Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. augusztus 2. 11:15 Vállalat

Kevesebb alkalmazottra lesz szüksége a Mercedesnek a jövőben

Nemrég mutatta be új vállalati stratégiáját a Mercedeseket is gyártó Daimler, amely szerint a korábban jelzettnél gyorsabb ütemben állnak át elektromos autók gyártására. Az idei első félévben csak az eladott autóik mintegy 3 százaléka volt teljesen elektromos, és ennél valamivel több a hibrid, de a tervek szerint 2025-re együttes arányuk eléri az 50 százalékot, és a hibridek közül csak a hálózatról tölthetőeket számítják ebbe bele.

Ez a korábban vázoltnál kétszer gyorsabb tempó, és a csoportot vezető Ola Källenius arról beszélt, hogy az elektromos autók gyártásához nem lesz szükség olyan sok alkalmazottra. Ez persze nem nagy újdonság, vállalatvezetők azonban ritkán szoktak erről nyíltan beszélni, hiszen ez nem olyasmi, amit az alkalmazottak és a szakszervezeti vezetők hallani szeretnek.

Őszintének kell lenni az emberekkel: egy belső égésű motor összeszerelése nagyobb munka, mint egy elektromos hajtásláncé. Még ha az utóbbit teljes egészében mi gyártanánk, akkor is kevesebb embert fogunk foglalkoztatni az évtized végén

– fogalmazott a vezérigazgató a Welt am Sonntagnak. Azért hogy ne csak negatív dolgokat mondjon, hozzátette, az átállás során új, nagyon jó minőségű munkahelyek is létrejönnek majd.

A szakszervezetek nyilván nem örülnek a munkahelyvesztésnek, de a jelek szerint tudomásul veszik. Az egyik vezető úgy fogalmazott, hogy nem lehet az árral szemben úszni, ha az egész világon az akkumulátoros elektromos hajtást erőltetik. Igaz, hozzátette, hogy nem minden kollégája van meggyőződve a lefektetett menetrend helyességéről, néhányan azt gondolják, hogy a belső égésű motorok még hosszabb jövő előtt állnak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz autóipar üzleti modelljének összeomlásától tart az egyik legnagyobb gyártóAz elektromos autók körüli túl nagy felhajtás veszélyeire figyelmeztetett múlt héten a világ darabszámot tekintve második legnagyobb gyártója, a Toyota elnöke.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Daimler elektromos autó elektromos motor mercedes Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. március 14. 09:11 Vállalat

A Bookingot milliárdokra büntette a GVH pszichés nyomásgyakorlás miatt, mit fog csinálni most a Temuval?

A Booking nyomásgyakorlása piskóta a Temu gyakorlatához képet, sőt ez a fajta marketing a Temu működésének lényege. Ezt kaszálhatja el a magyar hatóság a magyar e-kereskedők panaszára indított eljárásban?

Pálos Máté
2024. március 13. 17:06 Közélet, Vállalat

Végül az Európai Bíróság döntheti el, áthárították-e a boltok az árstopot

Máig vitatott, hogy a kormány intézkedései fékezték-e az élelmiszer-inflációt vagy rátettek egy lapáttal. A Spar uniós panasza nyomán a kérdés akár bíróság elé is kerülhet.

Torontáli Zoltán
2024. március 13. 13:02 Vállalat

A kecskeméti Mercedes figyelmeztető sztrájkja csak a jéghegy csúcsa

Még mindig viszonylag ritka a tényleges sztrájk Magyarországon, pedig amikor meglépik, annak jelentős hatásai vannak.

Fontos

Pálos Máté
2024. március 18. 04:34 Élet, Közélet

Több ezer oktató szólalt fel az egyre méltatlanabb bérek ellen három nagy állami egyetemen

Azonnali béremelést, az anyagi megbecsültség hiányának megszüntetését, továbbá a zavartalan és színvonalas oktatás biztosítását kérik a fenntartótól.

Lukács András
2024. március 17. 04:33 Élet

Gyermekeink egészségét veszélyezteti a műfű és a gumiburkolat

Egyre több kutatás bizonyítja, hogy a sportpályákon, játszótereken is használt műfüves, illetve gumiburkolatú felületeknek komoly környezeti és egészségi kockázatai vannak.

Hajdu Miklós
2024. március 16. 04:37 Adat, Élet

Kihajítaná az összes gázkazánt az EU a következő 15 évben

Elfogadta az Európai Parlament a gázfűtés kivezetésére irányuló szabályokat, a lépés erősen hat majd a magyar háztartásokra.