Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2022. július 25. 09:47 Vállalat

Puccsszerűen menesztették a Volkswagen vezérét

A Bloomberg információi szerint nem éppen a legelegánsabb megoldást választották a Volkswagen-csoport meghatározó tulajdonosai Herbert Diess leváltására: a vezérigazgató éppen egy amerikai út után igyekezett alkalmazkodni az időeltolódáshoz, amikor közölték vele, hogy meneszteni akarják, és 24 órát kapott a válaszra. Miután konzultált jogászokkal, úgy döntött, hogy nem küzd, hanem elfogadja a feltételeket.

A menedzsert még 2015-ben szerződtették a rivális BMW-től, hogy segítsen új pályára állítani a dízelbotránnyal küzdő Volkswagent, és kritikusai szerint is jelentős eredményeket ért el. Az ő nevéhez fűződik például a korábbi terveknél sokkal gyorsabb átállást előirányzó elektromosautó-stratégia. Közben azonban nem sikerült elég szövetségesre szert tennie a csoporton belül, amely irányításába komoly befolyása van a többségi tulajdonos Porsche és Piech családnak, Alsó-Szászország tartománynak, illetve a szakszervezeteknek, amelyek a felügyelő bizottsági helyek felét birtokolják.

Az utóbbiak szemében Diess nem szerzett jó pontokat, amikor leépítések szükségességéről beszélt, hiszen ez mindig vörös posztó az érdekképviseletek szemében. A vezérigazgatóval szembeni legkomolyabb kritika ugyanakkor az új – különösen az elektromos modellekhez – nélkülözhetetlen szoftverek fejlesztésének késése volt, így aztán nem feltétlenül örülhetett annak, hogy tavaly decemberben az ezért felelős részleg vezetését közvetlenül is megkapta.

A vezérigazgatóval szemben fokozatosan fogyatkozó bizalom nyomán múlt héten erősödtek fel a váltásra vonatkozó megbeszélések a német vállalatirányításban meghatározó felügyelőbizottság legfontosabb tagjai között. A Bloomberg szerint a sorsa szerdán pecsételődött meg, amiről az Egyesült Államokból épp visszatért Diess másnap dél körül szerzett tudomást, és miután úgy döntött, hogy nem küzd, pénteken a felügyelőbizottság már döntött is a váltásról. (A Volkswagen nem kommentálta a részleteket az amerikai hírügynökség megkeresésére.)

A Bloomberg úgy tudja, hogy a volt vezérigazgató felveheti az eredetileg 2025 októberéig szóló szerződése alapján járó javadalmazását, ami – ha a csoport nyeresége és részvényárfolyama kedvezően alakul – akár a 30 millió eurót (durván 12 milliárd forint) is elérheti.

Utódja házon belülről érkezik, Oliver Blume eddig a – szintén a konszernhez tartozó – Porschét vezette, de különböző pozíciókban már előtte is a sikeres Volkswagen-menedzserek között tartották számon. Az tehát biztosra vehető, hogy tökéletesen tisztában van a rá váró kihívásokkal. Formálisan egy hónap múlva lesz a csoport vezérigazgatója, ezt követően derül ki, hogy a magyarországi Audi-gyárat érinti-e valamilyen formában a váltás.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA megszűnés és az átalakulás között lebeg a SeatA Volkswagen csoport nem tervez új modellekkel, két éves veszteséges működés után a patinás márka az elektromos váltással eltűnhet.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem német modellek vezetik a német e-autós eladási listákatNagyot ment a Renault októberben, éves szinten a Volkswagen egyelőre kapaszkodik a Tesla nyomában.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKihal az autókból az egyik legjobb élmény, a kézi sebességváltás – nem egészen környezetbarát módonAz elektromos autók korszakának igazi kezdetéig nyolc-tíz év maradt, és ez az automata váltók nagy korszaka lehet.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autógyártás autógyártó elektromos autó Porsche szakszervezet szoftver Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.