból.

Fontos

Fabók Bálint
2021. április 15. 14:41 Adat, Közélet

A fideszes szavazók 89 százaléka, az ellenzékiek 58 százaléka nincs tisztában a valós járványhelyzettel

Magyarország helyzete rendkívüli a járványban: halálozásban és átoltottságban is a top 10-ben vagyunk. A lakosság többsége azonban csak az egyikkel van tisztában.

Jandó Zoltán Torontáli Zoltán
2021. április 15. 06:48 Pénz

Jól hangzik az 50 százalékos állami támogatás napelemre, csak nem biztos, hogy megéri igénybe venni

Roham indult a napelemes ingyenpénzért, de ha elkezd valaki alaposan számolni, akkor hamar rájön, hogy hosszú távon a konstrukcióval nem feltétlenül jár jól.

Váczi István
2021. április 14. 17:15 Adat

Szinte már az összes kínai vakcinát beadták Magyarországon

A Pfizer és a Moderna beadási aránya a Sinopharménál is magasabb, de ez nem meglepő. Az utóbbi napok híreinek hatása akkor lesz lemérhető, amikor újabb szállítmányok érkeznek majd a kínai vakcinából.