Hírlevél feliratkozás
Pálos Máté
2022. június 13. 12:29 Világ

Gúnyt űz az orosz olaj mellőzéséből néhány tanker

Az Európai Unió (EU) három legnagyobb hajóflottával rendelkező országa, Görögország, Ciprus és Málta zászlaja alatt közlekedő tankerek közel kétszer annyi orosz kőolajat szállítanak az Ukrajna elleni orosz háború első napja, vagyis február 24. óta, mint korábban, írta meg az Independent.

A Global Witness nevű szervezet adatai alapján májusban az érintett hajók mintegy 58 millió hordónyi mennyiséget mozgattak, míg februárban csak 31 milliót. A szervezet erről azt követően számolt be, hogy kiderült: Görögországhoz köthető teherhajók korábban is részt vettek orosz olaj szállításában, méghozzá úgy, hogy hajóról hajóra szivattyúzták át az árut, nyilvánvalóan azért, hogy elrejtsék az olaj eredetét, és az európai piacon értékesítsék.

Erre egyébként egyelőre nem jogi okok miatt volt szükség, mert bár az EU nagy nehezen tető alá hozott hatodik szankciós csomagja megtiltja a tengeren szállított orosz kőolaj importját, de ez csak decemberben lép életbe. A hírnevüket féltő nyugati olajvállalatok ugyanakkor már a háború kirobbanása után elkezdték csökkenteni, megszüntetni az orosz kőolaj felhasználását, így az eredet elrejtésével sokat lehet keresni. Igaz, arra vonatkozóan nincsenek adatok, hogy a trükközéssel mennyit kereshetnek az érintett társaságok. De ez nem is meglepő, mivel ilyen esetekben nemigen készülnek hajszálpontos kimutatások, vagy ha mégis, akkor azokat nem hozzák nyilvánosságra.

A Global Witness adatelemzője úgy fogalmazott, hogy az említett hajók gúnyt űznek az EU Putyin háborús gépezetét gyengítő erőfeszítéseiből, mivel biztosítják, hogy továbbra is áramoljon pénz Oroszországba.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÉszak-Korea szintjére taszíthatja az orosz gazdaságot Putyin háborújaG7 Podcast! Milyen következménye lenne az EU tagállamaira és Oroszországra az olajembargónak, és mennyire számít keménynek az EU hatodik szankciós csomagja?

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy nyertese máris van az orosz olaj mellőzésénekÓvatos volt Kína az orosz olaj importjával az ukrajnai háború első teljes hónapjában, amiből az irániak profitáltak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem okoz ellátási problémát az orosz olajembargó Magyarországon, legfeljebb a Mol profitja csökkenAz orosz olajembargó egyetlen gazdaságot, így a magyart sem tenne tönkre, mert a világpiacon van elég kőolaj, és az a Mol finomítóiba is eljuttatható.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ gazdasági szankció hajózás kőolaj orosz olaj orosz-ukrán háború Oroszország szankciók Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Váczi István
2024. április 19. 04:34 Világ

Romba dőlnek az orosz remények Ukrajnában?

Jelenleg szinte minden harctéri körülmény az oroszoknak kedvez, az eddig elért eredményeik mégis szerények, miközben az ukránok lőszerhiánya hamarosan enyhül.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 25. 04:39 Adat, Élet

Több ezer milliárdos rezsivédelem után a magyarok harmada fával fűt

Az energiaválság megmutatta, hogy miért tévút hosszú távon a rezsicsökkentés, amelyből ráadásul az igazán szegények többsége ki is marad, hiszen fával fűt.

Elek Péter
2024. április 24. 04:35 Pénz

Olyan gazdagok a nyugdíjba vonuló amerikaiak, hogy azt még a forint is megérzi

Amerikai infláció: volt, van, lesz; és az emiatt magasan ragadó dollárkamatokhoz mérik minden más deviza hozamát - a forintét is.

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.