Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. február 2. 12:04 Vállalat

Százezernyi Volkswagent nem tudnak legyártani, pluszműszakokkal hoznák be a lemaradást

„A kuncsaft megrendeléssel fenyeget” – ezzel a viccel fejezte ki munkaadója furcsa helyzetét a Handelsblattnak nyilatkozva Bernd Osterloh, a Volkswagen szakszervezeti vezetője. A megfogalmazásra a chiphiány ad magyarázatot, amely miatt sok más autógyár mellett a Volkswagen-csoport sem tudja tartani a gyártási programját, ami természetesen a megrendelések teljesítését is érinti.

A félvezetők hiánya idehaza is problémát okozott, a kecskeméti Mercedesnél január 20. és 30. között szünetelt a termelés, a győri Audinál pedig január 18-tól a hónap végéig csak egy műszakban készültek járművek. A német lap tegnap arról írt, hogy a Volkswagennél lassan már javul a helyzet, ám a felhalmozódó elmaradás miatt az év második felében valószínűleg extra műszakokat kell majd beiktatni, hogy sikerüljön behozni a lemaradást.

Ennek persze az is feltétele, hogy a kereslet erős maradjon, de ezzel egyelőre nem látszik probléma. Noha a márkakereskedéseket a járvány második hullámában is bezáratták Németországban, ez nem törte meg az autóvásárlási kedvet.

A szakszervezeti vezetőtől származó információkat az újságnak névtelenséget kérő vállalati illetékesek is megerősítették. Szerintük már túl vannak a mélyponton a chiphiányban, bár ezzel együtt az év közepéig még időről időre előfordulhatnak nehézségek. Becslésük szerint a vállalatnál emiatt le nem gyártott autók darabszáma 100 és 200 ezer közé tehető. Ez az a mennyiség tehát, amelyet a második félévben be kell majd elvileg pótolni.

Ehhez persze az is kell, hogy a második félévben tényleg ne legyen gond a chipekkel, de egyrészt a gyártók fogadkoznak, másrészt a Volkswagen már közvetlenül is kapcsolatba lépett velük. Ez korábban nem volt gyakorlat, mert ezekkel a cégekkel olyan nagy Volkswagen-beszállítók tartották a kapcsolatot, mint a Bosch és a Continental. A BMW valószínűleg azért is a chiphiánnyal nem küzdő kevés autógyártó egyike, mert ők közvetlenül tartották a kapcsolatot a félvezetők beszállítóival, így nagyobb rugalmasságot tudtak elérni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVilágszerte át kell szervezni a Volkswagen-csoport autóinak gyártásátJelentős problémát okoz a Volkswagen-csoport számára, hogy nem tud elég autóipari chipet beszerezni, ami miatt világszerte át kell alakítani a gyártási programját.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat audi magyarország autógyártás Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Kiss Péter
2024. február 29. 04:34 Vállalat

Felemás év után erős rajt a felelős befektetéseknél

Incent Mortier, az Amundi globális befektetési igazgatójának várakozásai szerint a jövőben a tematikus és a fenntarthatóságra pozitív hatást gyakorló befektetési stratégiák fogják uralni a piacot.

Debreczeni Anna
2024. február 25. 04:34 Vállalat

Hogyan lehet egy ruhamárkának 8000 új terméke naponta?

A kínai Shein a világ egyik legnagyobb fast fashion ruhamárkája, amit annak köszönhet, hogy olcsó és nem akar kreatív lenni.

Torontáli Zoltán
2024. február 22. 16:37 Közélet, Vállalat

A magyar agrárium és élelmiszeripar gyengén teljesít, és a politika is dróton rángathatja

Siralmas gazdasági képet mutat a jegybank friss élelmiszeripari mélyelemzése, ha tudunk olvasni a számsorok között.

Fontos

Stubnya Bence
2024. február 29. 13:10 Közélet, Pénz

Eddig visszaszorította, most már védené a kormány a készpénzes fizetést

Persze a kettő nem feltétlenül zárja ki egymást. Megfontolták a Mi Hazánk felvetését, és nem akadályoznák a készpénzes fizetés alkotmányos védelmét.

Torontáli Zoltán
2024. február 29. 11:10 Közélet, Világ

Mi történik azokban az országokban, amelyeknek a szomszédait sújtják szankciókkal?

A jó szomszédok kiskapukat nyitnak a világra, ha nem csak elszenvedni akarják a szankciók rájuk nézve ártalmas hatásait.

Torontáli Zoltán
2024. február 28. 14:08 Adat, Pénz

Minden jel szerint készülhetünk a 400-410 forint feletti euróra is

Ha a papírforma forgatókönyv teljesül, akkor a forint lassú ütemben, de folyamatosan gyengülni fog a következő időszakban.