A nagy autógyárak kommunikációjából gyakran nem derül ki, hogy mekkora változások zajlanak a piacon, részben az elektromos hajtás terjedése, részben a koronavírus-járvány következményei miatt, a beszállítók mozgása viszont sokszor többet árul el a valóságról. Ahogy arról korábban írtunk, a német autógyártók harmadik legnagyobb beszállító cége, a ZF májusban 10 százalékos globális létszámcsökkentést jelentett be, most pedig azt, hogy felhagy a belső égésű (benzines és dízel) motorokkal hajtott autók alkatrészeinek fejlesztésével.
Az Egerben 1700 főt foglalkoztató ZF Hungária Kft. anyavállalata alaposan átszervezi magát, a Handelsblatt tudósítása szerint egy új egységbe helyezi az elektromos hajtással kapcsolatos összes tevékenységét. Ez várhatóan évi 10 milliárd eurós forgalmat kezel majd, vagyis a teljes csoport bevételének egynegyede rajta keresztül áramolhat majd a céghez. Ez pedig egyértelműen arra utal, hogy a megrendelők is nagy ütemben tolják el a gyártásukat az elektromos hajtás irányába.
Ahogy a Handelsblatt emlékeztet, a Bosch két éve már végrehajtott egy hasonló átszervezést, és annak is az volt az elsődleges célja, hogy az e-hajtással kapcsolatos megrendelői igényeket egy kézből, rugalmasabban tudja kiszolgálni.
A német lapnak egy anonimitást kérő, a cég belső ügyeit ismerő szakértő azt mondta, a koronavírus-járvány egyik következménye az elektromos hajtásra való áttérés felgyorsulása lesz. Az új egység vezetője a 46 éves Stephan von Schuckmann lesz, aki új lendületet adhat a cégnek, elődje, a 63 éves Michael Hankel nyugdíjba vonul.
Vállalat
Fontos