Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2021. október 14. 14:03 Világ

Non-stop munkarenddel próbálják enyhíteni a kereskedelmi káoszt Amerikában

Az Egyesült Államok kiskereskedelmi piacán meghatározó Walmart és két nagy logisztikai cég, a UPS és a FedEx is ígéretet tett az amerikai kormánynak, hogy hétnapos, 0-tól 24 óráig tartó működés felé mozdulnak el annak érdekében, hogy növekedjen az árukínálat az országban, amely jelenleg nem tudja kielégíteni a növekvő keresletet – írja a Financial Times egy fehér házi forrásra hivatkozva.

Júniusban az elnök létrehozott egy munkacsoportot, amely a félvezetőktől a ritkaföldfémeken át a gyógyszerészeti összetevőkig terjedő területeken foglalkozik az ellátási lánc problémáival. De a fennakadások most már alapvető fogyasztási cikkekre is kiterjedtek.

A Biden-kabinet az utóbbi időszakban emellett azért is kezdett kiemelten foglalkozni az ellátási láncokat érintő fennakadásokkal, mert közelednek a félidős választások, miközben nő a kockázata annak, hogy a fennakadások visszafogják a gazdasági növekedést és még nagyobb inflációt okoznak.

Egy amerikai kormányzati tisztviselő a lapnak azt mondta, a UPS és a FedEx tavaly a csomagok negyven százalékát szállította ki, ezért az említett lépések azt az üzenetet hordozzák magukban az ellátási lánc többi szereplője számára, hogy ők is pörögjenek fel egy kicsit. Megemlítette a Target, a Home Depot és a Samsung azóta tett ígéreteit, amelyek szerint gyorsabban szállítják majd el a hozzájuk tartozó konkténereket a kikötőkből.

A Biden-kabinet a vasúti és közúti szállítmányozási cégeket és a kikötőket is arra kérte, hogy növeljék a kapacitásaikat, azonban sok vállalatnál munkaerőhiánnyal küzdenek, illetve egyes kikötők környékén az is problémát okoz, hogy egyszerűen beteltek a raktárak. A lap két kaliforniai kikötőről is beszámolt, amelyek non-stop munkarendet terveztek bevezetni az elmúlt hetekben szakszervezeti támogatással.

Janet Yellen amerikai pénzügyminiszter a CBS-nek azt mondta, hogy biztos benne, hogy a problémák meg fognak oldódni.

A következő hónapokban kialakulhat áru- és szolgáltatáshiány, de csak elszigetelt esetekben. Összességében bőséges az árukínálat. Azt gondolom, hogy nincs ok arra, hogy a fogyasztók pánikba essenek az olyan termékek hiánya miatt, amiket karácsonyra szeretnének beszerezni

– mondta Yellen.

Hasonló jelenségekről számol be a BBC cikke az Egyesült Királyságban, azzal a különbséggel, hogy itt a fő probléma a kamionoshiány. Az országba érkező teherhajó-forgalom 36 százalékát befogadó Felixstowe kikötőben jelenleg 50 ezer konténer áll felbontatlanul, ami miatt az elmúlt napokban más kikötőkbe kellett irányítani a normális esetben ide érkező hajókat. A 21 kikötőt képviselő Brit Kikötők Szövetsége közölte, hogy tisztában vannak a problémákkal, de jelezték, hogy a kikötők ennek ellenére is késés nélkül üzemelnek.

A lapnak nyilatkozó szakmai szervezetek és cégek vezetői szerint a karácsonyi ajándékok miatt nem érdemes aggódni, az áruk rendben meg fognak érkezni, legfeljebb kisebb fennakadásokra és a szokásosnál kisebb választékra érdemes számítani. Többen azt is megjegyezték, hogy ezért érdemes lehet a szokásosnál kicsit előbb megrendelni az ajándékokat, mások szerint azonban erre sincs szükség.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMégis kinek kellene elvinni az árut, ha nincs elég kamionos?A sofőrhiány miatt kialakult áruhiány mögött sokkal mélyebb okok húzódnak meg, ezért a megoldás sem olyan egyszerű, mint elsőre látszik.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHa van chip a karácsonyi ajándékban, amit kinéztél, akkor azonnal rendeld megA termékhiány és a késés idén nagyon benne van a pakliban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMár gazdasági visszaeséstől tartanak a németek a világgazdasági káosz miattAugusztusban a cégek negyven százalékának esett ki bevétele beszerzési problémák miatt, harmadik hónapja romlik az üzleti hangulatindex.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ ellátási lánc kikötő logisztika szállítás világkereskedelem Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Schaffhauser Tibor
2024. április 1. 04:36 Világ

Villantania kell valamit az EU-nak, mielőtt más országokat is rávenne az erősebb klímavédelemre

Egyre fontosabb a zöld diplomácia szerepe, de elegendők lesznek-e az EU által tervezett intézkedések a globális klímavédelmi törekvések felfuttatására?

Fontos

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.