Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. február 2. 12:04 Vállalat

Százezernyi Volkswagent nem tudnak legyártani, pluszműszakokkal hoznák be a lemaradást

„A kuncsaft megrendeléssel fenyeget” – ezzel a viccel fejezte ki munkaadója furcsa helyzetét a Handelsblattnak nyilatkozva Bernd Osterloh, a Volkswagen szakszervezeti vezetője. A megfogalmazásra a chiphiány ad magyarázatot, amely miatt sok más autógyár mellett a Volkswagen-csoport sem tudja tartani a gyártási programját, ami természetesen a megrendelések teljesítését is érinti.

A félvezetők hiánya idehaza is problémát okozott, a kecskeméti Mercedesnél január 20. és 30. között szünetelt a termelés, a győri Audinál pedig január 18-tól a hónap végéig csak egy műszakban készültek járművek. A német lap tegnap arról írt, hogy a Volkswagennél lassan már javul a helyzet, ám a felhalmozódó elmaradás miatt az év második felében valószínűleg extra műszakokat kell majd beiktatni, hogy sikerüljön behozni a lemaradást.

Ennek persze az is feltétele, hogy a kereslet erős maradjon, de ezzel egyelőre nem látszik probléma. Noha a márkakereskedéseket a járvány második hullámában is bezáratták Németországban, ez nem törte meg az autóvásárlási kedvet.

A szakszervezeti vezetőtől származó információkat az újságnak névtelenséget kérő vállalati illetékesek is megerősítették. Szerintük már túl vannak a mélyponton a chiphiányban, bár ezzel együtt az év közepéig még időről időre előfordulhatnak nehézségek. Becslésük szerint a vállalatnál emiatt le nem gyártott autók darabszáma 100 és 200 ezer közé tehető. Ez az a mennyiség tehát, amelyet a második félévben be kell majd elvileg pótolni.

Ehhez persze az is kell, hogy a második félévben tényleg ne legyen gond a chipekkel, de egyrészt a gyártók fogadkoznak, másrészt a Volkswagen már közvetlenül is kapcsolatba lépett velük. Ez korábban nem volt gyakorlat, mert ezekkel a cégekkel olyan nagy Volkswagen-beszállítók tartották a kapcsolatot, mint a Bosch és a Continental. A BMW valószínűleg azért is a chiphiánnyal nem küzdő kevés autógyártó egyike, mert ők közvetlenül tartották a kapcsolatot a félvezetők beszállítóival, így nagyobb rugalmasságot tudtak elérni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVilágszerte át kell szervezni a Volkswagen-csoport autóinak gyártásátJelentős problémát okoz a Volkswagen-csoport számára, hogy nem tud elég autóipari chipet beszerezni, ami miatt világszerte át kell alakítani a gyártási programját.

Vállalat audi magyarország autógyártás Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Stubnya Bence
2023. március 28. 09:34 Vállalat, Világ

Segíti az infláció csökkenését, hogy egyre olcsóbb a tengeri szállítás

Már majdnem olyan áron lehet helyet foglalni a konténerszállító hajókon, mint a járvány előtt, és a díjak innen is tovább csökkenhetnek. Ez a vásárlók pénztárcájára is pozitív hatással lehet.

Hajdu Miklós
2023. március 24. 12:20 Vállalat

Hónapokig üres volt egy hálátlan, de fontos pozíció a Silicon Valley Banknál a csőd előtt

Épp akkor nem ült senki a kockázatkezelésért felelős vezetői székben, amikor csúcsra jártak a Silicon Valley Bank működését fenyegető veszélyek.

Stubnya Bence
2023. március 23. 16:55 Vállalat

A járvány óta kikészít minket a munka

A járvány miatt is terjedő munkahelyi digitalizáció csökkenheti a munkavállaló önállóságot, miközben növelheti a munkahelyi kontrollt. A kettő együtt pedig szörnyű hatással van a mentális egészségre.

Fontos

Jandó Zoltán
2023. március 28. 14:02 Adat

Már március végén elkezdtük tartalékolni a gázt télire Magyarországon

A szokásosnál jóval előbb kezdődött meg az európai és a magyar gáztárolók feltöltése is. Az európai tárolókban soha nem volt ennyi gáz, és a magyar telítettség is magas.

Jandó Zoltán
2023. március 28. 04:34 Adat

Már nem Magyarország osztja szét az orosz földgázt

Az orosz gáz balkáni elosztása helyett a jövőben a balkáni gáz más régiós országokba történő eljuttatása lesz a magyar hálózat fő feladata.

Magyarics Tamás
2023. március 27. 17:07 Világ

Az Orbán-kormány azokat a határokat feszegeti, amelyekre Amerika érzékeny

Az Egyesült Államok nem nézi jó szemmel, ha egy szövetségese túl közel kerül Oroszországhoz és Kínához.