Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. november 30. 17:06 Vállalat

Tőzsdei mélyrepülésben egy Magyarországon is erős autóipari csoport

Ha a tőzsdei árfolyamból indulunk ki, története egyik legnehezebb időszakát éli a világ második legnagyobb autóipari beszállítójának számító Continental-csoport. A Magyarországon hat üzemelő és egy épülő gyárral, logisztikai központtal és kereskedelmi képviselettel jelen lévő csoport részvényei idén eddig több mint 40 százalékot veszítettek az értékükből.

A befektetőket rövid távon leginkább az aggasztja, hogy a személyautók és könnyű haszonjárművek gyártása Európában és Kínában egyaránt visszaesett, 6, illetve 5 százalékkal, és a cég arra számít, hogy az utolsó negyedévben is kedvezőtlen marad a piaci környezet. Közép- és hosszabb távon pedig az adhat okot aggodalomra, hogy a csoport képes lesz-e eredményesen átmenteni magát az elektromos autózás korába.

A nyáron vázolt tervek szerint ezt szolgálja, hogy egy holdingon belül három önálló csoportra oszlik majd a Continental tevékenysége. Az egyik a legrégibb, 130 éves tevékenységet, a gumiabroncsgyártást viszi majd tovább. Egy másik a szintén hagyományosnak számító autórészegység-gyártásra szakosodik, kiegészítve az önvezető gépjárművekkel kapcsolatos szenzorokkal és egyéb kütyükkel. A harmadik pedig a belsőégésű-, hibrid- és elektromos motorokkal, és a meghajtáshoz szükséges egyéb részegységekkel foglalkozik majd. A Handelsblatt nyári cikke szerint legalább ezek egyikét külön be fogják vezetni a tőzsdére.

Meglátjuk, mit szólnak majd a befektetők, a cég idei mélyrepülése mindenesetre a világ leggazdagabb embereinek vagyonát folyamatosan nyomon követő Bloomberg figyelmét is felkeltette. Főleg, hogy hasonlóan gyengén szerepel a golyóscsapágyakat gyártó Schaeffler, amely jelentős részben ugyanúgy a Schaeffler család tulajdona, mint a Continental.

A Continental elnöke, Georg Schaffler és alelnök édesanyja, Maria-Elisabeth Schaeffler-Thumann vagyona 53 százalékkal zsugorodott idén, ami példátlan Európa leggazdagabb családjai között. A Bloomberg jelenleg 14,1 milliárd dollárra teszi a vagyonukat, és az ebből rá jutó 80 százalékkal Georg még mindig a világ 113. leggazdagabb emberének számít.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTizenhatszor annyi nagyberuházást visznek külföldi vállalatok, mint magyarokÖtven nagyberuházás fut az országban egyszerre, de ezek között csak aprókat indítottak magyar vállalkozások. Miért?

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar Continental Schaeffler tőzsde vagyon Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. június 12. 19:09 Vállalat, Világ

Milliókkal drágulhatnak a kínai autók Magyarországon az új vámok miatt

Csorbulhat a kínai elektromos autók árelőnye az európai modellekhez képest, de teljesen nem fog eltűnni.

Jandó Zoltán
2024. június 10. 16:05 Vállalat

Hatmilliárdos kedvezménnyel szabadulna az állam a nyakán maradt Dunaferr-leánycégtől

Miközben a dunaújvárosi acélmű új tulajdonosa bejelentette kokszoló kemencéinek leállítását, az állam másodszor is nekifutott egy nyakán maradt kereskedőcég eladásának.

Hajdu Miklós
2024. június 7. 13:27 Közélet, Vállalat

Megtartja magának az állam Ferihegyet, vagy beszáll oda is a NER?

Teljesült a kormány évek óta hangoztatott célja, de a korábbi állami felvásárlások alapján nem lenne meglepő, ha tulajdonostársként baráti üzletemberek is megjelennének.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. június 14. 17:39 Közélet

Elviheti az idei uniós pénzeink tizenötödét Magyarország migrációs büntetése

Ha tovább harcol a kormány, ugorhat az idei költségvetésbe betervezett uniós bevételek 6,7 százaléka.

Hajdu Miklós
2024. június 14. 12:50 Adat, Közélet

Rendszerszintű félreszámlálás biztosan nem volt a főpolgármester-választáson

Statisztikai eszközökkel egyértelműen kimutatható problémák nem voltak a vasárnapi szavazatszámlálás során a fővárosban.

Stubnya Bence
2024. június 13. 17:03 Pénz

Több ezer gyerek nélkül maradt babavárós és csokos pár kap esélyt arra, hogy megússza a büntetést

Az érintett párok méltányossági eljárás keretében kérhetik, hogy az állam mondjon le a követeléseiről.