Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2021. július 21. 14:03 Vállalat

Vevő lenne, de nem tudnak elég Mercedest gyártani

Növekedés helyett már csak az idei autóeladások stagnálására számít a Mercedeseket gyártó a Daimler a chiphiány miatt. Az előrejelzések módosítására azért került sor, mert a német vállalatnál egyelőre nem látják, hogy a globális ellátási probléma egyhamar megoldódna. A luxusmárka persze nincs ezzel egyedül, a következő hónapok alakulásában még azok a gyártók is bizonytalanok, amelyek eddig viszonylag sikeresen kezelték a beszerzési nehézségeket, mint például a Volkswagen és a Stellantis.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVégül a BMW-t is elérte a chiphiányMostanáig a BMW azon nagyon kevés autógyártó egyike volt, amelynek nem kellett korlátoznia termelését a chiphiány miatt, de már a bajor vállalatot is elérte a probléma.

Az autóipari szereplők többnyire a legnagyobb haszonnal eladható modellekre helyezik a hangsúlyt a gyártásban, miközben vonakodnak az egyébként megszokott kedvezmények megadásától. A rendelések leadása és az új autók átvétele közötti idő így is jelentősen meghosszabbodott, az üzleti sikert pedig egyre inkább a chipkínálathoz való hozzáférés határozza meg – a BMW például a jobb beszállítói kapcsolatainak köszönhetően tudott több gépkocsit eladni a Mercedesnél az elmúlt negyedévben.

A félvezetők hiánya ugyanakkor a Daimler árbevételén egyelőre nem érzékelhető, sőt, a bevételek az idei második negyedévben a várakozásoknál is jobban alakultak. A vállalat bizonyos termékein – például a teherautókon és a buszokon – elérhető haszon ráadásul úgy néz ki, hogy még tovább növelhető lesz, míg a személygépkocsik és a kisteherautók esetében már az elmúlt három negyedévben is viszonylag magasan alakult. A jövedelmezőségre tehát aligha lehet panasza a német gyártónak a járvány közepette fellendülő járműpiaci keresletnek köszönhetően.

Mindezek ellenére a cég vezetői gondterhelten tekintenek a következő félévre, a nyersanyagárak várható emelkedését ugyanis már nem biztos, hogy ellensúlyozni lehet a hatékonyság növelésével. Mindenesetre a stuttgarti vállalat a tervek szerint még az idén leválasztja a teherautóit a Mercedes-Benz márkáról, az elektromos modellek kínálatát pedig tovább növeli.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMagyar gyárakat is megbénítanak a délkelet-ázsiai járványgócokA texasi fagy és egy tokiói tűz után a délkelet-ázsiai Covid-gócpontok okoznak fennakadásokat az autóiparban és az elektronikai gyártásban.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar chiphiány Daimler mercedes Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. június 12. 19:09 Vállalat, Világ

Milliókkal drágulhatnak a kínai autók Magyarországon az új vámok miatt

Csorbulhat a kínai elektromos autók árelőnye az európai modellekhez képest, de teljesen nem fog eltűnni.

Jandó Zoltán
2024. június 10. 16:05 Vállalat

Hatmilliárdos kedvezménnyel szabadulna az állam a nyakán maradt Dunaferr-leánycégtől

Miközben a dunaújvárosi acélmű új tulajdonosa bejelentette kokszoló kemencéinek leállítását, az állam másodszor is nekifutott egy nyakán maradt kereskedőcég eladásának.

Hajdu Miklós
2024. június 7. 13:27 Közélet, Vállalat

Megtartja magának az állam Ferihegyet, vagy beszáll oda is a NER?

Teljesült a kormány évek óta hangoztatott célja, de a korábbi állami felvásárlások alapján nem lenne meglepő, ha tulajdonostársként baráti üzletemberek is megjelennének.

Fontos

Stubnya Bence
2024. június 17. 05:45 Közélet

A gazdasági helyzet eddig Magyar Pétert segítette, 2026-ig viszont már inkább a Fideszt fogja

A gazdaság gyengélkedése rontotta a kormánypárt mostani eredményét, a Tisza párt eredményét pedig javíthatta. 2026-ig ez a hatás fokozatosan átfordul majd.

Mit hoz az Európai Parlament jobbra tolódása a gazdaság számára?

Ha ellenállás bontakozik ki az EU-s költségvetési szabályokkal szemben, akkor a költségvetési lazítás irányába mozdulhatnak el a tagországok.

Hidi János Kovács Márton
2024. június 16. 05:42 Tech, Világ

Felgyorsítható a zöld átmenet, vagy bukni fogjuk a klímacélokat?

A jó trend már kialakult, de nincs elég beruházás ahhoz, hogy elérjük a párizsi klímakonferencián kitűzött klímacélt. Miben lehet mégis bízni?