Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. december 22. 13:00 Vállalat

Világszerte át kell szervezni a Volkswagen-csoport autóinak gyártását

Jelentős problémát okoz a Volkswagen-csoport számára, hogy nem tud elég autóipari chipet beszerezni, ami miatt világszerte át kell alakítani a gyártási programját.

A gondok gyökere, hogy a félvezetőgyártók tavasszal – amikor a világ jelentős részén összeomlottak az újautó-eladások – olyan chipek előállítására állították át kapacitásaik nagyobb részét, amelyek a fogyasztói elektronikai termékekbe, például laptopokba kellenek, hiszen ezekre akkortájt óriási volt a kereslet. Időközben azonban az autók értékesítése is újra felfutott – mindenekelőtt Kínában, de a tavaszi mélypontokhoz képest szerte a világon –, ezzel azonban a jelek szerint a Volkswagen-csoport beszállítói láncának tagjai nem tudják tartani a lépést.

A konszern még pénteken adott ki egy közleményt arról, hogy a félvezetőgyártási szűk keresztmetszetek miatt egyes kínai, észak-amerikai és európai gyáraiban ehhez kell igazítania a termelést 2021 első negyedévében. Konkrétan az MQB alvázon készülő modellek érintettek, Volkswagen személy- és haszongépjárművek, valamint Skoda-, Seat- és kisebb mértékben Audi-modellek.

A Bloomberg ugyanakkor saját értesülései alapján arról írt, hogy a helyzet ennél összetettebb, mert a meglévő készletek újraosztása miatt olyan járművek előállítását is érinti a chiphiány, amelyek enélkül az eredeti tervek szerint készülhettek volna el. Az amerikai hírügynökség forrása szerint

összesen néhány millió lehet az érintett járművek száma.

A csoport számára ez olyan szempontból is rosszul jön, hogy a teljesen kaotikus 2020 után 2021-ben sem tudnak visszaállni egy normális gyártási ütemtervre. Emiatt a Volkswagen központi, wolfsburgi üzemében például két héttel meg kell hosszabbítani azoknak a dolgozóknak az év végi szabadságát, akik a ferde hátú Golfok előállításával foglalkoznak.

Ráadásul a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, az idehaza is több üzemben termelő Continental arra figyelmeztetett, hogy a félvezetők hiánya a következő hat-kilenc hónapban is probléma lehet. Azaz könnyen előfordulhat, hogy a Volkswagen sem csak a következő negyedévben lesz kénytelen átalakítani a gyártási terveit.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkLopást kiált a szakszervezet, elviszik a Skoda-csúcsmodell gyártását CsehországbólA Volkswagen-csoport úgy döntött, hogy egy új, törökországi üzem felépítése helyett több mint egymilliárd euróból a pozsonyi gyárat fejleszti, bővíti.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autógyártás járvány Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2025. június 19. 12:11 Adat, Vállalat

Feleakkora növekedést sem tudnak elérni a magyar e-kereskedők, mint a Temu és társai

Beszűkült a játéktere a hazai szereplőknek, akiknek a gazdaságpolitikai környezettel és a vevők vásárlóerejének csökkenésével is meg kell küzdeniük.

Jandó Zoltán
2025. június 18. 15:40 Közélet, Vállalat

Terjed a Mészáros-Felcsút kór az európai futballban, magyar áldozata is lehet

Mészáros Lőrinc sorsára juthat a felvidéki milliárdos Világi Oszkár: lehet, hogy meg kell válnia egyik focicsapatától, hogy azt ne zárják ki a Konferencia Ligából.

Bucsky Péter
2025. június 18. 06:03 Közélet, Vállalat

Nem járnának rosszul a magyar autósok az orosz olajimport megszűnésével

Meg vannak számlálva Magyarország orosz olajimportjának napjai, ha nem tudja megfúrni a kormány az Európai Bizottság tegnap bemutatott javaslatát.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2025. június 22. 07:44 Világ

Trump meghozta a döntést, tényleg beszállt Amerika a háborúba

Éjjel az Egyesült Államok is beszállt az izraeli-iráni háborúba, Donald Trump szerint légicsapásokat hajtott végre három iráni atomlétesítmény ellen.

Elek Péter
2025. június 21. 06:06 Pénz

Meddig lehet büntetlenül növelni az államadósságot?

A legtöbb fejlett ország adósságállománya magas, Amerikáé gyorsan is nő, így egyre inkább az a kérdés, hogy mikor szakad ránk egy pénzügyi válság.

Hajdu Miklós
2025. június 20. 16:47 Adat

A kormány elveszi a pénzt a jól teljesítő ágazatoktól, és odaadja a gyengéknek

Azokra a szektorokra vetett ki különadókat a kormány, amelyek jelentősen javítottak a termelékenységükön, miközben a kedvezményezettek lemaradtak.