Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. november 12. 15:44 Vállalat

Lopást kiált a szakszervezet, elviszik a Skoda-csúcsmodell gyártását Csehországból

Ahogy a magyar sajtóban is megjelent, a Volkswagen-csoport úgy döntött, hogy egy új, törökországi üzem felépítése helyett több mint egymilliárd euróból a pozsonyi gyárat fejleszti, bővíti.

A hírekben az is szerepelt, hogy a Volkswagen Passat és konszernbeli testvére, a Skoda Superb is Szlovákiában készül majd, amiért a csehországi szakszervezet a helyi sajtó szerint finoman szólva neheztel. (Korábban Győr is szóba került lehetséges helyszínként.) Az érdekképviselet vezetője, Jaroslav Povsík úgy fogalmazott, hogy a Volkswagen-csoport ellopja az országtól a Skoda legnagyobb nyereséggel előállított zászlóshajóját. Szerinte a Skoda igazgatótanácsának állásukat féltő tagjai nem harcoltak kellően a döntés ellen, és a cseh kormánytól sem kaptak támogatást.

A Volkswagen az információt spekulációnak minősítette, és nem kommentálta. Az mindenesetre biztosnak tűnik, hogy az új generációs Superb és Passat gyártása 2022-ben indul, minden jel szerint Pozsonyban, és nem tűnik túl valószínűnek, hogy ezzel párhuzamosan a csehországi gyártás is fennmaradjon.

A szakszervezeti vezető szerint ugyanakkor mindkét modell technológiai fejlesztése nálunk, Mlada Boleslavban marad. Hozzátette, hogy a modellek gyártásának áthelyezése miatt nem kell elbocsátásoktól tartani Kvasiny-ban, mert a Superbbel felszabaduló kapacitást ki lehet tölteni például a Kodiaq gyártásának felpörgetésével. Mlada Boleslavból pedig további modellek gyártása is átköltözhet Kvasiny-ba, hogy az előbbi üzemben az Enyaq iV elektromos városi terepjáró előállítására koncentrálhassanak.

A szakszervezetnek a jelek szerint feszült a viszonya a Skoda élére augusztusban kinevezett Thomas Schäferrel, bár a személytől függetlenül leginkább azzal a koncepcióval van bajuk, hogy az olcsó szegmensben utazó Dacia versenytársaként pozicionálják Skodát, ami presztízsveszteség lenne a mostani, a Volkswagennel szinte egyenrangú státuszhoz képest.

A Volkswagen-csoport 1991-ben szerezte meg a Skoda 30 százalékos részvénycsomagját, az ezredforduló óta pedig kizárólagos tulajdonos. Tavaly 1,24 millió Skodát adtak át a vevőknek világszerte, az alkalmazottak száma közel 39 ezer.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzárnyal a Dacia, a Skodánál teljesen kiakadtak, hogy a román márkával kellene versenyezniükGyőzelmi jelentés érkezett Bukarestből, miközben áll a bál Prágában. Nagyon megy a román autópiac és a Dacia is, a Skoda viszont elégedetlen azzal a szereppel, amibe a VW megpróbálja belekényszeríteni.

Vállalat autógyár autógyártás Csehország Pozsony Skoda szakszervezet Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2021. szeptember 15. 14:13 Vállalat

Bedobja a törölközőt a gyártó, amelynek oltásából félmilliót vett volna Magyarország

Nem kezdi el a gyártást a Curevac, de nem száll ki teljesen a piacból.

Jandó Zoltán
2021. szeptember 13. 13:42 Vállalat

Milliárdokat bukott egyetlen félidő alatt a Fradi

Az Európa Liga menetrendje és a jegyárak ismeretében már elég jól megbecsülhető, mennyi bevételtől esett el az FTC azzal, hogy a BL helyett az EL-ben indul.

Torontáli Zoltán
2021. szeptember 10. 13:01 Vállalat

Hogy lehet, hogy az EasyJet a Wizz felvásárlási célpontja lett?

Eddig fordítva ültünk a lovon, ha azt hittük, hogy az EasyJet sima nyertese lehet a járvány utáni kilábalásnak.

Fontos

Jandó Zoltán
2021. szeptember 15. 17:04 Adat

Húsz éve nem volt akkora drágulás az építőiparban, mint most

A KSH adatai alapján is nagyon látványos az áremelkedés az építőiparban. Júliusban már 20 éves csúcson volt az ágazati infláció, de ha minden jól megy, sokkal magasabb nem lesz.

Torontáli Zoltán
2021. szeptember 15. 06:54 Közélet

Újabb figyelmeztetést adott az unió, hogy Magyarország a fal felé száguld

Az Európai Bizottság elnöke üzent nekünk, a pénzeket minden lehetséges eszközzel megpróbálják a jogállamisághoz kötni.

Papp József
2021. szeptember 14. 16:52 Közélet

Meddig lehet visszaélni a hatalommal egy uniós országban?

A mohóság mindig rossz tanácsadó. Orbán esetében is annak bizonyult, és ez akár a vesztét is okozhatja - írja véleménycikkünk szerzője.