Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. október 12. 11:12 Vállalat, Világ

Áll a bál az Audinál, januártól elvihetik Győrből az A3-asok gyártását

Ingolstadtban, ahol az Audi legfőbb németországi gyártóbázisa van, elég komoly visszhangot váltott ki, hogy az autógyári munkástanács megszellőztette: novembertől leállítanának egy gyártósori műszakot.

A leállásról a legújabb hírek szerint ugyan még nincs végleges döntés, az ügy hátterében azonban ettől függetlenül is az a régóta tudható tény húzódik meg, hogy az Audi egyszerűen nem tudott időben felkészülni egy technológiai váltásra.

Az autókba szerelhető motoroknak egy új, WLTP-nek nevezett teszten kell átesniük, amely abban különbözik az elődjétől, hogy az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást megpróbálja a valósághoz, azaz a hétköznapi használathoz sokkal jobban közelíteni.

A probléma azonban az, hogy más nagy gyártókkal ellentéteben az Audinál a sok motor- és váltókonfigurációból nem sikerült időben elegendőt letesztelni. A gyártósorokat tehát azért kell visszafogni, mert nem tudnak a karosszériába motorokat rakni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÚjabb csapást mér a Volkswagenre a dízelbotrányMár körülbelül 25 milliárd euróba került eddig a Volkswagen-csoportnak az emissziós botrány, de még mindig nincs vége.

Ahogy a helyi sajtó írja, ez még nem is lenne nagy baj, ha a termelés rugalmasabb lenne, vagyis a különböző modellekkel sakkozhatnának a gyártósorok között. A jelek szerint azonban a Volkswagen-csoport pénzügyi zászlóshajójánál eddig nem helyeztek erre kellő hangsúlyt.

A problémák Ingolstadtban elsősorban az A4/A5 modelleket gyártó soron vannak, miközben az A3/Q2 szalag úgy megy, hogy ott gyakran még túlórás műszakokat is be kell állítani. A németek most állítólag gőzerővel dolgoznak azon, hogy javítsák a gyártósorok közötti átjárhatóságot, és ennek részeként például képesek lesznek arra, hogy A3-asokat gördítsenek le az A4/A5-ös sorról.

Ennek a fejlesztésnek magyar vonatkozása is van, a hírek szerint ugyanis 

januártól az A3-asok gyártását Győrből Ingolstadtba szervezik át

– részben ezzel is megoldva, hogy ott ne kelljen lassítani vagy leállítani a termelést. Ezzel kapcsolatban az Audi Hungaria azt mondta nekünk, hogy az A3 Limousine győri és ingolstadti közös gyártása a konszern egy korábbi döntésének eredménye, a magyarországi és német gyártókapacitás egyenlő kihasználtsága érdekében.

2019-től az Audi A3 Limousine karosszériájának préselése és a karosszéria összeszerelése továbbra is Győrben marad, a lakkozó és a szereldei tevékenységek kerülnek az ingolstadti telephelyre. Az Audi TT első és második generációját egyébként szintén ilyen együttműködésben gyártották korábban.

A győri járműgyár kapacitását a nemrégiben elindult Audi Q3-as modellel, valamint annak a következő évtől gyártani tervezett újabb változatával kötik le.

Korábban a Handelsblatt írt arról, hogy a WLTP bevezetése az Audit érte a legkényelmetlenebbül, ami az új autók németországi regisztrációs adatain is meglátszik. Szeptemberben az egy évvel korábbinál 77,7 százalékkal kevesebb Audit tudtak a német piacra dobni, és az öt, ebből a szempontból legrosszabbul teljesítő márka mind a VW-konszernhez tartozik (sorrendben: Audi, Porsche, VW, Seat és Skoda). Ezzel szemben a legkisebb visszaesést a BMW szenvedte el, és ez összhangban van azzal az adattal, hogy náluk messze több motor-váltó variánst vittek át időben a WLTP teszten.

Vállalat Világ A3 Audi Győr Ingolstadt wltp Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2021. április 14. 14:05 Vállalat

A magyar Lidl felépítőjével hódítaná meg Mészáros Lőrinc az ásványvízpiacot

Az Aqua Lorenzo számára a legnagyobb kihívás, hogy termékeivel nagy mennyiségben visszakerüljön az élelmiszerláncokba. Az új ügyvezetőt is ezért igazolhatták.

Váczi István
2021. április 14. 06:46 Vállalat

A pékség, amely akkor is több kenyeret adott el, amikor mindenki otthon sütött

Ludwig Klára, a Jókenyér tulajdonosa már nagyon várja a járvány végét, azt viszont nem bánja, hogy egyre több a kézműves konkurens.

Fabók Bálint
2021. április 13. 06:54 Élet, Vállalat

„Nem oltatjuk be magunkat, kerüljön ez bármibe” – erős az oltásellenesség a fizikai dolgozóknál

Húsz kétkezi dolgozóval beszéltünk, ami alapján egész áruházakban, gyárrészlegekben nincs egyetlen beoltott sem. A kollégák jelentős része nem is kér az oltásból.

Fontos

Fabók Bálint
2021. április 15. 14:41 Adat, Közélet

A fideszes szavazók 89 százaléka, az ellenzékiek 58 százaléka nincs tisztában a valós járványhelyzettel

Magyarország helyzete rendkívüli a járványban: halálozásban és átoltottságban is a top 10-ben vagyunk. A lakosság többsége azonban csak az egyikkel van tisztában.

Jandó Zoltán Torontáli Zoltán
2021. április 15. 06:48 Pénz

Jól hangzik az 50 százalékos állami támogatás napelemre, csak nem biztos, hogy megéri igénybe venni

Roham indult a napelemes ingyenpénzért, de ha elkezd valaki alaposan számolni, akkor hamar rájön, hogy hosszú távon a konstrukcióval nem feltétlenül jár jól.

Váczi István
2021. április 14. 17:15 Adat

Szinte már az összes kínai vakcinát beadták Magyarországon

A Pfizer és a Moderna beadási aránya a Sinopharménál is magasabb, de ez nem meglepő. Az utóbbi napok híreinek hatása akkor lesz lemérhető, amikor újabb szállítmányok érkeznek majd a kínai vakcinából.