Hírlevél feliratkozás
Pálos Máté
2022. június 13. 12:29 Világ

Gúnyt űz az orosz olaj mellőzéséből néhány tanker

Az Európai Unió (EU) három legnagyobb hajóflottával rendelkező országa, Görögország, Ciprus és Málta zászlaja alatt közlekedő tankerek közel kétszer annyi orosz kőolajat szállítanak az Ukrajna elleni orosz háború első napja, vagyis február 24. óta, mint korábban, írta meg az Independent.

A Global Witness nevű szervezet adatai alapján májusban az érintett hajók mintegy 58 millió hordónyi mennyiséget mozgattak, míg februárban csak 31 milliót. A szervezet erről azt követően számolt be, hogy kiderült: Görögországhoz köthető teherhajók korábban is részt vettek orosz olaj szállításában, méghozzá úgy, hogy hajóról hajóra szivattyúzták át az árut, nyilvánvalóan azért, hogy elrejtsék az olaj eredetét, és az európai piacon értékesítsék.

Erre egyébként egyelőre nem jogi okok miatt volt szükség, mert bár az EU nagy nehezen tető alá hozott hatodik szankciós csomagja megtiltja a tengeren szállított orosz kőolaj importját, de ez csak decemberben lép életbe. A hírnevüket féltő nyugati olajvállalatok ugyanakkor már a háború kirobbanása után elkezdték csökkenteni, megszüntetni az orosz kőolaj felhasználását, így az eredet elrejtésével sokat lehet keresni. Igaz, arra vonatkozóan nincsenek adatok, hogy a trükközéssel mennyit kereshetnek az érintett társaságok. De ez nem is meglepő, mivel ilyen esetekben nemigen készülnek hajszálpontos kimutatások, vagy ha mégis, akkor azokat nem hozzák nyilvánosságra.

A Global Witness adatelemzője úgy fogalmazott, hogy az említett hajók gúnyt űznek az EU Putyin háborús gépezetét gyengítő erőfeszítéseiből, mivel biztosítják, hogy továbbra is áramoljon pénz Oroszországba.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÉszak-Korea szintjére taszíthatja az orosz gazdaságot Putyin háborújaG7 Podcast! Milyen következménye lenne az EU tagállamaira és Oroszországra az olajembargónak, és mennyire számít keménynek az EU hatodik szankciós csomagja?

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy nyertese máris van az orosz olaj mellőzésénekÓvatos volt Kína az orosz olaj importjával az ukrajnai háború első teljes hónapjában, amiből az irániak profitáltak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem okoz ellátási problémát az orosz olajembargó Magyarországon, legfeljebb a Mol profitja csökkenAz orosz olajembargó egyetlen gazdaságot, így a magyart sem tenne tönkre, mert a világpiacon van elég kőolaj, és az a Mol finomítóiba is eljuttatható.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ gazdasági szankció hajózás kőolaj orosz olaj orosz-ukrán háború Oroszország szankciók Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. november 19. 06:03 Világ

Még nagyobb amerikai függésben várja Trumpot Európa, mint nyolc éve

Trump visszatérésére a gazdasági, védelmi és pénzügyi integráció mélyítése lenne a logikus válasz, de ezt belső ellentétek akadályozzák.

Jandó Zoltán
2024. november 18. 14:35 Világ

Nem álltak le az orosz gázszállítások, de ha leállnának sem lenne gond

Nem okozna ellátásbiztonsági problémát, ha leállnának az orosz gázszállítások Ukrajnán keresztül, és az árakat is csak átmenetileg emelné meg.

Gajda Mihály
2024. november 16. 07:05 Világ

A tengeri útvonal, amely mindenkinek fontos, mégis egyre veszélyesebb

Elvileg minden nagyhatalom abban érdekelt, hogy a Vörös-tengeren át lehessen jutni, mégis egy éve tartják rettegésben a hajósokat a húszi támadások.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.