Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. augusztus 2. 13:32 Tech

Vízre bocsátották a világ legnagyobb elektromos teherhajóját

Július végén vízre bocsátották a N997 néven hivatkozott teherhajót Kínában, amely 700 egységkonténeres kapacitásával jelenleg a legnagyobbnak számít az egyelőre nem túl népes elektromos hajtású mezőnyben.

Ahogy egy szaklap írja, a hajó építése tavaly decemberben kezdődött a Sanghajtól nem messze lévő Jangcsouban, az építtető Cosco – a világ egyik legnagyobb teherhajózási vállalata – elsősorban a Jangcén fogja használni gyűjtőszállítmányozásra, azaz a folyó mentén lévő üzemekből szedi majd össze az exportra szánt árut, amelyet óceánjárók visznek el a tengerentúlra.

Az N997, forrás: Cosco

A 120 méter hosszú, 10 ezer tonnás vízkiszorítású hajó a tengerre csak a partok mentén merészkedhet ki, mert a merülése maximum 5,5 méter. A meghajtást két 900 kilowattos motor biztosítja, amelyeket összesen 50 megawattórás kapacitású akkumulátorok látnak el árammal.

Ez jelenleg a legnagyobb kapacitás egy hajó fedélzetén, és az elrendezés lehetővé teszi, hogy kiemeljék az akkumulátorblokkot a hajóról, kicseréljék egy feltöltöttel, ami végrehajtható akkor, amikor egyébként is rakodási műveletet végeznek. Helyet persze foglalnak az akkumulátorok, 36 konténernyit, ami nagyjából 5 százaléka a szállítható mennyiségnek.

Az N997-nek egyébként lesz egy testvérhajója, amelyet jelenleg is építenek, szintén a Cosco-csoport számára. A vállalat szerint egy ilyen hajó egy nap alatt 32 tonna szén-dioxid kibocsátását teszi elkerülhetővé – de ez persze erősen függ attól, hogy az akkumulátorokba kerülő áram milyen forrásból származik.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikk24 Tesla hajtja, de csak 80 kilométert tud menni, és egyébként is szenet fog szállítaniKína hamarosan vízre bocsátja az első teljesen elektromos teherhajóját.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgyre nagyobb hajókat építünk, amiket egyre nehezebb kimenteniA teherhajók egyre nagyobbak és ormótlanabbak, aminek egyelőre nehéz felmérni a tengeri áruszállítás biztonságára gyakorolt hatását.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMár Putyint is nyugtalanítja, hogy egyre nagyobb gondok vannak az orosz folyami logisztikávalKedvező körülmények között majdnem olyan sok árut visznek az orosz folyami hajók és uszályok, mint a közúti, vasúti és légi fuvarozás együtt. De egyre ritkábbak a kedvező körülmények.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech elektromos hajó hajó hajózás Kína teherhajó Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Fazekas Dóra Hidi János
2025. június 8. 06:04 Tech, Világ

Tényleg nem megyünk semmire a zöld átállással?

Exponenciálisan nő a zöldenergia termelése és felhasználása, de a fosszilis források kiváltásához az is kell, hogy legyen erre szándék.

Vámosi Ágoston
2025. május 22. 13:05 Tech, Vállalat

Új szakaszba lép az eladók nélküli boltok hazai elterjedése a Szegen megnyitott üzlettel

Szegeden nyitott meg az ország valószínűleg első hibrid működtetésű üzlete. A technológiát szlovák és cseh Coopokban is alkalmazzák.

Pletser Tamás
2025. május 14. 05:50 Pénz, Tech

A jelenlegi nukleáris technológia egy üzleti zsákutca

Az atomenergia reneszánszához technológiai áttörés kell, a hagyományos erőművek építésével az államok veszteséges projekteket támogatnak.

Fontos

Bucsky Péter
2025. június 18. 06:03 Közélet, Vállalat

Nem járnának rosszul a magyar autósok az orosz olajimport megszűnésével

Meg vannak számlálva Magyarország orosz olajimportjának napjai, ha nem tudja megfúrni a kormány az Európai Bizottság tegnap bemutatott javaslatát.

Vámosi Ágoston
2025. június 17. 13:57 Világ

A benzint, a gázolajat és a gázfűtést is drágítaná 2027-től az EU klímavédelmi lépése

Sokan ellenzik a lépést, az Európai Bizottság szociális klímaalappal enyhítené a fűtés és az üzemanyagok árának várható emelkedését.

Jandó Zoltán
2025. június 17. 11:22 Adat, Közélet

Az egyik legnagyobb hazai nemzetiség szenvedheti meg a kormány kampányát

A 2022-es népszámláláskor állampolgárság alapján a magyarok után már az ukránok voltak a legtöbben az országban, és azóta ez a szám csak nőtt.