Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2021. július 21. 14:03 Vállalat

Vevő lenne, de nem tudnak elég Mercedest gyártani

Növekedés helyett már csak az idei autóeladások stagnálására számít a Mercedeseket gyártó a Daimler a chiphiány miatt. Az előrejelzések módosítására azért került sor, mert a német vállalatnál egyelőre nem látják, hogy a globális ellátási probléma egyhamar megoldódna. A luxusmárka persze nincs ezzel egyedül, a következő hónapok alakulásában még azok a gyártók is bizonytalanok, amelyek eddig viszonylag sikeresen kezelték a beszerzési nehézségeket, mint például a Volkswagen és a Stellantis.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVégül a BMW-t is elérte a chiphiányMostanáig a BMW azon nagyon kevés autógyártó egyike volt, amelynek nem kellett korlátoznia termelését a chiphiány miatt, de már a bajor vállalatot is elérte a probléma.

Az autóipari szereplők többnyire a legnagyobb haszonnal eladható modellekre helyezik a hangsúlyt a gyártásban, miközben vonakodnak az egyébként megszokott kedvezmények megadásától. A rendelések leadása és az új autók átvétele közötti idő így is jelentősen meghosszabbodott, az üzleti sikert pedig egyre inkább a chipkínálathoz való hozzáférés határozza meg – a BMW például a jobb beszállítói kapcsolatainak köszönhetően tudott több gépkocsit eladni a Mercedesnél az elmúlt negyedévben.

A félvezetők hiánya ugyanakkor a Daimler árbevételén egyelőre nem érzékelhető, sőt, a bevételek az idei második negyedévben a várakozásoknál is jobban alakultak. A vállalat bizonyos termékein – például a teherautókon és a buszokon – elérhető haszon ráadásul úgy néz ki, hogy még tovább növelhető lesz, míg a személygépkocsik és a kisteherautók esetében már az elmúlt három negyedévben is viszonylag magasan alakult. A jövedelmezőségre tehát aligha lehet panasza a német gyártónak a járvány közepette fellendülő járműpiaci keresletnek köszönhetően.

Mindezek ellenére a cég vezetői gondterhelten tekintenek a következő félévre, a nyersanyagárak várható emelkedését ugyanis már nem biztos, hogy ellensúlyozni lehet a hatékonyság növelésével. Mindenesetre a stuttgarti vállalat a tervek szerint még az idén leválasztja a teherautóit a Mercedes-Benz márkáról, az elektromos modellek kínálatát pedig tovább növeli.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMagyar gyárakat is megbénítanak a délkelet-ázsiai járványgócokA texasi fagy és egy tokiói tűz után a délkelet-ázsiai Covid-gócpontok okoznak fennakadásokat az autóiparban és az elektronikai gyártásban.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar chiphiány Daimler mercedes Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Bucsky Péter
2024. július 23. 05:19 Közélet, Vállalat

A pénz már a Molnál van, de jobb lesz-e a magyar hulladékos rendszer?

Fél év alatt elvitte a Mol az ágazati profit harmadát, miközben nőtt a hazai hulladékgyűjtés és kezelés korábban átlagosnak számító költségszintje.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 11:54 Adat, Vállalat

Magyar olajellátás: „ha Al Caponéval üzletelsz, legyen B-terved”

Nagyobb a füstje, mint a lángja a Lukoil-ügynek: nem valószínű, hogy az orosz olajipari cég ukrajnai szankcionálása komoly gondokat okozna a hazai energiaellátásban.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.