Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. augusztus 2. 11:15 Vállalat

Kevesebb alkalmazottra lesz szüksége a Mercedesnek a jövőben

Nemrég mutatta be új vállalati stratégiáját a Mercedeseket is gyártó Daimler, amely szerint a korábban jelzettnél gyorsabb ütemben állnak át elektromos autók gyártására. Az idei első félévben csak az eladott autóik mintegy 3 százaléka volt teljesen elektromos, és ennél valamivel több a hibrid, de a tervek szerint 2025-re együttes arányuk eléri az 50 százalékot, és a hibridek közül csak a hálózatról tölthetőeket számítják ebbe bele.

Ez a korábban vázoltnál kétszer gyorsabb tempó, és a csoportot vezető Ola Källenius arról beszélt, hogy az elektromos autók gyártásához nem lesz szükség olyan sok alkalmazottra. Ez persze nem nagy újdonság, vállalatvezetők azonban ritkán szoktak erről nyíltan beszélni, hiszen ez nem olyasmi, amit az alkalmazottak és a szakszervezeti vezetők hallani szeretnek.

Őszintének kell lenni az emberekkel: egy belső égésű motor összeszerelése nagyobb munka, mint egy elektromos hajtásláncé. Még ha az utóbbit teljes egészében mi gyártanánk, akkor is kevesebb embert fogunk foglalkoztatni az évtized végén

– fogalmazott a vezérigazgató a Welt am Sonntagnak. Azért hogy ne csak negatív dolgokat mondjon, hozzátette, az átállás során új, nagyon jó minőségű munkahelyek is létrejönnek majd.

A szakszervezetek nyilván nem örülnek a munkahelyvesztésnek, de a jelek szerint tudomásul veszik. Az egyik vezető úgy fogalmazott, hogy nem lehet az árral szemben úszni, ha az egész világon az akkumulátoros elektromos hajtást erőltetik. Igaz, hozzátette, hogy nem minden kollégája van meggyőződve a lefektetett menetrend helyességéről, néhányan azt gondolják, hogy a belső égésű motorok még hosszabb jövő előtt állnak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz autóipar üzleti modelljének összeomlásától tart az egyik legnagyobb gyártóAz elektromos autók körüli túl nagy felhajtás veszélyeire figyelmeztetett múlt héten a világ darabszámot tekintve második legnagyobb gyártója, a Toyota elnöke.

Vállalat Daimler elektromos autó elektromos motor mercedes Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán Stubnya Bence
2021. szeptember 17. 06:44 Vállalat

Kozmetikázhatják a tízmilliárdos veszteséget, amit Mészáros Lőrinctől vállalt át az állam

Hatalmasat fordult idén az energiaszektor, és ennek köszönhetően nyár végén elkezdhetett nyereséget termelni az évek óta veszteséges Mátrai Erőmű.

Torontáli Zoltán
2021. szeptember 15. 14:13 Vállalat

Bedobja a törölközőt a gyártó, amelynek oltásából félmilliót vett volna Magyarország

Nem kezdi el a gyártást a Curevac, de nem száll ki teljesen a piacból.

Jandó Zoltán
2021. szeptember 13. 13:42 Vállalat

Milliárdokat bukott egyetlen félidő alatt a Fradi

Az Európa Liga menetrendje és a jegyárak ismeretében már elég jól megbecsülhető, mennyi bevételtől esett el az FTC azzal, hogy a BL helyett az EL-ben indul.

Fontos

Pletser Tamás
2021. szeptember 21. 16:22 Világ

Az európai energiakrízis oka részben az erőltetett zöldpolitika

Azelőtt kezdtük megszüntetni a szenes forrásokat, hogy kitaláltuk volna, mi legyen helyette - véli szakértő szerzőnk.

Stubnya Bence
2021. szeptember 21. 06:05 Pénz

A járvány alatt beragadt SZÉP-kártyás pénzeket nyáron költötték el, ez is drágította a szállodákat és éttermeket

A lakosságnál jelentős "játékpénzek" ragadtak be a SZÉP-kártyákon, és ez már az inflációs adatokban is látszódhat.

Mészáros R. Tamás
2021. szeptember 20. 06:50 Világ

Ha demokrácia van, miért nyer majdnem mindig ugyanaz a párt?

Idén sem ígér sok izgalmat a japán választás, amiben az állami források pártcélra használása mellett a választási rendszer, a baloldal bénázása és a vallási mozgósítás is komoly szerepet játszik.