Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2018. szeptember 15. 13:30 Élet

Feltalálták a széken halmozódó félszennyes ellenszerét

Talán mindenki, de egy magamfajta millenial számára biztosan hétköznapi dilemma, hogy mit kezdjünk egy egyszer/párszor viselt nadrággal vagy pulcsival. Még nem igazán piszkos vagy büdös, mégsincs az az érzete, mint egy frissen mosott ruhának. Ezért nem dobjuk ki a szennyesbe, de nem is tesszük vissza a szekrénybe, hanem kiszervezzük a problémát egy rendszeretőbb hozzátartozónknak vagy a pár nappal későbbi önmagunknak.

Így ezek a párszor használt ruhák leginkább egy széken vagy egy fotelban végzik, és saját tapasztalatom alapján elképesztő ütemben képesek szaporodni, ha kicsit kihagy a figyelmünk. A jelenségnek már van angol elnevezése is, chardrobe, amit ha nagyon le szeretnénk fordítani, akkor kénytelenek lennénk a székrény kifejezést használni.

A jelenség annyira elterjedt, hogy a világ egyik vezető fogyasztási cikkeket*mint például a Knorrt, a Ramát vagy a Domestost gyártó és forgalmazó vállalata, az Unilever is elkezdte kutatni. Arra jutott, hogy az Y-generáció tagjainak (angolul leginkább millenials, nagyjából a nyolcvanas évek eleje és a kilencvenes évek közepe között születettek) 60 százalékánál megszokott tevékenység a ruhák székekre tornyosítása.

A jelenség leginkább arra vezethető vissza, hogy egyre több ruhánk van, viszont egyre kevesebb időnk, legalábbis egyre kevesebb időt szeretnénk szánni a mosásra. A Reuters szerint az Y-generáció tagjainál az idő mellett fontos szempont, hogy környezetkímélőbbek legyenek.

Egy ilyen tömeges és lényegében megoldatlan gyakorlat egyben óriási üzleti lehetőség is a világ vezető mosószergyártóinak. Az ilyen cégek a korábbi évtizedekben leginkább azon versenyeztek, hogy minél hatékonyabb és kímélőbb mosószereket gyártsanak.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTényleg fehérebb lesz tőle a zokni? Bejutottunk a mosóporok csúcslaborjábaAzt hiszed, a mosás egyszerű dolog, és már mindent kitaláltak benne, aztán kiderül, hogy mérnökök hada dolgozik új technológiákon, és óriási pénzért kutatják, hogy milyen mosószert veszel majd méginkább.

 

Az elmúlt években viszont már azzal is próbálkoznak, hogy alkalmazkodjanak a megváltozott igényekhez. Az Unilever most előállt egy Day2-nak elnevezett spray-vel, amely három dologra jó: illatosít, elsimítja a gyűrődéseket és lágyítja a ruha szövetét. A mosást nem helyettesíti, mert a foltokat és a szennyeződéseket nem távolítja el, csak lényegében felfrissíti a ruhákat.


A spray használata

Egy doboz spray ára 7,5 font (2730 forint), és egyelőre csak az Egyesült Királyságban kapható (illetve az Amazonon). A gyártó szerint a Day2 amellett, hogy időt spórol meg a mosással, környezetkímélő is. Egy doboz spray-vel egy teljes mosást ki tud váltani, amihez 60 liter víz szükséges. Jelenlegi ára azonban nem versenyképes egy mosáséval, ugyanis egy mosókapszula ára általában kevesebb száz forintnál.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet mosópor unilever Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Lukács András
2025. március 20. 16:12 Élet

Ne támogassuk tovább a gazdagokat!

Közvetlenül és közvetve is sok pénzzel támogatja a földgáz, a benzin és a gázolaj felhasználását az állam, ami növeli a társadalmi egyenlőtlenségeket.

Hajdu Miklós
2025. március 17. 06:00 Adat, Élet

Ezeken a településeken fojthatja le az ingatlanpiacot az identitásvédelem

Nyolc év alatt tízszeresére dráguló falura is van példa, a top 10-be pedig több mint hatszorozódó árakkal lehetett bekerülni a kistelepülések körében.

G7.hu
2025. március 14. 15:08 Élet

Bucsky Péter, a G7 újságírója kapta a Tarnói Gizella-díjat

A G7 külső munkatársa, Bucsky Péter nyerte el a Tarnói Gizella emlékére alapított, a gazdasági újságírás kiemelkedő teljesítményeiért járó jutalmat.

Fontos

Karsai Gábor
2025. március 20. 05:50 Közélet

Az ellenzéki győzelem esélye esztelen állami költekezéshez vezet

A kormány természetének megfelelően saját politikai hatalmának biztosítására törekszik, a társadalmi jólét tartós emelésére csak a látszat szintjén.

Stubnya Bence
2025. március 19. 05:50 Vállalat

Kitörési lehetőséget is látnak a magyar beszállítók az autóipar válságában

A szűkülő piacon nehéz alkalmazkodni az elektromos átálláshoz, de nem lehetetlen, ilyen most a magyar járműipar alulnézetből.

Mészáros R. Tamás
2025. március 18. 05:50 Közélet, Világ

Életünk végéig dolgoznunk kell, ha a társadalom ennyire elöregedik

Az öregedő országokban egyre több 65 éven felüli dolgozik és a relatív szegénységben élő idősek aránya is nő.