Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. január 5. 14:46 Vállalat

Fogyóban a Tesla pénze, közben a beígért autókat sem szállítja

A Tesla már decemberre el szerette volna érni, hogy hetente 5 ezer Model 3-ast gyártson, Elon Musk korábban azt ígérte, hogy az év utolsó hónapjában 20 ezer autó fog legördülni a gyártósorokról. Sőt, eredetileg még arról volt szó, hogy 2017 második felében 100-200 ezer kerüljön az utakra.

Ehhez képest a tavalyi teljes negyedik negyedévben mindössze 2425 autó készült, és ebből 1550 került ki a megrendelőkhöz. A heti ötezres gyártási teljesítmény elérését már korábban 2018 tavaszára tolták ki, most pedig kénytelenek voltak még tovább, június végére halasztani a határidőt, és a cég közelménye még ezt is feltételes módban írja. A március végi cél már csak heti 2500 Model 3 gyártása, de a szkeptikusok ebben is alig bíznak.

Az Amerikában 35 ezer dollárba kerülő Model 3 a Tesla első igazi tömegautója lehet, a heti ötezres darabszám elérése pedig azért fontos, mert csak ekkor kezdi el hozni a pénzt a cégnek. Amíg nem pörögnek fel az eladások, addig csak mennek a dollárok, negyedévenként most már több mint egymilliárd ég el belőle. A Bloomberg által megszólaltatott elemzők szerint egyre valószínűbb, hogy a cégnek idén tőkebevonásra lesz szüksége, csak néhányan bíznak abban, hogy ha az év közepétől tényleg elérik a heti ötezres gyártási teljesítményt, akkor ezt el lehet kerülni.

Az elemzők többsége továbbra is bízik a cégben, egyrészt azért, mert úgy gondolják, hogy ha szükség lesz tőkebevonásra, az nem lesz probléma, másrészt pedig hisznek Elon Musknak, aki azzal érvel, hogy a Model 3 a szigorú műszaki követelmények miatt akadozik. A Tesla nem engedheti meg magának, hogy a hozzá kapcsolt magas minőségből engedjen, egy tömeges visszahívás például sokkal nagyobb kárt okozhatna, mint a gyártási célok állandó halogatása.

Az autógyártó a tavalyi negyedik negyedévben összesen 29 ezer 870 autót adott el, amiből 15 ezer 200 volt Model S, és 13 ezer 120 Model X (a maradék 1550 volt a Model 3). Ezek még mindig borzasztóan kis számok a nagy tömeggyártókhoz képest, ami nem lenne baj, csak nehezen teszi érthetővé, hogy piaci tőkeértékben hogyan körözheti le a Tesla például a Fordot. A Tesla tavaly egész évben is csak 101 ezer autót értékesített, vagyis hajszállal tudta túlteljesíteni a 100 ezres előzetes becslését.

A tömegtermelésre való átállás nagyon nehezen megy, a Model S és X gyártósorait például a negyedik negyedévben (előre jelzett módon) vissza kellett fogni, hogy munkaerőt tudjanak átcsoportosítani a Model 3-hoz, amely így is messze elmaradt az elemzői várakozásoktól.

Nagyon nagyra értékeljük a 3-as modellt megrendelő ügyfeleinket, akik továbbra is ragaszkodnak hozzánk, és türelmesen várják az autóikat

– áll a Tesla negyedéves közleményében.

Vállalat model 3 negyedéves jelentés tesla tőkebevonás Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2019. május 20. 11:41 Tech, Vállalat

Gyakorlatilag kicsinálják a magyarok második kedvenc okostelefon-márkáját

A magyar okostelefon-piacot is felboríthatja a Huawei-botrány. Itthon az elmúlt hónapokban minden negyedik készüléket a kínai gyártó adta el.

Torontáli Zoltán
2019. május 18. 07:40 Élet, Vállalat

Kész a félig magyar önvezető kamion, már csak a világot kell hozzáigazítani

A technológia ma már nem kérdés, sokkal izgalmasabb, hogy megéri-e az embert leváltani egy gépre. A válasz ugyanis korántsem egyértelmű.

Torontáli Zoltán
2019. május 17. 14:38 Vállalat, Világ

Az online ruhaboltoknak elegük van abból, hogy kölcsönzőként használják őket

Olyan méreteket ölt a ruhavisszaküldés az online üzletekben, hogy a kereskedők elkezdték feketelistázni a renitens vásárlóikat.

Fontos

Váczi István
2019. május 20. 16:22 Világ

Jó időre meghatározza Európa sorsát a hétvégi választás

Hosszú időre lekerül a szorosabb integráció a napirendről, ha az euroszkeptikus pártok nagyon megerősödnek az Európai Parlamentben.

Bucsky Péter
2019. május 20. 06:54 Élet

Tételes lista a zöld rendszámos autókról – sokuk szennyezőbb egy hagyományos kocsinál

Sok tölthető hibridnél teljesen érthetetlen, miért támogatja az állam a vásárlásukat és a fenntartásukat.

Váczi István
2019. május 16. 06:53 Közélet, Vállalat

Az ország legnagyobb földesura lett Mészáros Lőrinc

Nem kell tovább számolgatni, Mészáros agrárholdingjának vezetője maga mondta el, hogy már mindenkinél nagyobb területen gazdálkodnak.