Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 23. 11:07 Vállalat

A nosztalgiamarketing kezdi visszahozni a sírból a Nokiát

Ez a Nokia már nem az, amelyik a világpiacot uralta, de az elmúlt napokban számos olyan hír és elemzés is megjelent, amely szerint a márka kezd megint egyre népszerűbb lenni. A sok esetben olcsóságra és nosztalgiára épített új stratégia furcsa módon nem csak a fejlődő országokban, hanem Európában is kezd bejönni.

A Nokia márkanevet használó HMD Global még csak két éves cég, az egykori “nagy” Nokia és a Microsoft vezetői irányítják, pár modellel van jelen a világpiacon és bár finn gyökerű vállalkozás, központja Kínában van. A társaság működése elődjével ellentétben sokkal kevésbé átlátható, mivel nincs jelen a tőzsdén. A cégnek nemrég sikerült 100 millió dollár tőkét bevonnia a piacról, amivel a vállalatérték átlépte az egymilliárd dollárt.

A HMD Global tavaly 80 országban összesen 70 millió mobiltelefont adott el, ami nagyon messze van a régi Nokia számaitól és a mostani piacvezetőkétől is, ráadásul arra sem elég, hogy profitot érjen el a cég, mivel a termékei az olcsóbb tömegmodellek között versenyeznek. A 2017-es bevétel 1,8 milliárd euró, az üzemi szintű veszteség pedig 65 millió euró volt.

Ami miatt mégis érdemes lehet figyelni a céget, az a stratégia meglepő sikeressége, vagyis a jövőbeni fejlődési lehetőség. Az okostelefon szegmens belépő szintű kategóriájában sikerült a talajfogás, és ezzel párhuzamosan a nosztalgikus “butatelefonok” réspiacát is megteremtették maguknak, amit azonnal el is foglaltak.

Áprilisban a HMD a Samsung és a Xiaomi után a harmadik számú piaci szereplő lett Indiában, amit elemzők szerint elsősorban annak köszönhet, hogy a márkanév-ismertsége mellett a közepes szintű szegmensben a versenytársaknál jobban lőtte be a készülékek ár-érték arányát. India azért lehet fontos a Nokiának, mert a hatalmas piac stabil pénzügyi hátteret biztosíthat a cégnek.

A másik vonulat a retró. A 3310-es modell tavalyi újragondolása annyira bejött, hogy nemrég elkezdték bevezetni a 8110-es banántelefon modernizált verzióját is. Ezek a modellek az okostelefonokhoz képest technológiai szempontból nem sokat tudnak, de olcsóságuk miatt akár második eszköznek is megveszik őket, gyakorlatilag divatcikknek.

A dizájnos butatelefon ugyan sok profitot nem hoz, marketing szempontból kulcsfontosságú, mert erősíti a márkaismertséget, és így a cég okostelefonjaira is felhívja a vásárlók figyelmét.

Elég meglepő, de a Nokia az idei első negyedévben az ötödik legnagyobb okostelefon-értékesítő volt Európában. A Canalys adatai szerint az év első három hónapjában 6,3 százalékkal visszaesett az okostelefonok értékesítése a kontinensen. A piacot a Samsung magasan vezeti, de az Apple, a Huawei és a Xiaomi után az ötödik helyen 3,5 százalékos részesedéssel a Nokia áll.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat mobiltelefon Nokia nosztalgia okostelefon Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Stubnya Bence
2025. július 16. 14:03 Vállalat, Világ

A CATL akkumulátoraihoz szükséges technológia exportját is korlátozza Kína

Akkumulátorok gyártásához és a lítium bányászatához szükséges technológiák kivitelét is korlátozzák, hogy a versenytársak ne tudjanak felzárkózni.

Bucsky Péter
2025. július 16. 06:02 Közélet, Vállalat

Mr. Russia közel százmillió forintért ad tanácsot a MÁV-nak

Korábban már milliárdos megbízása is volt Magyarországon Klaus Mangoldnak, most valamiért az állami vasúttársaság tart igényt a szolgálataira.

Jandó Zoltán
2025. július 14. 06:03 Adat, Vállalat

Tizenhétszeresükre nőttek a bérek a labdarúgó NB I-ben 2010 óta, legalábbis papíron

Az ugrás nagy részét a színlelt szerződések megszüntetése hozta, de azért a későbbi emelkedés is lehagyja a legtöbb ágazat fizetésemelésének mértékét.

Fontos

Torontáli Zoltán
2025. július 16. 11:06 Élet, Pénz

Mindent vivő negyedik otthonfelújítási program érkezhet a most futó három mellé

Az építőipar a jelenlegieknél grandiózusabb kormányzati vállalást javasol, hogy ha már elindul az Otthon start, akkor legyen használt lakás lába is.

Torontáli Zoltán
2025. július 15. 14:03 Élet, Tech

Üzleti életet lehelnek a DÁP-ba, közeledik az aláírt és befotózott papírok korának vége

Újabb lépés ahhoz, hogy ne nyomtassuk ki állandóan a digitálisan már létező adatokat, de az út még nagyon hosszú ahhoz, hogy a DÁP elterjedjen.

Vámosi Ágoston
2025. július 15. 10:41 Közélet

Ismét egy lakáspiaci határidő bejelentésével akarja pörgetni a gazdaságot a kormány

Az 5 százalékos újlakás-áfa és a Babaváró hitel is határidős lett volna, de eddig mindig meghosszabbították. A lakásépítési piacra ráfér az élénkítés.