Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2021. október 14. 14:03 Világ

Non-stop munkarenddel próbálják enyhíteni a kereskedelmi káoszt Amerikában

Az Egyesült Államok kiskereskedelmi piacán meghatározó Walmart és két nagy logisztikai cég, a UPS és a FedEx is ígéretet tett az amerikai kormánynak, hogy hétnapos, 0-tól 24 óráig tartó működés felé mozdulnak el annak érdekében, hogy növekedjen az árukínálat az országban, amely jelenleg nem tudja kielégíteni a növekvő keresletet – írja a Financial Times egy fehér házi forrásra hivatkozva.

Júniusban az elnök létrehozott egy munkacsoportot, amely a félvezetőktől a ritkaföldfémeken át a gyógyszerészeti összetevőkig terjedő területeken foglalkozik az ellátási lánc problémáival. De a fennakadások most már alapvető fogyasztási cikkekre is kiterjedtek.

A Biden-kabinet az utóbbi időszakban emellett azért is kezdett kiemelten foglalkozni az ellátási láncokat érintő fennakadásokkal, mert közelednek a félidős választások, miközben nő a kockázata annak, hogy a fennakadások visszafogják a gazdasági növekedést és még nagyobb inflációt okoznak.

Egy amerikai kormányzati tisztviselő a lapnak azt mondta, a UPS és a FedEx tavaly a csomagok negyven százalékát szállította ki, ezért az említett lépések azt az üzenetet hordozzák magukban az ellátási lánc többi szereplője számára, hogy ők is pörögjenek fel egy kicsit. Megemlítette a Target, a Home Depot és a Samsung azóta tett ígéreteit, amelyek szerint gyorsabban szállítják majd el a hozzájuk tartozó konkténereket a kikötőkből.

A Biden-kabinet a vasúti és közúti szállítmányozási cégeket és a kikötőket is arra kérte, hogy növeljék a kapacitásaikat, azonban sok vállalatnál munkaerőhiánnyal küzdenek, illetve egyes kikötők környékén az is problémát okoz, hogy egyszerűen beteltek a raktárak. A lap két kaliforniai kikötőről is beszámolt, amelyek non-stop munkarendet terveztek bevezetni az elmúlt hetekben szakszervezeti támogatással.

Janet Yellen amerikai pénzügyminiszter a CBS-nek azt mondta, hogy biztos benne, hogy a problémák meg fognak oldódni.

A következő hónapokban kialakulhat áru- és szolgáltatáshiány, de csak elszigetelt esetekben. Összességében bőséges az árukínálat. Azt gondolom, hogy nincs ok arra, hogy a fogyasztók pánikba essenek az olyan termékek hiánya miatt, amiket karácsonyra szeretnének beszerezni

– mondta Yellen.

Hasonló jelenségekről számol be a BBC cikke az Egyesült Királyságban, azzal a különbséggel, hogy itt a fő probléma a kamionoshiány. Az országba érkező teherhajó-forgalom 36 százalékát befogadó Felixstowe kikötőben jelenleg 50 ezer konténer áll felbontatlanul, ami miatt az elmúlt napokban más kikötőkbe kellett irányítani a normális esetben ide érkező hajókat. A 21 kikötőt képviselő Brit Kikötők Szövetsége közölte, hogy tisztában vannak a problémákkal, de jelezték, hogy a kikötők ennek ellenére is késés nélkül üzemelnek.

A lapnak nyilatkozó szakmai szervezetek és cégek vezetői szerint a karácsonyi ajándékok miatt nem érdemes aggódni, az áruk rendben meg fognak érkezni, legfeljebb kisebb fennakadásokra és a szokásosnál kisebb választékra érdemes számítani. Többen azt is megjegyezték, hogy ezért érdemes lehet a szokásosnál kicsit előbb megrendelni az ajándékokat, mások szerint azonban erre sincs szükség.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMégis kinek kellene elvinni az árut, ha nincs elég kamionos?A sofőrhiány miatt kialakult áruhiány mögött sokkal mélyebb okok húzódnak meg, ezért a megoldás sem olyan egyszerű, mint elsőre látszik.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHa van chip a karácsonyi ajándékban, amit kinéztél, akkor azonnal rendeld megA termékhiány és a késés idén nagyon benne van a pakliban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMár gazdasági visszaeséstől tartanak a németek a világgazdasági káosz miattAugusztusban a cégek negyven százalékának esett ki bevétele beszerzési problémák miatt, harmadik hónapja romlik az üzleti hangulatindex.

Világ ellátási lánc kikötő logisztika szállítás világkereskedelem Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Hajdu Miklós
2023. január 27. 11:11 Világ

Jövőre indul a szigorítás Lengyelországban, kitiltják a fővárosból a régi autókat

Kezdetben csak a legöregebb autókat érinti a korlátozás, de hamarosan a ma modernnek számító gépkocsik is Varsó belvárosán kívül rekedhetnek.

Avatar
2023. január 26. 15:30 Világ

Annyi kutyát vettek az járvány alatt az Egyesült Államokban, hogy az átlagbér kétszeresét lehet megkeresni kutyasétáltatásból

Forintra átszámolva tízmilliókat is kereshet az, aki az irodába visszaűzött munkavállalók otthon maradt kedvenceit sétáltatja.

Stubnya Bence
2023. január 26. 12:40 Világ

A hideg miatt hétfőn és kedden is rezsikedvezmény járt Angliában a csúcsidős áramspórolásért

Egy hidegbetörés miatt három szénerőművet is készenlétbe állítottak, de végül nem volt rájuk szükség. 3 millió fontot osztanak ki a spórolásért a résztvevőknek.

Fontos

Jandó Zoltán
2023. január 26. 17:40 Közélet

Finomhangolja a kormány a napelemes tiltást, párhuzamosan működhet a két paksi erőmű

Elképzelhető, hogy újra épülhetnek szélerőművek is Magyarországon, legalábbis a kormány napirenden tartja a témát - rövid interjú Steiner Attila energetikáért és klímapolitikáért felelős államtitkárral.

Váczi István
2023. január 26. 11:05 Támogatói tartalom, Vállalat

Vége a 30 békeévnek, alaposan átalakul a világkereskedelem

Az előttünk álló években lassabban nő majd a világgazdaságnál a nemzetközi kereskedelem, miközben jelentősen megváltoznak az áruforgalom uralkodó irányai – derül ki a Boston Consulting Group nemzetközi tanácsadó cég friss tanulmányából.

Bucsky Péter
2023. január 26. 04:34 Közélet, Pénz

Az elmaradt tanári béremelés árához mérhető veszteséget okoz a NER-cégeket is segítő jegybanki program

Bárhogy is számolunk, a növekedési kötvényprogram költsége százmilliárdos nagyságrendű. A nyertesek közt sok a kormányközeli vállalat, a veszteséget jó eséllyel az adófizetőknek kell állniuk.