Hírlevél feliratkozás
Debreczeni Anna
2024. január 22. 09:43 Pénz

Az akkumulátorgyárak mellé sorban jönnek Magyarországra a bankok is Dél-Koreából

Irodát nyit Budapesten a második legnagyobb dél-koreai bank, a Hana Bank, hogy segítse a Magyarországon az akkumulátoriparban működő dél-koreai vállalatok finanszírozását, az üzleti kapcsolatok építését.

  • A harmadik és negyedik legnagyobb koreai bank, a Shinhan és a Woori már 2021 óta jelen van, csakúgy, mint az állami KDB.

„A budapesti irodánk az akkumulátorgyártásban érdekelt koreai vállalatokat támogatja a szerződéskötésekben piackutatás és helyi üzleti kapcsolati hálózatépítő szervezet segítségével” – nyilatkozta a Hana Bank egy tisztviselője.

Számokban: Dél-Korea 2014-2021 között 952 millió euróról 6926 millió euróra növelte magyarországi működőtőke-befektetési állományát, amivel a negyedik legnagyobb külföldi befektető lett.

  • Magyarország 2022-ben már Kína, Lengyelország és az USA mögött a világ negyedik legnagyobb akkumulátorgyártója volt.

Tágabb kontextus: a világ hat legnagyobb akkumulátorcella-gyártója közül már négy (CATL, BYD, SK On, Samsung SDI) jelen van Magyarországon, az SK és a Samsung dél-koreai.

Mit mondanak ők? A Koreai Kereskedelmi és Befektetési Ügynökség (KOTRA) anyaga szerint „Magyarország más európai országoktól eltérően nyitott a koreai és kínai befektetések előtt.”

Felülnézet: a jelenlegi tendenciák alapján a 2020-as évtized második felére Kína és Dél-Korea felzárkózhat Németország mögé a legnagyobb magyarországi működőtőke-befektetők sorában, az akkumulátoripari beruházások miatt.

Mi várható? A KOTRA jelentése szerint a dél-koreai üzleti érdekeltségek stabilitását nagyban befolyásolja, hogy milyen gyorsan épül ki a gyártást segítő infrastruktúra.

  • A Samsung gödi telepénél 30 milliárd forint ment el az áram-, gáz-, és vízhálózat fejlesztésére, az SK iváncsai beruházásánál közlekedési és közműfejlesztésre 50 milliárd forintot hagyott jóvá a kormány.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTíz év késéssel beindult a keleti nyitás, csak közben elvesztette értelmétKína és Dél-Korea az akkumulátorgyártás felfutásával az utóbbi években a legnagyobb magyarországi befektetők közé került – ám ezekre a befektetésekre ma már jóval kisebb szükség van, mint 2010-ben.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzapulták az autógumi-üzemeket, de az akkugyárak sokkal rosszabbak lehetnekOlyan ágazatra fekszik rá az ország hatalmas erővel, amelynek nagyon alacsony a hozzáadott értéke. Ennél a korábbi mumus abroncsgyárak is többet tesznek hozzá a magyar gazdasághoz.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikk1300 milliárd forintba kerülnek az akkugyárak, de nem sok hasznot várhatunk tőlükMagyarország elégítheti ki az európai akkumulátorigény 20-30 százalékát, de gazdasági értelemben ez még inkább „összeszerelőüzem”, mint az autógyártás.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Pénz akkumulátorgyár akkumulátorgyártás akkumulátoripar bank befektetés dél-korea Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Avatar
2024. november 14. 10:36 Pénz

Futóhomokra épül az adócsökkentő dubajozás

Számos magyar vállalkozó akarja csökkenteni adóterhét Dubajon keresztül, ám az ezt szolgáló megoldások sokkal kockázatosabbak, mint azt a legtöbben hiszik.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.