Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. december 24. 07:55 Élet

Megosztott az ország, ha a halászlé és a töltött káposzta között kell dönteni

Van néhány étel, ami rendszerint karácsonykor kerül az étkezőasztalra Magyarországon. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy minden év decemberében hirtelen megugrik az érdeklődés iránta az interneten. A Google kereséseken jól látszik, hogy az olyan karácsonyi klasszikusok után, mint a halászlé, a pulyka, a lazac, a töltött káposzta és a bejgli, minden év decemberében kutatnak leginkább a magyar internetezők.



Az is szembetűnő a fenti ábrán, hogy bár az utóbbi években a bejgli iránti érdeklődés hatalmasat ugrott, a vizsgált ételek közül mégiscsak a töltött káposzta, a halászlé és a pulyka beütését regisztrálta a legtöbbször a Google 2004 óta. E három ételre koncentrálva pedig feltűnik egy újabb érdekes tendencia, miszerint a 2010-es évektől kezdve a karácsonyi szezonokban a halászlé és a töltött káposzta egyre jobban izgatta a magyar internetezőket, míg a pulyka háttérbe szorult. Tavaly decemberben például a töltött káposztát, ha csak egy hajszálnyival is, de többször ütötték be a Google-ba, mint Orbán Viktor nevét az idei országgyűlési választás hónapjában.



Területi szempontból is érdekes különbségek mutatkoznak az országon belül. Az alábbi térképen jól látszik*A 2004. január és 2018. november közötti összes keresést nézve kaptuk ezeket az eredményeket, tehát nem csak a karácsonyi szezonra vonatkoznak a térképek., hogy a megyéket külön vizsgálva a töltött káposzta-halászlé-pulyka hármasból az ország döntő részén a káposztát övezi a legnagyobb érdeklődés. Ugyanakkor van négy déli megye, Baranya, Tolna, Bács-Kiskun és Csongrád, ahol a halászlét részesítik előnyben az internetezők.



Érdemes végül megfigyelni az alábbi térképen azt is, hogy Magyarországon kívül hogy alakul ezeknek az ételeknek a keresettsége*Itt is a magyar megnevezésüket vizsgáltuk, tehát az eredmények az adott országokban magyarul beszélőkre vonatkoztathatók.. Szembetűnik ugyanis, hogy a halászlé csak szláv országokban (Csehország, Szerbia, Szlovákia, Ukrajna) tör az élre, míg a többi országban, ahonnan értékelhető mennyiségű adatot gyűjtött a Google, a töltött káposzta vezet. Az egyetlen kivétel Románia, ahol a pulyka izgatja a leginkább a magyarul tudó internetezőket.


Élet étel Google Trends karácsony Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Váczi István
2019. március 19. 06:53 Élet

Tízmilliókat vittek szatyrokban, amikor még hagyták trükközni a boltosokat

A hatékony ellenőrzés bevezetése előtt elég volt néhány fifikás trükk és némi jogászkodás a jókora hasznot hajtó adócsaló kereskedelmi hálózatok működtetéséhez.

Váczi István
2019. március 18. 17:16 Élet

Az ügyfelek mondhatják meg, hogyan öltözzenek a bankárok

Miközben az amerikai Goldman Sachs lazított alkalmazottainak öltözködési szabályain, egy német pénzintézet az ügyfelek véleményét kéri ki az ügyben.

Torontáli Zoltán
2019. március 17. 07:37 Élet

A rendszerváltás környéki seftelés remek üzleti iskola volt, amely ma hiányzik

Egyre közelebb kerülnek a nyugdíjhoz a nyolcvanas évek végének legjobb üzletkötői, és nem látszik az utánpótlás.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. március 18. 06:52 Vállalat

Mostantól nem ehetsz úgy Big Mac-et, hogy abból ne részesüljön a NER

Teljes modellváltást hajt végre Magyarországon a McDonald’s azzal, hogy helyi leányát eladja egy kormányközeli üzletembernek. Mostantól mindent a marketes Scheer Sándor felügyel.

Wiedemann Tamás
2019. március 15. 14:51 Adat

Nehéz lesz utolérni Ausztriát, ha ott 22-szer több szabadalmi kérelmet nyújtanak be

Nagyon kevés a magyarországi szabadalmi kérvény, és azokat is a multik adják be. A statisztikákból is látszik, milyen nagy verseny van az önvezető autók fejlesztésében.

Hobot Péter Avatar
2019. március 14. 12:51 Élet

Nem lehetsz igazán sikeres, ha a pénz miatt dolgozol

Azok válnak sikeresebbé, akik hivatásként tekintenek a munkájukra, állítója a Yale professzora. A vezetőknek sem árt, ha odafigyelnek arra, hogy az alkalmazottaik értéknek lássák a saját munkájukat.