Több mint 35 millió dollár értékben vásárolt Tesla-papírokat a magyar származású milliárdos, Soros György befektetési alapja. A Soros Fund Management átváltható vállalati kötvényeket vett, amelyek jövő márciusban járnak le.
Az összeg nem túl jelentős, inkább gesztus értékű, főleg annak tükrében, hogy a Tesla tulajdonosa maga is milliárdos. A hírről beszámoló Reuters hírügynökség szerint Elon Musk kedveli Soros Györgyöt. Úgy tűnik ez a szimpátia kölcsönös, bár az üzleti életben nehéz értelmezni két milliárdos kapcsolatát.
Sokkal inkább tekinthető ez a 35 millió dolláros befektetés egyfajta piacnyugtató lépésnek, hiszen Soros azáltal, hogy megvásárolta a Tesla kötvényeit, kifejezte bizalmát az elektromosautó-gyártó cég iránt, amelyre mostanában rájár a rúd. Persze Soros Györgynek más okból sem teljesenmindegy, hogy mi lesz a Teslával. 2016-ban Musk egy másik cége, az eladósodott SolarCity Corp napelem-gyártó ugyanis 305 millió dollár friss tőkéhez jutott hozzá Soros közvetett segítségével. A cég a napenergiás projektekből származó jövőbeli bevételeinek terhére kapott ennyi pénzt egy Sorosék által kezelt alaptól. Időközben viszont a SolarCity tulajdonosa a Tesla lett.
A Teslának komoly gondjai vannak, óriási elmaradásban van a Model 3 gyártásával, miközben egymás után mondanak fel nála a vezető beosztású munkatársak. A héten jelentette be a Tesla, hogy május végén hat napra leállítja a gyártást a kaliforniai gyárban, hogy megoldást találjanak a gyártósor problémáira, amelyen a Model 3 készül. Az olcsó elektromos autó sikerén függ a cég jövője.
Az eredeti tervek szerint hatezer járműnek kellene a futószalagot hetente elhagynia, de még a múlt hónapban is ennek csak a harmadát, kétezer autót tudott a Tesla heti szinten legyártani. Ahogy korábban megírtuk, Elon Musk teljes egészében robotokkal akarta a Model 3-gyártását megvalósítani, ez azonban nem sült el jól. Erre utal az is, hogy azonnal felvenne háromezer alkalmazottat a gyártósorokra.
A Tesla adósságbesorolását a Moody’s hitelminősítő márciusban a korábbi B3 kategóriáról B2-re rontotta, arra hivatkozva, hogy jelentős elmaradások vannak a Model 3-as gyártásában. A Teslának egy visszahívási akciót is meg kellett hirdetnie, ugyanis a drágább autóikban, a Model S-ben az egyik csavar könnyen korrodálódhat, ami balesetveszélyes. A 2016 áprilisa előtt gyártott autókból 123 ezer darabot kellett visszahívni.
Az önvezető módban halálos balesetet okozó Tesla X híre sem tett jót a cég részvényeinek. Hétfőn Elon Musk már a Tesla dolgozóit nyugtatta, azt állítva, hogy a cég átesett az „alapos átszervezésen”. Úgy tűnik a befektetőket már nehezebb lesz megnyugtatni, de Soros György személye talán segíthet ebben.
Vállalat
Fontos