A svéd sajtó beszámolói szerint szervezett utakon szereznek vezetői engedélyt Romániában olyan svédországi, Európán kívülről érkezett bevándorlók, akik ezt a skandináv országban nem tudták megtenni, vagy valamiért meg sem próbálkoztak ezzel. Az utóbbi okai közé tartozhatnak az ottani képzés magas költségei, valamint az időigénye, Svédországban ugyanis a jelek szerint komolyabban veszik a követelmények teljesítésének ellenőrzését.
Ha Romániában sikerült megszerezni a jogosítványt, akkor Svédországban már csak honosíttatni kell, ami szintén igényel némi ráfordítást, ám mivel két uniós tagállamról van szó, ezért ez még mindig sokkal egyszerűbb, mint odahaza végigcsinálni a képzést.
A jelek szerint Romániában az Európai Unión kívül megszerzett jogosítványt is egyszerűbb honosíttatni, mint Svédországban, ezért ezt ott teszik meg, így odahaza már egy uniós jogosítványt kell honosíttatni.
A svéd rendőrség tisztában van a jelenséggel, és nem örül neki. A nyugat-svédországi régió közlekedési rendőrségét vezető Anders Schäf szerint legalábbis problémákhoz vezethet, ha valaki nem ott szerez jogosítványt, ahol életvitelszerűen közlekedik majd az autójával.
Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkFélmilliónál több lejárt okmányt kell lecserélni, de időpontot már alig lehet foglalni BudapestenAz első félév végéig 350 ezer embernek kell lecserélnie a személyazonosító okmányait, amire nem készültek fel a kormányablakok.
Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzórják a 700 ezer forintos büntetéseket a külföldi fuvarozócégekre a svédekA sofőr nem töltheti a hosszú pihenőidejét a kamionban, vagy haza, vagy szállodába kell mennie.
Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMegnéztük, hol olcsóbb a Lidl, Magyarországon vagy RomániábanA korábbi francia-magyar összehasonlításunk után most a Transindex közreműködésével Kolozsváron vettük meg ugyanazokat az élelmiszereket egy Lidlben, mint Budapesten. Az eredmény ezúttal is tanulságos lett.
G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés
Élet autózás jogosítvány közlekedés Románia Svédország vezetői engedély Olvasson tovább a kategóriában
Élet
Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.
Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.
Szigorításról szólnak a hírek, pedig stabilizálódik a távmunka szerepe, és egyre inkább látszik, hogy hány irodai nappal kerülhetők el a hátrányai.
Fontos
Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.
Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.
A nehézségekben a rossz kormányzási gyakorlatoknál is nagyobb szerepe lehet az adóelkerülésnek és az egyoldalú kereskedelmi kapcsolatoknak.
Miközben a vámfenyegetések uralják a híreket, egyes logisztikai szakemberek szerint még ennél is súlyosabb felfordulást okozhat a kínai gyártmányú hajókra kivetendő amerikai extraadó terve.
A harmadik legolcsóbb volt a magyarországi munkaerőköltség az Európai Unióban 2024-ben.
Elrendelte a Brasil Államkötvény Hasznosító Zrt. kényszertörlési eljárásának megindítását a cégbíróság. A döntés még február végén született, de csak múlt héten tették közzé.
Rendkívül kevés, mindössze 5653 gyermek született februárban a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) előzetes adatai szerint. A friss statisztika illik az élveszületések számának csökkenő trendjébe, ami az utóbbi két évben kezdett kibontakozni. A csökkenő születésszámmal a teljes termékenységi arányszám is mérséklődik, a természetes fogyás pedig gyorsul.
4,5 százalékra módosította a kormány az idei évre vonatkozó inflációs előrejelzését – jelentette be Nagy Márton csütörtökön a közösségi oldalán.
Voltak már hasonló nagyságú korrupciógyanús ügyek, de olyan valószínűleg még nem, ahol ennyire hatékonytalanul forgatták át magánkezekbe a közvagyont.
25 százalékkal emeli Donald Trump az Egyesült Államokba szállított személyautókra és ezek alkatrészeire kivetett vámot, így az EU-val szemben ez 27,5 százalék lesz. A kisteherautókra eddig érvényben lévő 25 százalékos vám 50 százalékra emelkedik. (Ha a 25 százalék valóban a korábbiakra rakódik rá, mint egy fehér házi illetékes jelezte.)
A korábbi teljes kudarc után az utóbbi napokban működni látszik az energetikai létesítményekre amerikai közvetítéssel létrejött orosz-ukrán tűzszünet, a hasonló fekete-tengeri egyezmény sorsa azonban több mint bizonytalan.
A magyarországi orosz olajimport számottevő része egy olyan közvetítő cégen keresztül érkezett, amely rendre Mol-közeli ügyletekben tűnt fel.
Vannak előnyeik, de a magyar fintech szolgáltató a külkereskedelemhez nem passzol, nemzetközi versenytársai pedig az áfakörös működésnél esnek ki.