Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. november 30. 17:06 Vállalat

Tőzsdei mélyrepülésben egy Magyarországon is erős autóipari csoport

Ha a tőzsdei árfolyamból indulunk ki, története egyik legnehezebb időszakát éli a világ második legnagyobb autóipari beszállítójának számító Continental-csoport. A Magyarországon hat üzemelő és egy épülő gyárral, logisztikai központtal és kereskedelmi képviselettel jelen lévő csoport részvényei idén eddig több mint 40 százalékot veszítettek az értékükből.

A befektetőket rövid távon leginkább az aggasztja, hogy a személyautók és könnyű haszonjárművek gyártása Európában és Kínában egyaránt visszaesett, 6, illetve 5 százalékkal, és a cég arra számít, hogy az utolsó negyedévben is kedvezőtlen marad a piaci környezet. Közép- és hosszabb távon pedig az adhat okot aggodalomra, hogy a csoport képes lesz-e eredményesen átmenteni magát az elektromos autózás korába.

A nyáron vázolt tervek szerint ezt szolgálja, hogy egy holdingon belül három önálló csoportra oszlik majd a Continental tevékenysége. Az egyik a legrégibb, 130 éves tevékenységet, a gumiabroncsgyártást viszi majd tovább. Egy másik a szintén hagyományosnak számító autórészegység-gyártásra szakosodik, kiegészítve az önvezető gépjárművekkel kapcsolatos szenzorokkal és egyéb kütyükkel. A harmadik pedig a belsőégésű-, hibrid- és elektromos motorokkal, és a meghajtáshoz szükséges egyéb részegységekkel foglalkozik majd. A Handelsblatt nyári cikke szerint legalább ezek egyikét külön be fogják vezetni a tőzsdére.

Meglátjuk, mit szólnak majd a befektetők, a cég idei mélyrepülése mindenesetre a világ leggazdagabb embereinek vagyonát folyamatosan nyomon követő Bloomberg figyelmét is felkeltette. Főleg, hogy hasonlóan gyengén szerepel a golyóscsapágyakat gyártó Schaeffler, amely jelentős részben ugyanúgy a Schaeffler család tulajdona, mint a Continental.

A Continental elnöke, Georg Schaffler és alelnök édesanyja, Maria-Elisabeth Schaeffler-Thumann vagyona 53 százalékkal zsugorodott idén, ami példátlan Európa leggazdagabb családjai között. A Bloomberg jelenleg 14,1 milliárd dollárra teszi a vagyonukat, és az ebből rá jutó 80 százalékkal Georg még mindig a világ 113. leggazdagabb emberének számít.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTizenhatszor annyi nagyberuházást visznek külföldi vállalatok, mint magyarokÖtven nagyberuházás fut az országban egyszerre, de ezek között csak aprókat indítottak magyar vállalkozások. Miért?

Vállalat autóipar Continental Schaeffler tőzsde vagyon Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Váczi István
2020. november 25. 10:01 Vállalat

A budapesti reptérnek is fontos, hogy újra repülhet a Boeing elbaltázott típusa

Ha minden jól megy, januárban már Európában is repülhet a 737 Max, így ha a járványhelyzet is kedvezően alakul, a lengyel LOT újra előveheti itteni bővítési terveit.

Stubnya Bence
2020. november 24. 14:50 Vállalat

Nagy érvágás a szentgotthárdi Opelnek a benzinmotorok kivezetése, de valójában már évek óta lejtmenetben van a gyár

Mióta a francia PSA 2017-ben átvette a szentgotthárdi üzemet, 40 százalékkal csökkent a dolgozók száma.

Váczi István
2020. november 24. 12:48 Vállalat

Karácsonyi parti helyett bónuszt ad dolgozóinak sok lengyel cég

Míg korábban a lengyel vállalatok majdnem felénél volt év végi céges rendezvény, idén nem meglepő módon sokkal kevesebb helyen terveznek ilyesmit.

Fontos

Avatar
2020. november 24. 17:09 Pénz

A covid után jön az adóemelés?

A kormánynak hamarosan napirendre kell tűznie az adósság elleni harc 2.0-t, amit valószínűleg nem lehet megúszni adóemelés nélkül.

Bucsky Péter
2020. november 24. 06:54 Közélet

Elhagyják a vállalkozók Parragh kamaráját, de a NAV-végrehajtást nem ússzák meg

Miközben a zsugorodó tagságú kamarai rendszer elnöke könnyítésekért lobbizik a cégek számára, a tartozások behajtása a válságban sem szünetel.

Mészáros R. Tamás
2020. november 23. 17:19 Világ

A kínai dominancia megalapozójának harangozták be, mégis gyengére sikerült a világ legnagyobb gazdasági paktuma

A világ lakosságának és GDP-jének 30 százalékára terjed ki az új ázsiai gazdasági övezet. Egyesek szerint ez megágyaz a kínai dominanciának, mások szerint semmin nem változtat.