Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. július 31. 15:07 Vállalat

Nem fejleszt többé benzines autókhoz alkatrészt a harmadik legnagyobb német beszállító

A nagy autógyárak kommunikációjából gyakran nem derül ki, hogy mekkora változások zajlanak a piacon, részben az elektromos hajtás terjedése, részben a koronavírus-járvány következményei miatt, a beszállítók mozgása viszont sokszor többet árul el a valóságról. Ahogy arról korábban írtunk, a német autógyártók harmadik legnagyobb beszállító cége, a ZF májusban 10 százalékos globális létszámcsökkentést jelentett be, most pedig azt, hogy felhagy a belső égésű (benzines és dízel) motorokkal hajtott autók alkatrészeinek fejlesztésével.

Az Egerben 1700 főt foglalkoztató ZF Hungária Kft. anyavállalata alaposan átszervezi magát, a Handelsblatt tudósítása szerint egy új egységbe helyezi az elektromos hajtással kapcsolatos összes tevékenységét. Ez várhatóan évi 10 milliárd eurós forgalmat kezel majd, vagyis a teljes csoport bevételének egynegyede rajta keresztül áramolhat majd a céghez. Ez pedig egyértelműen arra utal, hogy a megrendelők is nagy ütemben tolják el a gyártásukat az elektromos hajtás irányába.

Ahogy a Handelsblatt emlékeztet, a Bosch két éve már végrehajtott egy hasonló átszervezést, és annak is az volt az elsődleges célja, hogy az e-hajtással kapcsolatos megrendelői igényeket egy kézből, rugalmasabban tudja kiszolgálni.

A német lapnak egy anonimitást kérő, a cég belső ügyeit ismerő szakértő azt mondta, a koronavírus-járvány egyik következménye az elektromos hajtásra való áttérés felgyorsulása lesz. Az új egység vezetője a 46 éves Stephan von Schuckmann lesz, aki új lendületet adhat a cégnek, elődje, a 63 éves Michael Hankel nyugdíjba vonul.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMinden tizedik dolgozójától megválik az egyik legfontosabb magyar autóipari beszállító csoportNégy és fél év alatt 15 ezer embert kell elküldeni a ZF-nél, és ennek csak a fele lesz Németországban. A cég egyik fontos leányvállalata Egerben van.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autó elektromos autó fejlesztés ZF ZF Hungária Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.