Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. december 24. 07:55 Élet

Megosztott az ország, ha a halászlé és a töltött káposzta között kell dönteni

Van néhány étel, ami rendszerint karácsonykor kerül az étkezőasztalra Magyarországon. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy minden év decemberében hirtelen megugrik az érdeklődés iránta az interneten. A Google kereséseken jól látszik, hogy az olyan karácsonyi klasszikusok után, mint a halászlé, a pulyka, a lazac, a töltött káposzta és a bejgli, minden év decemberében kutatnak leginkább a magyar internetezők.



Az is szembetűnő a fenti ábrán, hogy bár az utóbbi években a bejgli iránti érdeklődés hatalmasat ugrott, a vizsgált ételek közül mégiscsak a töltött káposzta, a halászlé és a pulyka beütését regisztrálta a legtöbbször a Google 2004 óta. E három ételre koncentrálva pedig feltűnik egy újabb érdekes tendencia, miszerint a 2010-es évektől kezdve a karácsonyi szezonokban a halászlé és a töltött káposzta egyre jobban izgatta a magyar internetezőket, míg a pulyka háttérbe szorult. Tavaly decemberben például a töltött káposztát, ha csak egy hajszálnyival is, de többször ütötték be a Google-ba, mint Orbán Viktor nevét az idei országgyűlési választás hónapjában.



Területi szempontból is érdekes különbségek mutatkoznak az országon belül. Az alábbi térképen jól látszik*A 2004. január és 2018. november közötti összes keresést nézve kaptuk ezeket az eredményeket, tehát nem csak a karácsonyi szezonra vonatkoznak a térképek., hogy a megyéket külön vizsgálva a töltött káposzta-halászlé-pulyka hármasból az ország döntő részén a káposztát övezi a legnagyobb érdeklődés. Ugyanakkor van négy déli megye, Baranya, Tolna, Bács-Kiskun és Csongrád, ahol a halászlét részesítik előnyben az internetezők.



Érdemes végül megfigyelni az alábbi térképen azt is, hogy Magyarországon kívül hogy alakul ezeknek az ételeknek a keresettsége*Itt is a magyar megnevezésüket vizsgáltuk, tehát az eredmények az adott országokban magyarul beszélőkre vonatkoztathatók.. Szembetűnik ugyanis, hogy a halászlé csak szláv országokban (Csehország, Szerbia, Szlovákia, Ukrajna) tör az élre, míg a többi országban, ahonnan értékelhető mennyiségű adatot gyűjtött a Google, a töltött káposzta vezet. Az egyetlen kivétel Románia, ahol a pulyka izgatja a leginkább a magyarul tudó internetezőket.


Élet étel Google Trends karácsony Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Avatar
2020. február 21. 17:31 Élet

Akár egy honlap színeivel is befolyásolhatják, hogy hová tesszük a pénzünket

Megvizsgálták kutatók, és működik. Apróságokkal lehet hatni a legfontosabb döntéseinkre.

Stubnya Bence
2020. február 20. 12:26 Élet

A titokban szivárogtatott metán miatt még jobban rombolja az éghajlatot az olaj- és gázipar

A metán természetes módon és a földgáz kitermelése közben is a légkörbe kerülhet. Egy új tanulmány szerint jelentősen alulbecsültük az olajipar szerepét.

Torontáli Zoltán
2020. február 19. 17:07 Élet, Világ

Olyan, mintha szó szerint a kénköves pokolban lenne a munkahelyed

Az indonéziai kénbányászok joggal pályázhatnának a világ legrosszabb munkahelye címére.

Fontos

Kasnyik Márton
2020. február 22. 07:16 Podcast

Palócz Éva: A fiatal generáció hadra fogható része elveszett az ország számára

G7 Podcast! A vendégünk a Kopint-Tárki vezérigazgatója, aki szerint a magasabb bérek két úton is termelékenyebbé tehetik a magyar cégeket: a gyengébbek lehúzzák a rolót, a jobbak előremenekülnek.

Fabók Bálint
2020. február 21. 06:53 Vállalat

Bolti dolgozóik mesélik el, hogy miért ilyen irdatlanul hatékony az Aldi és a Lidl

Ha nincs elég forgalom, egyszerűen hazaküldenek valakit. A magyar bevásárlást teljesen felforgató diszkontok egészen máshogyan működnek, mint a hagyományos áruházak, a dolgozóikkal beszéltünk a különbségekről.

Jandó Zoltán
2020. február 20. 14:05 Közélet

Egy Puskás stadionnyi pénzt költhet propagandára az állam

Bár a kommunikáción korábban sem spórolt a kormányzat, most az eddigiekhez képest is egészen elképesztő összegben kötött szerződést a Nemzeti Kommunikációs Hivatal.