Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 23. 11:07 Vállalat

A nosztalgiamarketing kezdi visszahozni a sírból a Nokiát

Ez a Nokia már nem az, amelyik a világpiacot uralta, de az elmúlt napokban számos olyan hír és elemzés is megjelent, amely szerint a márka kezd megint egyre népszerűbb lenni. A sok esetben olcsóságra és nosztalgiára épített új stratégia furcsa módon nem csak a fejlődő országokban, hanem Európában is kezd bejönni.

A Nokia márkanevet használó HMD Global még csak két éves cég, az egykori “nagy” Nokia és a Microsoft vezetői irányítják, pár modellel van jelen a világpiacon és bár finn gyökerű vállalkozás, központja Kínában van. A társaság működése elődjével ellentétben sokkal kevésbé átlátható, mivel nincs jelen a tőzsdén. A cégnek nemrég sikerült 100 millió dollár tőkét bevonnia a piacról, amivel a vállalatérték átlépte az egymilliárd dollárt.

A HMD Global tavaly 80 országban összesen 70 millió mobiltelefont adott el, ami nagyon messze van a régi Nokia számaitól és a mostani piacvezetőkétől is, ráadásul arra sem elég, hogy profitot érjen el a cég, mivel a termékei az olcsóbb tömegmodellek között versenyeznek. A 2017-es bevétel 1,8 milliárd euró, az üzemi szintű veszteség pedig 65 millió euró volt.

Ami miatt mégis érdemes lehet figyelni a céget, az a stratégia meglepő sikeressége, vagyis a jövőbeni fejlődési lehetőség. Az okostelefon szegmens belépő szintű kategóriájában sikerült a talajfogás, és ezzel párhuzamosan a nosztalgikus “butatelefonok” réspiacát is megteremtették maguknak, amit azonnal el is foglaltak.

Áprilisban a HMD a Samsung és a Xiaomi után a harmadik számú piaci szereplő lett Indiában, amit elemzők szerint elsősorban annak köszönhet, hogy a márkanév-ismertsége mellett a közepes szintű szegmensben a versenytársaknál jobban lőtte be a készülékek ár-érték arányát. India azért lehet fontos a Nokiának, mert a hatalmas piac stabil pénzügyi hátteret biztosíthat a cégnek.

A másik vonulat a retró. A 3310-es modell tavalyi újragondolása annyira bejött, hogy nemrég elkezdték bevezetni a 8110-es banántelefon modernizált verzióját is. Ezek a modellek az okostelefonokhoz képest technológiai szempontból nem sokat tudnak, de olcsóságuk miatt akár második eszköznek is megveszik őket, gyakorlatilag divatcikknek.

A dizájnos butatelefon ugyan sok profitot nem hoz, marketing szempontból kulcsfontosságú, mert erősíti a márkaismertséget, és így a cég okostelefonjaira is felhívja a vásárlók figyelmét.

Elég meglepő, de a Nokia az idei első negyedévben az ötödik legnagyobb okostelefon-értékesítő volt Európában. A Canalys adatai szerint az év első három hónapjában 6,3 százalékkal visszaesett az okostelefonok értékesítése a kontinensen. A piacot a Samsung magasan vezeti, de az Apple, a Huawei és a Xiaomi után az ötödik helyen 3,5 százalékos részesedéssel a Nokia áll.

Vállalat mobiltelefon Nokia nosztalgia okostelefon Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Váczi István
2020. január 24. 06:55 Vállalat

Külföldön hasít egy magyar cég, közben itthon azért kell küzdenie, hogy az állam kifizesse

Végre be tudta indítani orosz gyárát a Sanatmetal-csoport, amely saját szakterületein Egert tenné meg Közép-Kelet-Európa orvosi centrumává.

Jandó Zoltán
2020. január 23. 10:54 Vállalat

Az MNB szerint is volt, aki korábban tudott a nagy T-Systems üzlet bukásáról

Mészáros Lőrinc és Jászai Gellért éppen a problémás időszakban kávézgattak.

Jandó Zoltán
2020. január 21. 13:18 Adat, Vállalat

Az UEFA szerint nincs még egy olyan csapat Európában, mint a Felcsút

A Puskás Akadémia bekerült a húsz legnyereségesebb európai futballcsapat közé. Bár az akadémia tényleg kilencmilliárdos profitot csinált, akadnak gondok a módszertannal.

Fontos

Avatar
2020. január 24. 16:21 Élet

Megőrülsz a Facebooktól? A viselkedési gazdaságtan segíthet

Csökkenteni lehet a közösségi média káros hatásain, ha bevetjük a viselkedési gazdaságtan trükkjeit.

Jandó Zoltán
2020. január 24. 10:03 Közélet

Már modellezik a felcsúti kisvasút meghosszabbítását Bicskéig, csak éppen nem kisvasút lesz

A felcsúti stadiontól nem a kisvasút menne tovább Bicske irányába, helyette egy villamosított, normál nyomtávú pályát építenének ki.

Hajdu Miklós
2020. január 23. 16:47 Pénz

Annyira zuhan a forint, hogy kikényszerítheti a laza kamatpolitika végét

Lejtmenetben a forint, az infláció pedig a jegybank által megszabott határokat feszegeti.