Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. július 9. 13:47 Vállalat, Világ

Újabb csapást mér a Volkswagenre a dízelbotrány

Már körülbelül 25 milliárd euróba került eddig a Volkswagen-csoportnak az emissziós botrány, de még mindig nincs vége. A legújabb probléma ugyan nincs közvetlen összefüggésben a csaló szoftverrel, a közvetett kapcsolatot azonban könnyű kimutatni.

Mint emlékezetes, a Volkswagen azzal bukott meg előbb az Egyesült Államokban, majd szerte a világon, hogy rengeteg dízelautója (nemcsak Volkswagen-modellek, hanem a szintén a csoportba tart Audik, Skodák, SEAT-ok, Porschék is) csak a teszteken teljesítette a nitrogén-oxidokra vonatkozó határértéket. A motorvezérlő szoftver felismerte a tesztkörülményeket, és szépen adagolta a tüdőkárosító anyagokat semlegesítő ammóniát a kipufogógázba. Valós körülmények között viszont már nem igazán, ami szabályellenes.

A csoportnál tehát inkább megkerülték a szabályozást ahelyett, hogy mindent megtettek volna a betartásáért. Ennek fényében talán nem is olyan meglepő, hogy a Volkswagen legnagyobb, wolfsburgi gyárában problémát okoz, hogy megfeleljenek a káros anyagok kibocsátásának mérésére szolgáló új, szeptember 1-jétől hatályos eljárásrendnek.

Arról eddig is jöttek hírek, hogy valamennyi időre le kell majd állítani az üzemet a felkészülés érdekében, most azonban egy német portál arról ír a helyi hírügynökség beszámolója alapján, hogy 

a futószalagoknak napi szinten le kell majd állniuk.

A feladat mondjuk valóban nem kicsi, mert több mint 200 modellvariáció esetében kell biztosítani az új szabályoknak való megfelelést.

A dolgozóknak írt levélben a konszernt vezető Herbert Diess azt közölte, hogy több hónapig tart majd, míg visszatérhet a termelés a normál kerékvágásba. Az üzemi tanács vezetője szintén azt valószínűsítette, hogy a problémák sora nem ér véget a harmadik negyedévben.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem fogod rács mögött látni a Volkswagen vezérét, ahogyan a többi nagyhalat semA német exvezérigazgatót nem fogják kiadni Amerikának, de ha amerikai lenne, valószínűleg akkor sem menne végig a pere.

Vállalat Világ dízelbotrány Volkswagen Wolfsburg Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2021. április 14. 14:05 Vállalat

A magyar Lidl felépítőjével hódítaná meg Mészáros Lőrinc az ásványvízpiacot

Az Aqua Lorenzo számára a legnagyobb kihívás, hogy termékeivel nagy mennyiségben visszakerüljön az élelmiszerláncokba. Az új ügyvezetőt is ezért igazolhatták.

Váczi István
2021. április 14. 06:46 Vállalat

A pékség, amely akkor is több kenyeret adott el, amikor mindenki otthon sütött

Ludwig Klára, a Jókenyér tulajdonosa már nagyon várja a járvány végét, azt viszont nem bánja, hogy egyre több a kézműves konkurens.

Fabók Bálint
2021. április 13. 06:54 Élet, Vállalat

„Nem oltatjuk be magunkat, kerüljön ez bármibe” – erős az oltásellenesség a fizikai dolgozóknál

Húsz kétkezi dolgozóval beszéltünk, ami alapján egész áruházakban, gyárrészlegekben nincs egyetlen beoltott sem. A kollégák jelentős része nem is kér az oltásból.

Fontos

Fabók Bálint
2021. április 15. 14:41 Adat, Közélet

A fideszes szavazók 89 százaléka, az ellenzékiek 58 százaléka nincs tisztában a valós járványhelyzettel

Magyarország helyzete rendkívüli a járványban: halálozásban és átoltottságban is a top 10-ben vagyunk. A lakosság többsége azonban csak az egyikkel van tisztában.

Jandó Zoltán Torontáli Zoltán
2021. április 15. 06:48 Pénz

Jól hangzik az 50 százalékos állami támogatás napelemre, csak nem biztos, hogy megéri igénybe venni

Roham indult a napelemes ingyenpénzért, de ha elkezd valaki alaposan számolni, akkor hamar rájön, hogy hosszú távon a konstrukcióval nem feltétlenül jár jól.

Váczi István
2021. április 14. 17:15 Adat

Szinte már az összes kínai vakcinát beadták Magyarországon

A Pfizer és a Moderna beadási aránya a Sinopharménál is magasabb, de ez nem meglepő. Az utóbbi napok híreinek hatása akkor lesz lemérhető, amikor újabb szállítmányok érkeznek majd a kínai vakcinából.