Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. május 29. 10:31 Vállalat

Minden tizedik dolgozójától megválik az egyik legfontosabb magyar autóipari beszállító csoport

Az egri székhelyű ZF Hungária Kft. 2018-ban 77,8 milliárd forint bevétel mellett 2,8 milliárd forint adózott nyereséget ért el, és éves átlagban 1700 főnek adott munkát. A koronavírus-járvány miatt a társaság német anyavállalata azonban most bejelentette, hogy 2025-ig összesen 15 ezer embertől kell megválnia, és az érintetteknek a fele dolgozik Németországban.

A német sajtó nem tud részleteket arról, hogy a ZF Friedrichshafen mit tervez a leányvállalatainál. A ZF az autóipar egyik legfontosabb, leginnovatívabb alkatrész beszállító csoportja, világszerte 148 ezer dolgozót foglalkoztat.

A csoport magyar honlapja szerint A ZF Hungária Kft. manuális és automatizált sebességváltók, illetve ezek alkatrészeinek gyártásával és értékesítésével foglalkozik. Vevőik teherautókba, buszokba, kis haszonjárművekbe és személygépjárművekbe építik be az alkatrészeket, 2018 ősze óta pedig automata sebességváltókat is gyártanak.

A leépítésre egyértelműen azért van szükség, mert visszaesett a társaság megrendelés állománya, ami egyáltalán nem jó hír az autóipari beszállítókra vastagon építő magyar gazdaság számára.

Ahogy a Frankfurter Allgemeine Zeitung írja, a ZF azért került csapdába, mert két korábbi felvásárláshoz, a TRW és a Wabco megvételéhez jelentős hiteleket vett fel. A konstrukció szokás szerint tartalmaz bizonyos eredményességi mutatókat, amelyekhez a pénz folyósítása kötve van, legtöbbször egy bizonyos üzemi nyereségszint elérése szokott lenni a kikötés. A koronavírus-járvány miatt megzuhanó autóipari kereslet miatt azonban félő, hogy a ZF ezeket a feltételeket nem tudja majd teljesíteni, ekkor viszont a felvett hitel részleteit vissza kell fizetni, a további tőke forrása elapad, vagy sokkal keményebb feltételekhez kötődik, ami pénzügyileg lehetetlen helyzetbe hozza a céget.

A ZF úgy fogalmaz, hogy “ha bizonyos mérőszámokat nem teljesít, akkor elveszti a pénzügyi függetlenségét, ezt pedig szeretné elkerülni”.

A német államtól kapott segítség, a csökkentett munkaidő miatt kieső bérek pótlása (kurzarbeit) a társaság szerint átmeneti megoldásnak jó volt, de hosszabb távon nem, mert az autóipari visszaesés még 2022-ben is érezteti majd a hatását.

Vállalat autóipar beszállító egér elbocsátás ZF ZF Hungária Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Váczi István
2020. július 4. 13:54 Vállalat

Csendben kimondták egy legendás repülőgép halálos ítéletét

Amit eddig is lehetett sejteni, lényegében hivatalossá vált: két év múlva megszűnik a polgári repülés egyik ikonikus típusa, a Boeing 747-es gyártása.

Torontáli Zoltán
2020. július 3. 10:26 Vállalat, Világ

A Lidl 13 eurós sportcipőjét majdnem 1300 euróért árulják a neten

Ilyen az, ha egy olcsó termékből kevés van, de a keresletet a divat az egekbe tolja.

Váczi István
2020. július 2. 12:33 Vállalat

Amikor mindenki aranyat vesz, a leggazdagabb közép-európai vállalkozó elad

Tovább csökkentett részesedését egy orosz bányatársaságban Petr Kellner PPF-csoportja, amely a magyar Telenor főtualjdonosa.

Fontos

Torontáli Zoltán
2020. július 4. 07:47 Élet, Világ

Rengeteg műanyag van a ruhádban, amit borzasztó nehéz újrahasznosítani

Míg a PET-palackok és a papír újrahasznosítása technológiailag már régóta megoldott művelet, a textileké még mindig nem az.

Bucsky Péter
2020. július 3. 17:26 Adat

A követhető állami reklámpénzek 84 százaléka NER-cégekhez kerül

Minden harmadik reklámforintot az állam tolja bele a magyar médiába. A Miniszterelnökség közel 14 milliárdot költött a járvánnyal kapcsolatos kommunikációra.

Bucsky Péter
2020. július 2. 06:49 Közélet

Elképesztően drága veszteséggyár lesz, a kormány mégis megépítteti

Külföldi példák alapján nem sok üzleti potenciál lesz a 65 milliárdos hajdúnánási motorversenypályában. A finnek egy hasonló létesítményt nem egész 9 milliárdból hoztak ki.