Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. augusztus 2. 13:32 Tech

Vízre bocsátották a világ legnagyobb elektromos teherhajóját

Július végén vízre bocsátották a N997 néven hivatkozott teherhajót Kínában, amely 700 egységkonténeres kapacitásával jelenleg a legnagyobbnak számít az egyelőre nem túl népes elektromos hajtású mezőnyben.

Ahogy egy szaklap írja, a hajó építése tavaly decemberben kezdődött a Sanghajtól nem messze lévő Jangcsouban, az építtető Cosco – a világ egyik legnagyobb teherhajózási vállalata – elsősorban a Jangcén fogja használni gyűjtőszállítmányozásra, azaz a folyó mentén lévő üzemekből szedi majd össze az exportra szánt árut, amelyet óceánjárók visznek el a tengerentúlra.

Az N997, forrás: Cosco

A 120 méter hosszú, 10 ezer tonnás vízkiszorítású hajó a tengerre csak a partok mentén merészkedhet ki, mert a merülése maximum 5,5 méter. A meghajtást két 900 kilowattos motor biztosítja, amelyeket összesen 50 megawattórás kapacitású akkumulátorok látnak el árammal.

Ez jelenleg a legnagyobb kapacitás egy hajó fedélzetén, és az elrendezés lehetővé teszi, hogy kiemeljék az akkumulátorblokkot a hajóról, kicseréljék egy feltöltöttel, ami végrehajtható akkor, amikor egyébként is rakodási műveletet végeznek. Helyet persze foglalnak az akkumulátorok, 36 konténernyit, ami nagyjából 5 százaléka a szállítható mennyiségnek.

Az N997-nek egyébként lesz egy testvérhajója, amelyet jelenleg is építenek, szintén a Cosco-csoport számára. A vállalat szerint egy ilyen hajó egy nap alatt 32 tonna szén-dioxid kibocsátását teszi elkerülhetővé – de ez persze erősen függ attól, hogy az akkumulátorokba kerülő áram milyen forrásból származik.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikk24 Tesla hajtja, de csak 80 kilométert tud menni, és egyébként is szenet fog szállítaniKína hamarosan vízre bocsátja az első teljesen elektromos teherhajóját.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgyre nagyobb hajókat építünk, amiket egyre nehezebb kimenteniA teherhajók egyre nagyobbak és ormótlanabbak, aminek egyelőre nehéz felmérni a tengeri áruszállítás biztonságára gyakorolt hatását.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMár Putyint is nyugtalanítja, hogy egyre nagyobb gondok vannak az orosz folyami logisztikávalKedvező körülmények között majdnem olyan sok árut visznek az orosz folyami hajók és uszályok, mint a közúti, vasúti és légi fuvarozás együtt. De egyre ritkábbak a kedvező körülmények.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech elektromos hajó hajó hajózás Kína teherhajó Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2024. június 18. 16:30 Tech, Vállalat

Közép-kelet-európai versenytársak szorítják ki a magyar tőkét a magyar e-kereskedelemből

A Foxpost eladása újabb jele annak, hogy a régióban hosszabb távon a magyar cégek nem rúgnak labdába.

Hidi János Kovács Márton
2024. június 16. 05:42 Tech, Világ

Felgyorsítható a zöld átmenet, vagy bukni fogjuk a klímacélokat?

A jó trend már kialakult, de nincs elég beruházás ahhoz, hogy elérjük a párizsi klímakonferencián kitűzött klímacélt. Miben lehet mégis bízni?

Torontáli Zoltán
2024. május 23. 05:07 Tech, Vállalat

Három magyar élelmiszerboltlánc kezd kísérletezni a személyzet nélküli nyitva tartással

Nagy az óvatoskodás a témában, mert az indulás erősen kísérleti jellegű lesz.

Fontos

Stubnya Bence
2024. június 24. 10:56 Adat, Élet

Nőtt az anyagi összeomlás szélén állók aránya Magyarországon

Az arány 1 százalékpontot romlott tavaly 2022-höz képest, de még így is jobb a helyzet, mint 2013-ban.

Jandó Zoltán
2024. június 24. 05:03 Közélet

Annyi pénz ömlött a magyar fociba, hogy Ausztrián kívül mindenkit lehagytunk a régióban

Pénzügyileg olyan ütemben fejlődik 2010 óta a magyar labdarúgó élvonal, amit a régióban még csak megközelíteni sem tud egyetlen más liga sem.

Ercse Kriszta
2024. június 23. 06:35 Élet, Közélet

Az oktatási rendszer alapvető hibáit mutatja, hogy ilyen sokan megbuknak elsőben

Logisztikai és nem szakmai alapon kényszerül sok gyerek túl korán az általános iskolába, ahol nem kapja meg a számára szükséges támogatást.