Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. november 30. 17:06 Vállalat

Tőzsdei mélyrepülésben egy Magyarországon is erős autóipari csoport

Ha a tőzsdei árfolyamból indulunk ki, története egyik legnehezebb időszakát éli a világ második legnagyobb autóipari beszállítójának számító Continental-csoport. A Magyarországon hat üzemelő és egy épülő gyárral, logisztikai központtal és kereskedelmi képviselettel jelen lévő csoport részvényei idén eddig több mint 40 százalékot veszítettek az értékükből.

A befektetőket rövid távon leginkább az aggasztja, hogy a személyautók és könnyű haszonjárművek gyártása Európában és Kínában egyaránt visszaesett, 6, illetve 5 százalékkal, és a cég arra számít, hogy az utolsó negyedévben is kedvezőtlen marad a piaci környezet. Közép- és hosszabb távon pedig az adhat okot aggodalomra, hogy a csoport képes lesz-e eredményesen átmenteni magát az elektromos autózás korába.

A nyáron vázolt tervek szerint ezt szolgálja, hogy egy holdingon belül három önálló csoportra oszlik majd a Continental tevékenysége. Az egyik a legrégibb, 130 éves tevékenységet, a gumiabroncsgyártást viszi majd tovább. Egy másik a szintén hagyományosnak számító autórészegység-gyártásra szakosodik, kiegészítve az önvezető gépjárművekkel kapcsolatos szenzorokkal és egyéb kütyükkel. A harmadik pedig a belsőégésű-, hibrid- és elektromos motorokkal, és a meghajtáshoz szükséges egyéb részegységekkel foglalkozik majd. A Handelsblatt nyári cikke szerint legalább ezek egyikét külön be fogják vezetni a tőzsdére.

Meglátjuk, mit szólnak majd a befektetők, a cég idei mélyrepülése mindenesetre a világ leggazdagabb embereinek vagyonát folyamatosan nyomon követő Bloomberg figyelmét is felkeltette. Főleg, hogy hasonlóan gyengén szerepel a golyóscsapágyakat gyártó Schaeffler, amely jelentős részben ugyanúgy a Schaeffler család tulajdona, mint a Continental.

A Continental elnöke, Georg Schaffler és alelnök édesanyja, Maria-Elisabeth Schaeffler-Thumann vagyona 53 százalékkal zsugorodott idén, ami példátlan Európa leggazdagabb családjai között. A Bloomberg jelenleg 14,1 milliárd dollárra teszi a vagyonukat, és az ebből rá jutó 80 százalékkal Georg még mindig a világ 113. leggazdagabb emberének számít.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTizenhatszor annyi nagyberuházást visznek külföldi vállalatok, mint magyarokÖtven nagyberuházás fut az országban egyszerre, de ezek között csak aprókat indítottak magyar vállalkozások. Miért?

Vállalat autóipar Continental Schaeffler tőzsde vagyon Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2021. február 24. 06:03 Adat, Vállalat

A multik, és azon belül a németek igen jól jártak a kormány gazdasági akcióprogramjával

A német hátterű vállalkozások a hozzáadott érték 13,5 százalékát adják, de ehhez a támogatások 21,5 százalékát kapták meg.

Bucsky Péter
2021. február 23. 06:02 Vállalat

A nagy német autógyártók nyertek az uniós kibocsátási büntetésrendszerrel

Ha szigorúan számolunk, akkor a kisebb autók vásárlói fizetik meg a nagy, főleg német cégeknek adott kedvezményeket.

Bucsky Péter
2021. február 22. 06:55 Vállalat

Első számítógépüket Kispolszkival hozták, ma már okosautók kommunikációján dolgoznak

A járvány hatására megrohanták a vállalkozók elektronikus aláírásért a Microsec-et, amely távlatosabb fejlesztéseken is dolgozik, és globális szolgáltatóvá válna.

Fontos

Hajdu Miklós
2021. február 24. 16:40 Adat, Közélet

Az új vírusváltozatok ellen nem elegendőek az eddigi intézkedések

A visegrádi országok példái jól mutatják, hogy a brit és az egyéb változatok mennyire átírják a forgatókönyveket.

Avatar
2021. február 24. 15:24 Közélet

Jól szolgálják-e a kormány tervei a COVID által okozott társadalmi és gazdasági károk helyreállítását?

A leginkább sújtott emberek és vállalkozások segítése, az ország ellenállóképességének növelése helyett lobbiérdekeket szolgálhat az új uniós források egy része.

Avatar
2021. február 23. 16:24 Közélet, Pénz

Kinek kell megfizetnie a gyermekvállalást?

Ha az állam erősen támogatja a gyermeknevelést, attól az még nem válik jutalmazott tevékenységgé, csak kevésbé veszteségessé.