Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. január 5. 14:46 Vállalat

Fogyóban a Tesla pénze, közben a beígért autókat sem szállítja

A Tesla már decemberre el szerette volna érni, hogy hetente 5 ezer Model 3-ast gyártson, Elon Musk korábban azt ígérte, hogy az év utolsó hónapjában 20 ezer autó fog legördülni a gyártósorokról. Sőt, eredetileg még arról volt szó, hogy 2017 második felében 100-200 ezer kerüljön az utakra.

Ehhez képest a tavalyi teljes negyedik negyedévben mindössze 2425 autó készült, és ebből 1550 került ki a megrendelőkhöz. A heti ötezres gyártási teljesítmény elérését már korábban 2018 tavaszára tolták ki, most pedig kénytelenek voltak még tovább, június végére halasztani a határidőt, és a cég közelménye még ezt is feltételes módban írja. A március végi cél már csak heti 2500 Model 3 gyártása, de a szkeptikusok ebben is alig bíznak.

Az Amerikában 35 ezer dollárba kerülő Model 3 a Tesla első igazi tömegautója lehet, a heti ötezres darabszám elérése pedig azért fontos, mert csak ekkor kezdi el hozni a pénzt a cégnek. Amíg nem pörögnek fel az eladások, addig csak mennek a dollárok, negyedévenként most már több mint egymilliárd ég el belőle. A Bloomberg által megszólaltatott elemzők szerint egyre valószínűbb, hogy a cégnek idén tőkebevonásra lesz szüksége, csak néhányan bíznak abban, hogy ha az év közepétől tényleg elérik a heti ötezres gyártási teljesítményt, akkor ezt el lehet kerülni.

Az elemzők többsége továbbra is bízik a cégben, egyrészt azért, mert úgy gondolják, hogy ha szükség lesz tőkebevonásra, az nem lesz probléma, másrészt pedig hisznek Elon Musknak, aki azzal érvel, hogy a Model 3 a szigorú műszaki követelmények miatt akadozik. A Tesla nem engedheti meg magának, hogy a hozzá kapcsolt magas minőségből engedjen, egy tömeges visszahívás például sokkal nagyobb kárt okozhatna, mint a gyártási célok állandó halogatása.

Az autógyártó a tavalyi negyedik negyedévben összesen 29 ezer 870 autót adott el, amiből 15 ezer 200 volt Model S, és 13 ezer 120 Model X (a maradék 1550 volt a Model 3). Ezek még mindig borzasztóan kis számok a nagy tömeggyártókhoz képest, ami nem lenne baj, csak nehezen teszi érthetővé, hogy piaci tőkeértékben hogyan körözheti le a Tesla például a Fordot. A Tesla tavaly egész évben is csak 101 ezer autót értékesített, vagyis hajszállal tudta túlteljesíteni a 100 ezres előzetes becslését.

A tömegtermelésre való átállás nagyon nehezen megy, a Model S és X gyártósorait például a negyedik negyedévben (előre jelzett módon) vissza kellett fogni, hogy munkaerőt tudjanak átcsoportosítani a Model 3-hoz, amely így is messze elmaradt az elemzői várakozásoktól.

Nagyon nagyra értékeljük a 3-as modellt megrendelő ügyfeleinket, akik továbbra is ragaszkodnak hozzánk, és türelmesen várják az autóikat

– áll a Tesla negyedéves közleményében.

Vállalat model 3 negyedéves jelentés tesla tőkebevonás Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2019. február 15. 10:00 Vállalat

A kamionosok után a buszosoknál is kitörhet a kelet-nyugati európai csata

Az Európai Parlament lényegében helybenhagyta azt a javaslatcsomagot, amely alaposan átrendezheti a buszos közlekedést az unióban.

Fabók Bálint
2019. február 15. 06:53 Vállalat

“Lassacskán kezdenek minket emberszámba venni”: Miskolcig söpör az audis sztrájkhullám

A miskolci SEG Automitive-nál sosem sztrájkoltak, de részben az audisok hatására szokatlan összefogás valósult meg. A vezetők azonban megtörték a lendületet.

Fabók Bálint
2019. február 14. 06:51 Vállalat

A kaviárkirály magyar birodalma, ahol 60 millió forintos halak zsúfolódnak az omladozó kendergyár medencéiben

A román határnál fekvő Komádinál, egy omladozó gyártelepnél állítják elő a világ kaviártermelésének egy százalékát. Cégportré a kaviárkirály magyar birodalmáról.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. február 15. 18:34 Adat

Sehol nem gazdagszik olyan ütemben a foci, mint Magyarországon

Beverekedte magát Európa 20 leggazdagabb ligája közé az nb1, de a régióban mindenhol egészségesebb a focicsapatok bevételi struktúrája.

Wiedemann Tamás
2019. február 14. 11:01 Közélet

Titokzatos szoftver dönt a gyanús napelemes pályázatok nyerteseiről az állami tulajdonú MFB Banknál

A bank szerint ezzel a rendszerrel nem lehet visszaélni, mert a szoftver nem korrupt. De a furfangos jogi magyarázat szerint ellenőrizni sem lehet a programot. Így még gyanúsabb lett a tavalyi egynapos naperőmű-pályázat.

Váczi István
2019. február 13. 16:44 Vállalat

Dupla vagy semmit játszik a Suzuki a botrányos kirúgással

Jogi értelemben valószínűleg bukó helyzetbe hozta magát a Magyar Suzuki, de saját szempontjából ésszerű lépés lehetett: ha nincs szakszervezet, nem lesz sztrájk és „audis” béremelés.