Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. január 28. 15:42 Vállalat

A magyar sztrájk megbénította az Audi német gyárát, a legrosszabbkor

Az Audi ingolstadti gyárában – mint arról korábban részletesen beszámoltunk – tavaly ősz óta komoly gondokat okoz, hogy a cég nem készült fel időben egy új előírás betartására. Az autókba szerelhető motoroknak egy új, WLTP-nek nevezett teszten kell átesniük, amely abban különbözik az elődjétől, hogy az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást megpróbálja a valósághoz, azaz a hétköznapi használathoz sokkal jobban közelíteni, mint botrányos véget ért elődje.

A konkurens gyártókkal ellentétben azonban az Audinál a sok motor- és váltókonfigurációból nem sikerült időben elegendőt letesztelni, ezért a gyártósorokat vissza kellett fogni. Már tavaly is az volt a fő probléma, hogy a gyárban nem tudnak a karosszériákba motorokat rakni, mert nincs belőle elég.

Ebben a helyzetben érte a németeket a magyar Audi sztrájkja, ami azért roppant kellemetlen számukra, mert Győrben évente mintegy 2 millió motor készül. A német Manager Magazin azt írja, hogy Győrből ugyan nemcsak Ingolstadtba, hanem a csoport Volkswageneket gyártó üzemeibe is szállítanak motorokat, Ingolstadtban átmenetileg leállt a termelés.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA németek magasabb fizetéséért is dolgoznak a magyar Audi-dolgozókHa annyit kapnának a német autógyártó magyar dolgozói az általuk megtermelt értékből, mint a németek, akkor közel másfél milliós bruttójuk lenne.

A csoport neckarsulmi gyára egyelőre rendesen működik, de a Manager Magazin szerint ott is csak a hét közepéig tartanak ki a készletek. A béremelés mértéke miatt indított győri sztrájkot csütörtökig hirdették meg.

A WLTP-problémák egyébként olyan komolyak, hogy erősen csökkentik a bevételeket, és Bram Schot, az Audi nemrég kinevezett új vezérének 2022-ig drasztikus intézkedésekkel kell majd elérnie a nyereség növelését. Bár elbocsátásokkal a kollektív szerződésekben lévő kötöttségek miatt Schot nem tud élni, az üresen álló munkahelyekre új embert már nem vesznek fel, és abban bíznak, hogy a VW-vel közös elektromos autó platform 30 százalékkal csökkentheti a fejlesztési költségeiket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMi lenne, ha nemcsak az Audi, de az összes magyar autógyár leállna?A győri Audiban a bérvita miatt állnak a gyártósorok, ezt a külkereskedelmi mérleg is meg fogja érezni. Mi lenne egy általános iparági sztrájknál?

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÁll a bál az Audinál, januártól elvihetik Győrből az A3-asok gyártásátNincs elég motor, amelynek megvan az új üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási tesztje.

Vállalat Audi autó Győr Ingolstadt motor sztrájk Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2020. augusztus 12. 10:21 Közélet, Vállalat

Egy forintot alkudott az MNB a festményekből, amiket 165 millióért vesz

A négy, közelmúltban megrendelt grandiózus szobor után ezúttal 17 Bak Imre-festményt szerez be a jegybanki tulajdonban lévő MNB-Ingatlan Kft.

Torontáli Zoltán
2020. augusztus 11. 14:39 Adat, Vállalat

Fél év alatt olcsóbb lett a bevásárlásunk a Lidlben és az Aldiban

A két diszkontlánc árazása az alapvető élelmiszereknél annyira minimális eltéréseket mutat, hogy néha az volt az érzésünk, ez nem is két cég, hanem egy.

Váczi István
2020. augusztus 11. 06:52 Vállalat

Veszteséges, de már gyarapítja a gazdaságot a kormány kedvenc multija

Tavaly 30 milliárd forintot tett hozzá a magyar gazdasághoz a Samsung gödi üzeme, amely már több mint kétezer embert foglalkoztat.

Fontos

Avatar
2020. augusztus 10. 15:33 Adat

Most akkor mekkora a valódi munkanélküliség Magyarországon?

Egymásnak sokszor homlokegyenest ellentmondó kommentárokat lehet olvasni arról, hogy pontosan mekkora munkanélküliség alakult ki, és látható-e már javulás.

Jandó Zoltán
2020. augusztus 10. 06:25 Közélet, Vállalat

Olyan sokat keres az állam a lakossági gázon, hogy a következő választás előtt akár ingyen is adhatja fél évig

Ha igaza lesz a szakértőknek, és nem változik a piaci környezet, olyan rezsicsökkentést láthatunk a 2022-es választás előtt, amilyet nem látott még az ország.

Torontáli Zoltán
2020. augusztus 8. 07:03 Élet, Vállalat

Időutazás a közelmúltba: a golyórágó diadalútja Magyarországon

Kicsit kemény volt és kicsit hamar elment az íze, de igazi szocialista slágertermék lett Magyarországon az amerikai életérzést imitáló golyórágó. Elbeszélgettünk a termék akkori honosítóival.