Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. augusztus 7. 16:41 Vállalat

Átalakítja a magyar autóipart két német cég döntése

A benzines és dízelautók iránti kereslet vártnál meredekebb visszaesése miatt jelentősen csökkenti beruházásait az ezek gyártását kiszolgáló területeken a Continental. A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója közölte, az igazgatótanács döntése szerint nem bővítik tovább a belső égésű motorokhoz egyebek mellett üzemanyag-befecskendezőket és -szivattyúkat előállító üzletágat. Ehelyett a jövőben a figyelem és a beruházások nagy része az elektromos autók számára szükséges alkatrészeknek jut.

„A jövő elektromos, erről meg vagyunk győződve” – jelentette ki Andreas Wolf, a Continental erőátviteli ágazatának vezetője. A divíziót egyébként éppen átszervezik Vitesco Technologies néven.

A bejelentést a Continental második negyedéves eredményeinek bejelentésekor tették. Ezek alátámasztják a fordulat szükségességét, hiszen az adózott eredmény 41 százalékkal csökkent (485 millió euróra), és egy százalékkal a forgalom is visszaesett, 11,3 milliárd euróra. A konszern a gyenge eredményekért a globális autógyártás visszaesését tette felelőssé.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTőzsdei mélyrepülésben egy Magyarországon is erős autóipari csoportTöbb mint 40 százalékot estek idén a Continental részvényei, a csoportot tulajdonló család vagyon pedig megfeleződött.

Andreas Wolf kitért arra, hogy noha természetesen az autóipar még sokáig nem fog teljesen elszakadni a belsőégésű motoroktól, egyre nehezebb igazolni azoknak a részegységeknek a magas fejlesztési költségét, amelyek a szennyezőanyagok mennyiségét segítenek csökkenteni a kipufogógázban.

Ez érdekes módon pont az ellentéte annak, amit a Bosch igazgatótanácsának elnöke mondott egy keddi interjúban. Volkmar Denner arról beszélt, hogy a társaság előrejelzése alapján 2030-ban még mindig 75 százalékos lesz a belső égésű motorral szerelt gyártmányok aránya az új autók piacán, ezért a Boschnak kötelessége, hogy továbbra is törekedjék a belsőégésű motorok hatékonyságának növelésére, és így a környezeti terhelés csökkentésére.

Ennél persze a Bosch 13 ezer magyar dolgozójának szempontjából fontosabb, hogy a konszern leépítésekre készül, de ennek részletei egyelőre nem ismertek. A Continental hasonlóan fajsúlyos szereplője a magyar autóiparnak, hét gyárral, valamint egy-egy gumiabroncs-kereskedelmi képviselettel, logisztikai központtal és mesterséges intelligenciát fejlesztő központtal van jelen. A bérelt munkaerővel együtt több, mint nyolcezer munkavállalót foglalkoztat, Veszprémben a legtöbbet.

Nem túlzás tehát azt mondani, hogy az összesen 21 ezer embert foglalkoztató

két német vállalatcsoport döntései a magyar autóipart is átalakítják, megmaradó dolgozóik számottevő része mást fog gyártani, fejleszteni, mint eddig.

A Wall Street Journal értékelése szerint a Continental lényegében lemondott a belső égésű motorokról, hiszen továbbfejlesztés nélkül részegységei fokozatosan versenyképtelenné válnak. Az biztos, hogy a hasonló beszállítóknak alaposan meg kell fontolniuk, mire fordítják kutatás-fejlesztési forrásaikat, amelyek az autóeladások visszaesése miatt a korábbiaknál amúgy is szerényebbek.

A szabályozás változása miatt – legalábbis Európában – a gyártóknak egyre inkább az elektromos és hibrid modellek felé kell elmozdulniuk, mivel csak így van esélyük teljesíteni az egyre szigorodó flottaszintű szén-dioxid-kibocsátási előírásokat. Ehhez pedig természetesen a beszállítóknak is alkalmazkodniuk kell.

Az AlixPartners autóipari tanácsadó cég előrejelzése szerint világszinten a benzines és dízelautók együttes piaci részesedése 2030-ra 56 százalékra csökken a tavalyi 95 százalékról, és ebben Európa jár majd élen, ahol egészen 42 százalékig esik vissza az arányuk az újautó-eladásokon belül.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSok cég felől aggasztó hírek érkeznek, pedig látszólag minden rendben van a magyar autóiparralAz utóbbi hónapokban számos magyar autóipari beszállító és gyártó kezdte megérezni a globális autóipar lassulását, aminek következtében olyasmik történnek az iparágban, amikre évek óta nem volt precedens.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipari beszállító benzin Bosch Continental dízel elektromos autó Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2025. május 15. 12:56 Közélet, Vállalat

Akár NER-es lenyúlások előtt is teret nyithat a nagytakarítási törvény

A pongyola tervezet szerint szinte minden exportőrt és külföldről vásároló céget is szankcionálni lehet, ha Lánczi Tamásék úgy döntenek.

Torontáli Zoltán
2025. május 14. 14:42 Vállalat

Olyan lassú a Demján 1+1, hogy idén már biztos nem pörgeti fel a gazdaságot

Valószínű, hogy az esetek többségében még egy évvel a program kihirdetése után sem érkeznek meg az új gépek a cégekhez, így a gazdaságot sem élénkítik.

Váczi István
2025. május 13. 13:42 Adat, Vállalat

Könnyebben találhat magyar dolgozókat egy kínai autógyár Pécsen, mint a BYD Szegeden

Nem tett le a kormány a pécsi autógyártásról, de nem világos, miért lenne jó, ha még erősebben függene a szektor szerencséjétől a magyar gazdaság.

Fontos

Gergely Péter
2025. május 15. 09:33 Pénz

Egyre olcsóbbak a személyi kölcsönök nagy testvérei

Egyre kedvezőbb a szabad felhasználású jelzáloghitelek árazása, de változatlanul csak kiegészítő termékek a lakossági finanszírozásban.

Jandó Zoltán
2025. május 15. 05:50 Közélet

Kellett még egy magánrepülő az állami százmilliárdokkal kitömött vállalatcsoportba

A Tiborcz István üzleti körével bizniszelő Balázs Attila romániai vállalata vett egy másfélmilliárdos repülőt, a csoporton belül legalább a másodikat.

Váczi István
2025. május 14. 12:10 Világ

Zakatol a háború, dübörög a diplomácia, az orosz gazdaság köhög

Mindenki Trump kegyeit keresi, de ha létre is jön az isztambuli orosz-ukrán találkozó, nem valószínű, hogy sokkal közelebb kerülünk a békéhez.