Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. december 22. 13:00 Vállalat

Világszerte át kell szervezni a Volkswagen-csoport autóinak gyártását

Jelentős problémát okoz a Volkswagen-csoport számára, hogy nem tud elég autóipari chipet beszerezni, ami miatt világszerte át kell alakítani a gyártási programját.

A gondok gyökere, hogy a félvezetőgyártók tavasszal – amikor a világ jelentős részén összeomlottak az újautó-eladások – olyan chipek előállítására állították át kapacitásaik nagyobb részét, amelyek a fogyasztói elektronikai termékekbe, például laptopokba kellenek, hiszen ezekre akkortájt óriási volt a kereslet. Időközben azonban az autók értékesítése is újra felfutott – mindenekelőtt Kínában, de a tavaszi mélypontokhoz képest szerte a világon –, ezzel azonban a jelek szerint a Volkswagen-csoport beszállítói láncának tagjai nem tudják tartani a lépést.

A konszern még pénteken adott ki egy közleményt arról, hogy a félvezetőgyártási szűk keresztmetszetek miatt egyes kínai, észak-amerikai és európai gyáraiban ehhez kell igazítania a termelést 2021 első negyedévében. Konkrétan az MQB alvázon készülő modellek érintettek, Volkswagen személy- és haszongépjárművek, valamint Skoda-, Seat- és kisebb mértékben Audi-modellek.

A Bloomberg ugyanakkor saját értesülései alapján arról írt, hogy a helyzet ennél összetettebb, mert a meglévő készletek újraosztása miatt olyan járművek előállítását is érinti a chiphiány, amelyek enélkül az eredeti tervek szerint készülhettek volna el. Az amerikai hírügynökség forrása szerint

összesen néhány millió lehet az érintett járművek száma.

A csoport számára ez olyan szempontból is rosszul jön, hogy a teljesen kaotikus 2020 után 2021-ben sem tudnak visszaállni egy normális gyártási ütemtervre. Emiatt a Volkswagen központi, wolfsburgi üzemében például két héttel meg kell hosszabbítani azoknak a dolgozóknak az év végi szabadságát, akik a ferde hátú Golfok előállításával foglalkoznak.

Ráadásul a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, az idehaza is több üzemben termelő Continental arra figyelmeztetett, hogy a félvezetők hiánya a következő hat-kilenc hónapban is probléma lehet. Azaz könnyen előfordulhat, hogy a Volkswagen sem csak a következő negyedévben lesz kénytelen átalakítani a gyártási terveit.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkLopást kiált a szakszervezet, elviszik a Skoda-csúcsmodell gyártását CsehországbólA Volkswagen-csoport úgy döntött, hogy egy új, törökországi üzem felépítése helyett több mint egymilliárd euróból a pozsonyi gyárat fejleszti, bővíti.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autógyártás járvány Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Kiss Péter
2024. február 29. 04:34 Vállalat

Felemás év után erős rajt a felelős befektetéseknél

Incent Mortier, az Amundi globális befektetési igazgatójának várakozásai szerint a jövőben a tematikus és a fenntarthatóságra pozitív hatást gyakorló befektetési stratégiák fogják uralni a piacot.

Debreczeni Anna
2024. február 25. 04:34 Vállalat

Hogyan lehet egy ruhamárkának 8000 új terméke naponta?

A kínai Shein a világ egyik legnagyobb fast fashion ruhamárkája, amit annak köszönhet, hogy olcsó és nem akar kreatív lenni.

Torontáli Zoltán
2024. február 22. 16:37 Közélet, Vállalat

A magyar agrárium és élelmiszeripar gyengén teljesít, és a politika is dróton rángathatja

Siralmas gazdasági képet mutat a jegybank friss élelmiszeripari mélyelemzése, ha tudunk olvasni a számsorok között.

Fontos

Stubnya Bence
2024. február 29. 13:10 Közélet, Pénz

Eddig visszaszorította, most már védené a kormány a készpénzes fizetést

Persze a kettő nem feltétlenül zárja ki egymást. Megfontolták a Mi Hazánk felvetését, és nem akadályoznák a készpénzes fizetés alkotmányos védelmét.

Torontáli Zoltán
2024. február 29. 11:10 Közélet, Világ

Mi történik azokban az országokban, amelyeknek a szomszédait sújtják szankciókkal?

A jó szomszédok kiskapukat nyitnak a világra, ha nem csak elszenvedni akarják a szankciók rájuk nézve ártalmas hatásait.

Torontáli Zoltán
2024. február 28. 14:08 Adat, Pénz

Minden jel szerint készülhetünk a 400-410 forint feletti euróra is

Ha a papírforma forgatókönyv teljesül, akkor a forint lassú ütemben, de folyamatosan gyengülni fog a következő időszakban.