Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. október 12. 11:12 Piac, Világ

Áll a bál az Audinál, januártól elvihetik Győrből az A3-asok gyártását

Ingolstadtban, ahol az Audi legfőbb németországi gyártóbázisa van, elég komoly visszhangot váltott ki, hogy az autógyári munkástanács megszellőztette: novembertől leállítanának egy gyártósori műszakot.

A leállásról a legújabb hírek szerint ugyan még nincs végleges döntés, az ügy hátterében azonban ettől függetlenül is az a régóta tudható tény húzódik meg, hogy az Audi egyszerűen nem tudott időben felkészülni egy technológiai váltásra.

Az autókba szerelhető motoroknak egy új, WLTP-nek nevezett teszten kell átesniük, amely abban különbözik az elődjétől, hogy az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást megpróbálja a valósághoz, azaz a hétköznapi használathoz sokkal jobban közelíteni.

A probléma azonban az, hogy más nagy gyártókkal ellentéteben az Audinál a sok motor- és váltókonfigurációból nem sikerült időben elegendőt letesztelni. A gyártósorokat tehát azért kell visszafogni, mert nem tudnak a karosszériába motorokat rakni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÚjabb csapást mér a Volkswagenre a dízelbotrányMár körülbelül 25 milliárd euróba került eddig a Volkswagen-csoportnak az emissziós botrány, de még mindig nincs vége.

Ahogy a helyi sajtó írja, ez még nem is lenne nagy baj, ha a termelés rugalmasabb lenne, vagyis a különböző modellekkel sakkozhatnának a gyártósorok között. A jelek szerint azonban a Volkswagen-csoport pénzügyi zászlóshajójánál eddig nem helyeztek erre kellő hangsúlyt.

A problémák Ingolstadtban elsősorban az A4/A5 modelleket gyártó soron vannak, miközben az A3/Q2 szalag úgy megy, hogy ott gyakran még túlórás műszakokat is be kell állítani. A németek most állítólag gőzerővel dolgoznak azon, hogy javítsák a gyártósorok közötti átjárhatóságot, és ennek részeként például képesek lesznek arra, hogy A3-asokat gördítsenek le az A4/A5-ös sorról.

Ennek a fejlesztésnek magyar vonatkozása is van, a hírek szerint ugyanis 

januártól az A3-asok gyártását Győrből Ingolstadtba szervezik át

– részben ezzel is megoldva, hogy ott ne kelljen lassítani vagy leállítani a termelést. Ezzel kapcsolatban az Audi Hungaria azt mondta nekünk, hogy az A3 Limousine győri és ingolstadti közös gyártása a konszern egy korábbi döntésének eredménye, a magyarországi és német gyártókapacitás egyenlő kihasználtsága érdekében.

2019-től az Audi A3 Limousine karosszériájának préselése és a karosszéria összeszerelése továbbra is Győrben marad, a lakkozó és a szereldei tevékenységek kerülnek az ingolstadti telephelyre. Az Audi TT első és második generációját egyébként szintén ilyen együttműködésben gyártották korábban.

A győri járműgyár kapacitását a nemrégiben elindult Audi Q3-as modellel, valamint annak a következő évtől gyártani tervezett újabb változatával kötik le.

Korábban a Handelsblatt írt arról, hogy a WLTP bevezetése az Audit érte a legkényelmetlenebbül, ami az új autók németországi regisztrációs adatain is meglátszik. Szeptemberben az egy évvel korábbinál 77,7 százalékkal kevesebb Audit tudtak a német piacra dobni, és az öt, ebből a szempontból legrosszabbul teljesítő márka mind a VW-konszernhez tartozik (sorrendben: Audi, Porsche, VW, Seat és Skoda). Ezzel szemben a legkisebb visszaesést a BMW szenvedte el, és ez összhangban van azzal az adattal, hogy náluk messze több motor-váltó variánst vittek át időben a WLTP teszten.

Piac Világ A3 Audi Győr Ingolstadt wltp Olvasson tovább a kategóriában

Piac

Torontáli Zoltán
2018. október 23. 10:35 Piac, Világ

A vanília már többe kerül, mint az ezüst

Az óriási drágulás után idén mégis némi enyhülés lehet a piacon, a madagaszkári termelők elkeseredett próbálkozásai ellenére.

Jandó Zoltán
2018. október 20. 07:58 Piac

Van egy nagyon egyszerű ok, ami miatt nem vesznek Magyarországon elektromos autót

Magyarországon 250, Hollandiában 5 kilométerenként van egy töltőállomás. Az infrastruktúra hiánya nem csak nálunk visszatartó erő.

Wiedemann Tamás
2018. október 17. 16:03 Állam, Piac

Hiába a rengeteg pénz, egy helyben toporog a magyar gazdaság versenyképessége

A világgazdasági fórum szerint túl nagy a korrupció Magyarországon, rossz az oktatás és az egészségügy. Sok cég még mindig az olcsó munkaerőre támaszkodik.

Fontos

Torontáli Zoltán
2018. október 22. 06:53 Állam, Élet

Az állam arra készülhet, hogy az egész pénztárszektorra rátenyereljen

Túl sok jel utal arra, hogy készül egy manőver, amely állami kézbe csatornázza a befizetéseinket. A megszerzett pénzzel rendbe tehetik az egészségügyet és a nyugdíjakat - igaz, a rendszer elkerülhetetlenül kétszintes lesz.

Kasnyik Márton
2018. október 20. 15:08 Podcast

Abból a pénzből, amit közmunkára költünk, egy skandináv színvonalú rendszert lehetne kiépíteni

Amikor Magyarországra jönnek az uniós szakemberek, és meglátják, hogyan működik a munkaügyi rendszer, tátva marad a szájuk. Scharle Ágota munkaügyi közgazdász, a Budapest Intézet vezetője a G7 podcast vendége.

Kasnyik Márton
2018. október 19. 11:22 Élet, Pénz

A bíróság felvetette a felügyelet felelősségét a Buda-Cash ügyben

Börtönbe kerül a Buda-Cash igazgatósága, és a vagyonukat is elkobozzák, sőt, a családtagjaikét is.