A környezetvédők sok éve harcolnak azért, hogy megállítsák a pálmaolaj-előállítással járó hatalmas természeti pusztítást a világban. Most februárban két fogyasztási cikkeket gyártó vállalatóriás, a Nestlé és az Unilever is fontos lépést tettek azért, hogy megfeleljenek ezeknek az elvárásoknak, és eddig példátlan módon közzétettek egy listát az összes pálmaolaj-beszállítójukról.
A két vállalat fontos szereplője a globális pálmaolajiparnak, mivel az összes előállított pálmaolaj négy százalékát ők vásárolják fel – írja a Seeking Alpha.
Az Unilever és a Nestlé lépése jelentős javulást hozott a pálmaolaj ellátási láncának átláthatóságában, ugyanis az előállítási folyamat végén álló (angolul downstream) vállalatok még sosem tettek közzé hasonló részletességű információkat a beszállítói hálójukról. Kereskedelmi kapcsolataik teljes közzétételével a két vállalat a 62 milliárd dolláros pálmaolaj-szektor többi cégére is nyomást gyakorolhat, hogy hasonlóan közzétegyék listáikat. A lépés után mindkét vállalat számára nehezebb lesz ezentúl olyan termesztőkkel fenntartani a kereskedelmi kapcsolatot, akik erdőirtást folytatnak vagy földeket égetnek fel a pálmaolaj-termesztés érdekében.
Paul Polman, az Unilever vezérigazgatója egyébként már az év eleji davosi Világgazdasági Fórumon utalt erre a lépésre:
Sokan úgy gondolják, ha kiszervezik az értékláncukat, akkor a felelősségüket is kiszervezik. Szerintem ez nincs így. Élen kell járnunk a változásban, az Unilever éppen ezért köteleződött el a nagyobb átláthatóság mellett, és továbbiakban is azon fog dolgozni a partnereivel, hogy a pálmaolaj-iparban pozitív változásokat érjen el.
Világ
Fontos