Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. augusztus 7. 16:41 Vállalat

Átalakítja a magyar autóipart két német cég döntése

A benzines és dízelautók iránti kereslet vártnál meredekebb visszaesése miatt jelentősen csökkenti beruházásait az ezek gyártását kiszolgáló területeken a Continental. A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója közölte, az igazgatótanács döntése szerint nem bővítik tovább a belső égésű motorokhoz egyebek mellett üzemanyag-befecskendezőket és -szivattyúkat előállító üzletágat. Ehelyett a jövőben a figyelem és a beruházások nagy része az elektromos autók számára szükséges alkatrészeknek jut.

„A jövő elektromos, erről meg vagyunk győződve” – jelentette ki Andreas Wolf, a Continental erőátviteli ágazatának vezetője. A divíziót egyébként éppen átszervezik Vitesco Technologies néven.

A bejelentést a Continental második negyedéves eredményeinek bejelentésekor tették. Ezek alátámasztják a fordulat szükségességét, hiszen az adózott eredmény 41 százalékkal csökkent (485 millió euróra), és egy százalékkal a forgalom is visszaesett, 11,3 milliárd euróra. A konszern a gyenge eredményekért a globális autógyártás visszaesését tette felelőssé.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTőzsdei mélyrepülésben egy Magyarországon is erős autóipari csoportTöbb mint 40 százalékot estek idén a Continental részvényei, a csoportot tulajdonló család vagyon pedig megfeleződött.

Andreas Wolf kitért arra, hogy noha természetesen az autóipar még sokáig nem fog teljesen elszakadni a belsőégésű motoroktól, egyre nehezebb igazolni azoknak a részegységeknek a magas fejlesztési költségét, amelyek a szennyezőanyagok mennyiségét segítenek csökkenteni a kipufogógázban.

Ez érdekes módon pont az ellentéte annak, amit a Bosch igazgatótanácsának elnöke mondott egy keddi interjúban. Volkmar Denner arról beszélt, hogy a társaság előrejelzése alapján 2030-ban még mindig 75 százalékos lesz a belső égésű motorral szerelt gyártmányok aránya az új autók piacán, ezért a Boschnak kötelessége, hogy továbbra is törekedjék a belsőégésű motorok hatékonyságának növelésére, és így a környezeti terhelés csökkentésére.

Ennél persze a Bosch 13 ezer magyar dolgozójának szempontjából fontosabb, hogy a konszern leépítésekre készül, de ennek részletei egyelőre nem ismertek. A Continental hasonlóan fajsúlyos szereplője a magyar autóiparnak, hét gyárral, valamint egy-egy gumiabroncs-kereskedelmi képviselettel, logisztikai központtal és mesterséges intelligenciát fejlesztő központtal van jelen. A bérelt munkaerővel együtt több, mint nyolcezer munkavállalót foglalkoztat, Veszprémben a legtöbbet.

Nem túlzás tehát azt mondani, hogy az összesen 21 ezer embert foglalkoztató

két német vállalatcsoport döntései a magyar autóipart is átalakítják, megmaradó dolgozóik számottevő része mást fog gyártani, fejleszteni, mint eddig.

A Wall Street Journal értékelése szerint a Continental lényegében lemondott a belső égésű motorokról, hiszen továbbfejlesztés nélkül részegységei fokozatosan versenyképtelenné válnak. Az biztos, hogy a hasonló beszállítóknak alaposan meg kell fontolniuk, mire fordítják kutatás-fejlesztési forrásaikat, amelyek az autóeladások visszaesése miatt a korábbiaknál amúgy is szerényebbek.

A szabályozás változása miatt – legalábbis Európában – a gyártóknak egyre inkább az elektromos és hibrid modellek felé kell elmozdulniuk, mivel csak így van esélyük teljesíteni az egyre szigorodó flottaszintű szén-dioxid-kibocsátási előírásokat. Ehhez pedig természetesen a beszállítóknak is alkalmazkodniuk kell.

Az AlixPartners autóipari tanácsadó cég előrejelzése szerint világszinten a benzines és dízelautók együttes piaci részesedése 2030-ra 56 százalékra csökken a tavalyi 95 százalékról, és ebben Európa jár majd élen, ahol egészen 42 százalékig esik vissza az arányuk az újautó-eladásokon belül.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSok cég felől aggasztó hírek érkeznek, pedig látszólag minden rendben van a magyar autóiparralAz utóbbi hónapokban számos magyar autóipari beszállító és gyártó kezdte megérezni a globális autóipar lassulását, aminek következtében olyasmik történnek az iparágban, amikre évek óta nem volt precedens.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipari beszállító benzin Bosch Continental dízel elektromos autó Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Bucsky Péter
2024. július 23. 05:19 Közélet, Vállalat

A pénz már a Molnál van, de jobb lesz-e a magyar hulladékos rendszer?

Fél év alatt elvitte a Mol az ágazati profit harmadát, miközben nőtt a hazai hulladékgyűjtés és kezelés korábban átlagosnak számító költségszintje.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 11:54 Adat, Vállalat

Magyar olajellátás: „ha Al Caponéval üzletelsz, legyen B-terved”

Nagyobb a füstje, mint a lángja a Lukoil-ügynek: nem valószínű, hogy az orosz olajipari cég ukrajnai szankcionálása komoly gondokat okozna a hazai energiaellátásban.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.