Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. november 30. 17:06 Vállalat

Tőzsdei mélyrepülésben egy Magyarországon is erős autóipari csoport

Ha a tőzsdei árfolyamból indulunk ki, története egyik legnehezebb időszakát éli a világ második legnagyobb autóipari beszállítójának számító Continental-csoport. A Magyarországon hat üzemelő és egy épülő gyárral, logisztikai központtal és kereskedelmi képviselettel jelen lévő csoport részvényei idén eddig több mint 40 százalékot veszítettek az értékükből.

A befektetőket rövid távon leginkább az aggasztja, hogy a személyautók és könnyű haszonjárművek gyártása Európában és Kínában egyaránt visszaesett, 6, illetve 5 százalékkal, és a cég arra számít, hogy az utolsó negyedévben is kedvezőtlen marad a piaci környezet. Közép- és hosszabb távon pedig az adhat okot aggodalomra, hogy a csoport képes lesz-e eredményesen átmenteni magát az elektromos autózás korába.

A nyáron vázolt tervek szerint ezt szolgálja, hogy egy holdingon belül három önálló csoportra oszlik majd a Continental tevékenysége. Az egyik a legrégibb, 130 éves tevékenységet, a gumiabroncsgyártást viszi majd tovább. Egy másik a szintén hagyományosnak számító autórészegység-gyártásra szakosodik, kiegészítve az önvezető gépjárművekkel kapcsolatos szenzorokkal és egyéb kütyükkel. A harmadik pedig a belsőégésű-, hibrid- és elektromos motorokkal, és a meghajtáshoz szükséges egyéb részegységekkel foglalkozik majd. A Handelsblatt nyári cikke szerint legalább ezek egyikét külön be fogják vezetni a tőzsdére.

Meglátjuk, mit szólnak majd a befektetők, a cég idei mélyrepülése mindenesetre a világ leggazdagabb embereinek vagyonát folyamatosan nyomon követő Bloomberg figyelmét is felkeltette. Főleg, hogy hasonlóan gyengén szerepel a golyóscsapágyakat gyártó Schaeffler, amely jelentős részben ugyanúgy a Schaeffler család tulajdona, mint a Continental.

A Continental elnöke, Georg Schaffler és alelnök édesanyja, Maria-Elisabeth Schaeffler-Thumann vagyona 53 százalékkal zsugorodott idén, ami példátlan Európa leggazdagabb családjai között. A Bloomberg jelenleg 14,1 milliárd dollárra teszi a vagyonukat, és az ebből rá jutó 80 százalékkal Georg még mindig a világ 113. leggazdagabb emberének számít.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTizenhatszor annyi nagyberuházást visznek külföldi vállalatok, mint magyarokÖtven nagyberuházás fut az országban egyszerre, de ezek között csak aprókat indítottak magyar vállalkozások. Miért?

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar Continental Schaeffler tőzsde vagyon Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.