Az Eurostat friss adatai szerint 2018-ban az uniós országok összesen 4,7 milliárd euró értékben exportáltak elektromos és hibrid meghajtású (elektromos és belső égésű motorral egyaránt ellátott) autókat.
Az import ezzel szemben csak 1,6 milliárd euró volt, vagyis a kereskedelmi többlet 3,1 milliárd euró (azaz durván 1000 milliárd forint) lett. Ha azonban megnézzük az export országonkénti eloszlását, akkor hamar feltűnik, hogy a kivitelben a földrajzi értelemben vett Európához tartozó Norvégia 39, Svájc pedig 4 százalékot képvisel.
Ez azt jelenti, hogy ha ezzel a két, az unióhoz gazdaságilag is meglehetősen szorosan kapcsolódó országgal nem számolunk, akkor az export már csak 2,68 milliárd eurót tett ki, az összesített többlet pedig durván 1 milliárd euróra olvad (mivel ebből a két országból import nem érkezett).
Érdekes, hogy a behozatal elsöprő többsége két ázsiai országból, Dél-Koreából és Japánból érkezett, és Kína egyelőre nem játszik látható szerepet a kereskedelemben.
A legnagyobb exportőr és importőr is Németország, amely a teljes uniós kivitel 64 százalékát, és az import 26 százalékát adja. Az elektromos hajtású autók nemzetközi kereskedelmében érték szerint még a hibrid járművek dominálnak, 60-67 százalékos import-export aránnyal.
Világ
Fontos