Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. január 28. 15:42 Vállalat

A magyar sztrájk megbénította az Audi német gyárát, a legrosszabbkor

Az Audi ingolstadti gyárában – mint arról korábban részletesen beszámoltunk – tavaly ősz óta komoly gondokat okoz, hogy a cég nem készült fel időben egy új előírás betartására. Az autókba szerelhető motoroknak egy új, WLTP-nek nevezett teszten kell átesniük, amely abban különbözik az elődjétől, hogy az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást megpróbálja a valósághoz, azaz a hétköznapi használathoz sokkal jobban közelíteni, mint botrányos véget ért elődje.

A konkurens gyártókkal ellentétben azonban az Audinál a sok motor- és váltókonfigurációból nem sikerült időben elegendőt letesztelni, ezért a gyártósorokat vissza kellett fogni. Már tavaly is az volt a fő probléma, hogy a gyárban nem tudnak a karosszériákba motorokat rakni, mert nincs belőle elég.

Ebben a helyzetben érte a németeket a magyar Audi sztrájkja, ami azért roppant kellemetlen számukra, mert Győrben évente mintegy 2 millió motor készül. A német Manager Magazin azt írja, hogy Győrből ugyan nemcsak Ingolstadtba, hanem a csoport Volkswageneket gyártó üzemeibe is szállítanak motorokat, Ingolstadtban átmenetileg leállt a termelés.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA németek magasabb fizetéséért is dolgoznak a magyar Audi-dolgozókHa annyit kapnának a német autógyártó magyar dolgozói az általuk megtermelt értékből, mint a németek, akkor közel másfél milliós bruttójuk lenne.

A csoport neckarsulmi gyára egyelőre rendesen működik, de a Manager Magazin szerint ott is csak a hét közepéig tartanak ki a készletek. A béremelés mértéke miatt indított győri sztrájkot csütörtökig hirdették meg.

A WLTP-problémák egyébként olyan komolyak, hogy erősen csökkentik a bevételeket, és Bram Schot, az Audi nemrég kinevezett új vezérének 2022-ig drasztikus intézkedésekkel kell majd elérnie a nyereség növelését. Bár elbocsátásokkal a kollektív szerződésekben lévő kötöttségek miatt Schot nem tud élni, az üresen álló munkahelyekre új embert már nem vesznek fel, és abban bíznak, hogy a VW-vel közös elektromos autó platform 30 százalékkal csökkentheti a fejlesztési költségeiket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMi lenne, ha nemcsak az Audi, de az összes magyar autógyár leállna?A győri Audiban a bérvita miatt állnak a gyártósorok, ezt a külkereskedelmi mérleg is meg fogja érezni. Mi lenne egy általános iparági sztrájknál?

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÁll a bál az Audinál, januártól elvihetik Győrből az A3-asok gyártásátNincs elég motor, amelynek megvan az új üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási tesztje.

Vállalat Audi autó Győr Ingolstadt motor sztrájk Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Váczi István
2021. május 14. 14:36 Vállalat

16 milliárdos fizetését magyarázza a Netpincér anyacégének vezére

A német tőzsdén jegyzett vállalatok vezetői közül tavaly a második legnagyobb javadalmazást kapta a Delivery Hero alapító-vezérigazgatója.

Bucsky Péter
2021. május 12. 06:50 Vállalat

Egyre nagyobb az IKEA fölénye, a bútorra költött forintok negyede a cégnél landol

Egész Európát letarolta a svéd gyökerű bútorforgalmazó, de Magyarországon páratlanul magas a piaci részesedése.

Jandó Zoltán
2021. május 7. 05:42 Vállalat

A magyar cég, amely kiszívja a hőt a Földből

A Mol nem csapott le az ötletükre, így végül úgy döntöttek, maguk csinálják meg a világszinten is egyedinek számító fűtőművet, amelynek külföldön is lehet piaca.

Fontos

Kasnyik Márton
2021. május 16. 07:34 Pénz

A kriptovilág megérkezett a teljes nihilizmushoz, és ez meggyorsíthatja a bukását

Elon Musk esete a dogecoinnal és a bitcoinnal jól bemutatja, hogyan uralja a nyers manipuláció a kriptopiacot. De ha megérkezik az állam, mindennek gyorsan vége szakadhat.

Debreczeni Anna
2021. május 15. 16:20 Élet

Az alulról, hálózatosan szerveződő művészeti társulások ideje jöhet el

Globálisan is van egy kiábrándultság a művészeti finanszírozás klasszikus intézményrendszeréből - mondja a most zajló harmadik budapesti OFF Biennálé képzőművészeti eseménysorozat társkurátora és vezetője.

Bucsky Péter
2021. május 15. 06:58 Podcast

Egyre hatékonyabb technológiával éljük fel egyre jobban a természeti erőforrásokat

G7 Podcast! Az ember által okozott egyik negatív környezeti hatás csökkentése együtt jár a másik hatás növelésével, ezért Dombi Mihály szerint újra kéne gondolnunk az alapvető infrastruktúrákhoz való viszonyulásunkat.