Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. január 28. 15:42 Vállalat

A magyar sztrájk megbénította az Audi német gyárát, a legrosszabbkor

Az Audi ingolstadti gyárában – mint arról korábban részletesen beszámoltunk – tavaly ősz óta komoly gondokat okoz, hogy a cég nem készült fel időben egy új előírás betartására. Az autókba szerelhető motoroknak egy új, WLTP-nek nevezett teszten kell átesniük, amely abban különbözik az elődjétől, hogy az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást megpróbálja a valósághoz, azaz a hétköznapi használathoz sokkal jobban közelíteni, mint botrányos véget ért elődje.

A konkurens gyártókkal ellentétben azonban az Audinál a sok motor- és váltókonfigurációból nem sikerült időben elegendőt letesztelni, ezért a gyártósorokat vissza kellett fogni. Már tavaly is az volt a fő probléma, hogy a gyárban nem tudnak a karosszériákba motorokat rakni, mert nincs belőle elég.

Ebben a helyzetben érte a németeket a magyar Audi sztrájkja, ami azért roppant kellemetlen számukra, mert Győrben évente mintegy 2 millió motor készül. A német Manager Magazin azt írja, hogy Győrből ugyan nemcsak Ingolstadtba, hanem a csoport Volkswageneket gyártó üzemeibe is szállítanak motorokat, Ingolstadtban átmenetileg leállt a termelés.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA németek magasabb fizetéséért is dolgoznak a magyar Audi-dolgozókHa annyit kapnának a német autógyártó magyar dolgozói az általuk megtermelt értékből, mint a németek, akkor közel másfél milliós bruttójuk lenne.

A csoport neckarsulmi gyára egyelőre rendesen működik, de a Manager Magazin szerint ott is csak a hét közepéig tartanak ki a készletek. A béremelés mértéke miatt indított győri sztrájkot csütörtökig hirdették meg.

A WLTP-problémák egyébként olyan komolyak, hogy erősen csökkentik a bevételeket, és Bram Schot, az Audi nemrég kinevezett új vezérének 2022-ig drasztikus intézkedésekkel kell majd elérnie a nyereség növelését. Bár elbocsátásokkal a kollektív szerződésekben lévő kötöttségek miatt Schot nem tud élni, az üresen álló munkahelyekre új embert már nem vesznek fel, és abban bíznak, hogy a VW-vel közös elektromos autó platform 30 százalékkal csökkentheti a fejlesztési költségeiket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMi lenne, ha nemcsak az Audi, de az összes magyar autógyár leállna?A győri Audiban a bérvita miatt állnak a gyártósorok, ezt a külkereskedelmi mérleg is meg fogja érezni. Mi lenne egy általános iparági sztrájknál?

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÁll a bál az Audinál, januártól elvihetik Győrből az A3-asok gyártásátNincs elég motor, amelynek megvan az új üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási tesztje.

Vállalat Audi autó Győr Ingolstadt motor sztrájk Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2019. május 23. 14:42 Vállalat

Huszonhat munkással kaszált 3,6 milliárdot az állami megbízásokkal kitömött építőcég

Árbevételét megduplázta, nyereségét pedig megháromszorozta tavaly a 190 milliárdból épülő Puskás Stadion kivitelezésén is dolgozó Magyar Építő Zrt.

Váczi István
2019. május 23. 13:13 Vállalat

Vajna örökösei megütötték a főnyereményt: 12 milliárdos osztalék

Magyarország legnagyobb kaszinós cége, az öt fővárosi játékhelyet és a vegas.hu online kaszinót üzemeltető LVC Diamond 12,2 milliárd forint osztalékot fizetett.

Torontáli Zoltán
2019. május 23. 11:30 Vállalat, Világ

Már nem az olcsóság vonzza a vásárlókat, át kell alakítani az Aldi-Lidl modellt

Németországban egyre kevésbé árérzékenyek a vásárlók, a diszkont modellnek alkalmazkodnia kell ehhez, és ez elég sokba kerül.

Fontos

Hajdu Miklós
2019. május 24. 06:40 Adat, Közélet

A győztesekhez tartozni jó, akkor is, ha politikai táborokról van szó

Az MSZP-sek jóval boldogabbak voltak a fideszeseknél, amíg az ő pártjuk volt kormányon. 2010 óta viszont a szocialisták bizonyulnak a szomorúbb csoportnak az egyre derűsebb Fidesz-szimpatizánsokkal szemben.

Váczi István
2019. május 23. 06:40 Közélet

580 millióból tervezik meg, hogy Velence legyen Budapesten

Megkötötték a szerződést az Észak-Csepel és Dél-Pest megújítására vonatkozó részletes beépítési terv elkészítésére. Már-már túl szép ahhoz, hogy meg is valósuljon.

Jandó Zoltán
2019. május 22. 17:53 Adat

A migránsok helyett most már az oktatástól és az egészségügytől rettegnek a magyarok

Ahol három éve még az emberek 40 százaléka félt a migrációtól, most már csak 11, az egészségüggyel viszont háromból két magyar szerint komoly gondok vannak.