Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. október 12. 11:12 Vállalat, Világ

Áll a bál az Audinál, januártól elvihetik Győrből az A3-asok gyártását

Ingolstadtban, ahol az Audi legfőbb németországi gyártóbázisa van, elég komoly visszhangot váltott ki, hogy az autógyári munkástanács megszellőztette: novembertől leállítanának egy gyártósori műszakot.

A leállásról a legújabb hírek szerint ugyan még nincs végleges döntés, az ügy hátterében azonban ettől függetlenül is az a régóta tudható tény húzódik meg, hogy az Audi egyszerűen nem tudott időben felkészülni egy technológiai váltásra.

Az autókba szerelhető motoroknak egy új, WLTP-nek nevezett teszten kell átesniük, amely abban különbözik az elődjétől, hogy az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást megpróbálja a valósághoz, azaz a hétköznapi használathoz sokkal jobban közelíteni.

A probléma azonban az, hogy más nagy gyártókkal ellentéteben az Audinál a sok motor- és váltókonfigurációból nem sikerült időben elegendőt letesztelni. A gyártósorokat tehát azért kell visszafogni, mert nem tudnak a karosszériába motorokat rakni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÚjabb csapást mér a Volkswagenre a dízelbotrányMár körülbelül 25 milliárd euróba került eddig a Volkswagen-csoportnak az emissziós botrány, de még mindig nincs vége.

Ahogy a helyi sajtó írja, ez még nem is lenne nagy baj, ha a termelés rugalmasabb lenne, vagyis a különböző modellekkel sakkozhatnának a gyártósorok között. A jelek szerint azonban a Volkswagen-csoport pénzügyi zászlóshajójánál eddig nem helyeztek erre kellő hangsúlyt.

A problémák Ingolstadtban elsősorban az A4/A5 modelleket gyártó soron vannak, miközben az A3/Q2 szalag úgy megy, hogy ott gyakran még túlórás műszakokat is be kell állítani. A németek most állítólag gőzerővel dolgoznak azon, hogy javítsák a gyártósorok közötti átjárhatóságot, és ennek részeként például képesek lesznek arra, hogy A3-asokat gördítsenek le az A4/A5-ös sorról.

Ennek a fejlesztésnek magyar vonatkozása is van, a hírek szerint ugyanis 

januártól az A3-asok gyártását Győrből Ingolstadtba szervezik át

– részben ezzel is megoldva, hogy ott ne kelljen lassítani vagy leállítani a termelést. Ezzel kapcsolatban az Audi Hungaria azt mondta nekünk, hogy az A3 Limousine győri és ingolstadti közös gyártása a konszern egy korábbi döntésének eredménye, a magyarországi és német gyártókapacitás egyenlő kihasználtsága érdekében.

2019-től az Audi A3 Limousine karosszériájának préselése és a karosszéria összeszerelése továbbra is Győrben marad, a lakkozó és a szereldei tevékenységek kerülnek az ingolstadti telephelyre. Az Audi TT első és második generációját egyébként szintén ilyen együttműködésben gyártották korábban.

A győri járműgyár kapacitását a nemrégiben elindult Audi Q3-as modellel, valamint annak a következő évtől gyártani tervezett újabb változatával kötik le.

Korábban a Handelsblatt írt arról, hogy a WLTP bevezetése az Audit érte a legkényelmetlenebbül, ami az új autók németországi regisztrációs adatain is meglátszik. Szeptemberben az egy évvel korábbinál 77,7 százalékkal kevesebb Audit tudtak a német piacra dobni, és az öt, ebből a szempontból legrosszabbul teljesítő márka mind a VW-konszernhez tartozik (sorrendben: Audi, Porsche, VW, Seat és Skoda). Ezzel szemben a legkisebb visszaesést a BMW szenvedte el, és ez összhangban van azzal az adattal, hogy náluk messze több motor-váltó variánst vittek át időben a WLTP teszten.

Vállalat Világ A3 Audi Győr Ingolstadt wltp Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2021. február 26. 09:13 Vállalat

A csehek nagyon közel kerültek a Malév-szindrómához

A patinás nemzeti légitársaság, a CSA már csak akkor szállhat le Prágában, ha előre fizet, a csőd valószínűnek tűnik.

Torontáli Zoltán
2021. február 25. 16:55 Vállalat

A műanyagmentes drogéria csak egy álom, de közelíthetünk hozzá

Melyik fontosabb, a profit vagy a környezetvédelem, és szappannal mosakodjunk vagy tusfürdővel? Válaszol a Procter&Gamble, a világ egyik legnagyobb fmcg cégének k+f kommunikációs vezetője.

Jandó Zoltán
2021. február 25. 06:08 Vállalat

Konkurens nélkül megnyerte a közbeszerzést, majd engedett az árból 140 millió forintot

Dőlnek az állami megrendelések Tasnádi László cégéhez, ám ezúttal furcsa fordulatot vett egy tender.

Fontos

Hajdu Miklós
2021. február 24. 16:40 Adat, Közélet

Az új vírusváltozatok ellen nem elegendőek az eddigi intézkedések

A visegrádi országok példái jól mutatják, hogy a brit és az egyéb változatok mennyire átírják a forgatókönyveket.

Avatar
2021. február 24. 15:24 Közélet

Jól szolgálják-e a kormány tervei a COVID által okozott társadalmi és gazdasági károk helyreállítását?

A leginkább sújtott emberek és vállalkozások segítése, az ország ellenállóképességének növelése helyett lobbiérdekeket szolgálhat az új uniós források egy része.

Bucsky Péter
2021. február 24. 06:03 Adat, Vállalat

A multik, és azon belül a németek igen jól jártak a kormány gazdasági akcióprogramjával

A német hátterű vállalkozások a hozzáadott érték 13,5 százalékát adják, de ehhez a támogatások 21,5 százalékát kapták meg.