A cseh TN.cz arról számolt be, hogy olvasói március első napján meglepődve tapasztalták, hogy a helyi Lidl üzletekből mind egy szálig eltűntek azok a vékony, átlátszó nejlonzacskók, amelyekbe általában a péksüteményeket és a zöldség-gyümölcsöket szokták pakolni. Amikor rákérdeztek, hogy hova lettek a szokásos nejlon gurigák, azt mondták nekik, hogy a lánc megszüntette a használatukat.
Az eladók azt tanácsolták a vevőknek, hogy ha nincs náluk saját szövetzsák, akkor vegyenek helyben a boltban. Az újrahasznosított anyagból készült, mosható zsákokat kettesével árulják, összesen 19,9 koronáért (260 forintért).
A lap megkérdezte a Lidl csehországi központját, annál is inkább, mert úgy tűnt, hogy nem minden boltban szűnt meg egyszerre a nejlonzacskó.
A Lidl szóvivője, Michal Farnik hivatalosan csak annyit mondott, hogy “a nejlonnak alternatívát kínáló újrahasználható zsákok a cég Reset-Plastic kampányába illeszkednek, amelynek elsődleges célja a saját márkás termékek műanyag csomagolásának visszafogása, és ezen nagyon keményen dolgozik a társaság”.
A lap emlékeztet arra, hogy a Lidl már tavaly beszüntette az olyan egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását, mint a szívószál, az eldobható pohár vagy a fülpiszkáló.
Tavaly nyáron írtunk arról, hogy a Süddeutsche Zeitung értesülései szerint akkoriban az Aldi azt fontolgatta, hogy a műanyagzacskók után Németországban jelképes 1 eurócentért kezd számlázni, arra ösztönözve a vásárlókat, hogy ne használják azokat. Akkor úgy tűnt, hogy a döntés a lépésről megszületett, de a bevezetés időpontja bizonytalan volt.
Az egyszer használatos műanyagot kiváltó, akár más anyagból zacskókat következetesen és nagyon sokszor kell használni ahhoz, hogy valóban környezettudatos legyen a lépés. Az eddigi kutatások szerint azonban ezen a téren még van mit tanulnia a vásárlóknak, mert az újrahasználható zsákokból is túl sokat vesznek, gyakran hetente cserélik le őket.
Vállalat
Fontos