Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. december 22. 13:00 Vállalat

Világszerte át kell szervezni a Volkswagen-csoport autóinak gyártását

Jelentős problémát okoz a Volkswagen-csoport számára, hogy nem tud elég autóipari chipet beszerezni, ami miatt világszerte át kell alakítani a gyártási programját.

A gondok gyökere, hogy a félvezetőgyártók tavasszal – amikor a világ jelentős részén összeomlottak az újautó-eladások – olyan chipek előállítására állították át kapacitásaik nagyobb részét, amelyek a fogyasztói elektronikai termékekbe, például laptopokba kellenek, hiszen ezekre akkortájt óriási volt a kereslet. Időközben azonban az autók értékesítése is újra felfutott – mindenekelőtt Kínában, de a tavaszi mélypontokhoz képest szerte a világon –, ezzel azonban a jelek szerint a Volkswagen-csoport beszállítói láncának tagjai nem tudják tartani a lépést.

A konszern még pénteken adott ki egy közleményt arról, hogy a félvezetőgyártási szűk keresztmetszetek miatt egyes kínai, észak-amerikai és európai gyáraiban ehhez kell igazítania a termelést 2021 első negyedévében. Konkrétan az MQB alvázon készülő modellek érintettek, Volkswagen személy- és haszongépjárművek, valamint Skoda-, Seat- és kisebb mértékben Audi-modellek.

A Bloomberg ugyanakkor saját értesülései alapján arról írt, hogy a helyzet ennél összetettebb, mert a meglévő készletek újraosztása miatt olyan járművek előállítását is érinti a chiphiány, amelyek enélkül az eredeti tervek szerint készülhettek volna el. Az amerikai hírügynökség forrása szerint

összesen néhány millió lehet az érintett járművek száma.

A csoport számára ez olyan szempontból is rosszul jön, hogy a teljesen kaotikus 2020 után 2021-ben sem tudnak visszaállni egy normális gyártási ütemtervre. Emiatt a Volkswagen központi, wolfsburgi üzemében például két héttel meg kell hosszabbítani azoknak a dolgozóknak az év végi szabadságát, akik a ferde hátú Golfok előállításával foglalkoznak.

Ráadásul a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, az idehaza is több üzemben termelő Continental arra figyelmeztetett, hogy a félvezetők hiánya a következő hat-kilenc hónapban is probléma lehet. Azaz könnyen előfordulhat, hogy a Volkswagen sem csak a következő negyedévben lesz kénytelen átalakítani a gyártási terveit.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkLopást kiált a szakszervezet, elviszik a Skoda-csúcsmodell gyártását CsehországbólA Volkswagen-csoport úgy döntött, hogy egy új, törökországi üzem felépítése helyett több mint egymilliárd euróból a pozsonyi gyárat fejleszti, bővíti.

Vállalat autógyártás járvány Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Stubnya Bence
2022. június 23. 13:29 Vállalat

Egy átlagos irodista karrierje során legalább egy évet pazarol arra, hogy feleslegesen vesződik valamivel

Az irodában elvesztegetett idő egy része hatékonyabb technológiában, egy másik része viszont jobb munkaszervezéssel lehetne orvosolható.

Hajdu Miklós
2022. június 23. 10:11 Vállalat

A rugalmas helyett a biztos munkahelyet keresik a dolgozók a romló gazdasági kilátások miatt

A válságtól való félelem az irodákba is visszaterelheti a dolgozókat.

Avatar
2022. június 23. 04:34 Vállalat

Tízmilliót raktunk bele, ebből kilenc elment gitárra

Egy 13. kerületi pincehelységben milliós áron cserélnek gazdát különleges,használt gitárok. A vevők többsége - ahogy a cég alapítója is - informatikus.

Fontos

Torontáli Zoltán
2022. június 24. 12:47 Világ

Lenne egy jó módszer arra, hogy azonnal lássuk, mekkora az infláció

Egy német tanulmány megerősíti, hogy hasznos lenne rögtön a boltok kasszáinál mérni az árakat és az egyes termékek eladási volumenét is.

Torontáli Zoltán
2022. június 24. 10:42 Világ

Versenyt futnak a kutatók az idővel, hogy a klímaváltozást elviselő búzát nemesítsenek

Soha véget nem érő sziszifuszi munka folyik, amelyet az ipar nem támogat.

Stubnya Bence
2022. június 23. 16:22 Adat

A gyermektelen magyar minimálbéresek fizetését terheli a legmagasabb adó az egész régióban

Viszont a háromgyerekesek béreire rakódó adóterhek a legalacsonyabbak között vannak a környékbeli országok mezőnyében.