Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. július 9. 13:47 Vállalat, Világ

Újabb csapást mér a Volkswagenre a dízelbotrány

Már körülbelül 25 milliárd euróba került eddig a Volkswagen-csoportnak az emissziós botrány, de még mindig nincs vége. A legújabb probléma ugyan nincs közvetlen összefüggésben a csaló szoftverrel, a közvetett kapcsolatot azonban könnyű kimutatni.

Mint emlékezetes, a Volkswagen azzal bukott meg előbb az Egyesült Államokban, majd szerte a világon, hogy rengeteg dízelautója (nemcsak Volkswagen-modellek, hanem a szintén a csoportba tart Audik, Skodák, SEAT-ok, Porschék is) csak a teszteken teljesítette a nitrogén-oxidokra vonatkozó határértéket. A motorvezérlő szoftver felismerte a tesztkörülményeket, és szépen adagolta a tüdőkárosító anyagokat semlegesítő ammóniát a kipufogógázba. Valós körülmények között viszont már nem igazán, ami szabályellenes.

A csoportnál tehát inkább megkerülték a szabályozást ahelyett, hogy mindent megtettek volna a betartásáért. Ennek fényében talán nem is olyan meglepő, hogy a Volkswagen legnagyobb, wolfsburgi gyárában problémát okoz, hogy megfeleljenek a káros anyagok kibocsátásának mérésére szolgáló új, szeptember 1-jétől hatályos eljárásrendnek.

Arról eddig is jöttek hírek, hogy valamennyi időre le kell majd állítani az üzemet a felkészülés érdekében, most azonban egy német portál arról ír a helyi hírügynökség beszámolója alapján, hogy 

a futószalagoknak napi szinten le kell majd állniuk.

A feladat mondjuk valóban nem kicsi, mert több mint 200 modellvariáció esetében kell biztosítani az új szabályoknak való megfelelést.

A dolgozóknak írt levélben a konszernt vezető Herbert Diess azt közölte, hogy több hónapig tart majd, míg visszatérhet a termelés a normál kerékvágásba. Az üzemi tanács vezetője szintén azt valószínűsítette, hogy a problémák sora nem ér véget a harmadik negyedévben.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem fogod rács mögött látni a Volkswagen vezérét, ahogyan a többi nagyhalat semA német exvezérigazgatót nem fogják kiadni Amerikának, de ha amerikai lenne, valószínűleg akkor sem menne végig a pere.

Vállalat Világ dízelbotrány Volkswagen Wolfsburg Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2022. június 28. 15:07 Közélet, Vállalat

Újra jön Magyarországra az orosz gáz déli irányból

Egyelőre úgy tűnik, hogy alaptalanok voltak azok a félelmek, miszerint az oroszok ezen a vezetéken sem indítják újra a szállításokat a korábbi mennyiségben.

Torontáli Zoltán
2022. június 28. 09:20 Vállalat

A kis boltos fog tönkremenni, ha a drágulás miatt spórolnod kell

Ha a lakosság kevesebb élelmiszert vesz, az egyébként is vergődő kis boltok megoldhatatlan üzleti feladattal találják szembe magukat.

Torontáli Zoltán
2022. június 27. 12:33 Vállalat, Világ

Egy jégkrémgyár megpróbál csak saját maga által termelt energiával működni

Évek óta dolgoznak rajta, most 30 százaléknál tartanak, de a cél a teljes energiafüggetlenség.

Fontos

Bucsky Péter
2022. június 29. 04:34 Világ

Nem az ukránokon múlik, de kilátástalan, hogy nyugat felé elszállítsák az összes gabonájukat

Hiába van elég vasúti kocsijuk, ha az uniós országokban hiányzik a kapacitás a sok millió tonnányi gabona fogadására, kezelésére és továbbítására.

Török Zoltán
2022. június 28. 13:09 Pénz

Nem várható erősebb forint, és ez tovább fűti az inflációt

Sokkal rosszabbul teljesít idén a forint, mint a cseh korona és a lengyel złoty, az ezt okozó tényezőkben pedig egyelőre nem várható pozitív fordulat.

Mészáros R. Tamás
2022. június 28. 04:34 Világ

Papíron rendet teremthetne az orosz befolyási övezet, de jönnének újabb problémák

Az ukrajnai orosz invázió visszahozta a történelem sok rossz emlékű jelenségét Európába, így a nagyhatalmi befolyási övezetekről szóló viták is újra aktuálissá váltak.